פלוטון
צילום: אתר החברה
דוחות

מניית חברת ציוד הכושר שמזנקת אחרי הדוחות

פלוטון דיווחה על הכנסות טובות מהצפוי והצליחה להפתיע את השוק, בין היתר בזכות שיתוף הפעולה עם קוסטקו; אך הירידה במכירות הציוד והתחזיות המעורבות לרבעון הבא מעלות סימני שאלה; עם זאת, ההפתעה בדוחות מטיסה את המניה במסחר

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה פלוטון כושר

מניית פלוטון Peloton Interactive -2.75%   מזנקת במסחר לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון הרביעי של 2024. יצרנית ציוד הכושר הביתי דיווחה על הכנסות של 673.9 מיליון דולר לרבעון שהסתיים בדצמבר, גבוה משמעותית מהתחזיות של 652.7 מיליון דולר שצפו האנליסטים. עם זאת, מדובר בירידה של 6.2% בהשוואה לשנה שעברה, לצד הפסד של 24 סנט למניה, שהיה גדול יותר מצפי האנליסטים להפסד של 20 סנט למניה.


בהודעה למשקיעים ציינה הנהלת פלוטון כי "יש עוד דרך ארוכה עד להשגת צמיחה", אך החברה אופטימית לגבי ההתפתחויות האחרונות. התחזית השנתית של פלוטון עודכנה כלפי מעלה, וכעת היא מצפה להכנסות בטווח של 2.43-2.48 מיליארד דולר, לעומת צפי קודם של 2.47 מיליארד דולר. גם תחזית ה-EBITDA שופרה משמעותית וצפויה לעמוד בטווח של 300-350 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית קודמת של 240-290 מיליון דולר.


המכירות בחגים הפתיעו, שיתוף הפעולה עם קוסטקו מוכיח את עצמו

למרות האתגרים, פלוטון הציגה תוצאות מרשימות במהלך עונת החגים, בין היתר בזכות שיתוף הפעולה עם ענקית הקמעונאות קוסטקו Costco 0.86%  , שתרם למכירות מוגברות של דגם Bike+. למעשה, קוסטקו הפכה למשווקת החיצונית המובילה של החברה במהלך התקופה, אפילו יותר מאמזון ו-Dick’s Sporting Goods.


עם זאת, הצד הפחות חיובי בדו"ח הראה ירידה של כ-21% במכירות ציוד הכושר, אשר מהווה את אחת מהסיבות העיקריות לירידה בהכנסות הכוללות. למרות זאת, פלוטון הצליחה לשפר את הרווחיות הגולמית של התחום, כאשר הרווחיות במגזר זה הגיעה ל-12.9% - הפעם הראשונה שהנתון עובר את רף 10% מזה שלוש שנים.


כחלק מהמאמצים לעבור לרווחיות, פלוטון ביצעה קיצוצים נרחבים בשלושה תחומים מרכזיים - שיווק, הוצאות הנהלה ומחקר ופיתוח. הוצאות השיווק ירדו ב-34%, ההוצאות ההנהלה וכלליות צומצמו ב-18%, ואילו תקציב המו"פ הופחת ב-25%, מה שהוביל לירידה כוללת של 25% בהוצאות התפעוליות. ההתייעלות אפשרה לפלוטון להציג רווחיות גבוהה מהצפוי ב-EBITDA המתואם, שהסתכם ב-58.4 מיליון דולר - יותר מפי שניים מהציפיות בוול סטריט של 26.7 מיליון דולר.


בחודש אוקטובר הודיעה פלוטון על מינויו של פיטר שטרן למנכ"ל החדש שלה, לאחר פרישתו של בארי מקארת'י מוקדם יותר. שטרן, שהיה בעבר בכיר בפורד ואחד ממייסדי Apple Fitness+, נבחר לתפקיד בשל ניסיונו בניהול עסקים מבוססי מנויים - התחום שבו פלוטון מתמקדת כעת כדי לשפר את הרווחיות. שטרן נכנס לתפקידו בתחילת ינואר, והוא צפוי להוביל את פלוטון במסלול אגרסיבי יותר לרווחיות באמצעות המשך הפחתת עלויות, שיפור חוויית הלקוחות וצמצום נטישת המנויים.


תחזיות מעורבות לרבעון הבא

למרות התוצאות החיוביות, התחזית לרבעון הקרוב מצביעה על ירידה בהכנסות בהשוואה לציפיות האנליסטים. החברה צופה הכנסות בטווח של 605-625 מיליון דולר, נמוך מתחזיות השוק שעמדו על 653 מיליון דולר. עם זאת, בפלוטון מעריכים כי הרווחיות התפעולית תמשיך להשתפר, כאשר תחזית ה-EBITDA המתואם עומדת כעת על 70-85 מיליון דולר, גבוה בהרבה מהצפי הקודם של 50.4 מיליון דולר. בטווח הארוך יותר, החברה צופה כי ההכנסות בשנת 2025 יהיו בהתאם לציפיות השוק, ויעמדו על 2.43-2.48 מיליארד דולר. בשנה האחרונה מניית פלוטון זינקה ב-119% לשווי של 3.65 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"
מניית פלוטון בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

ביל אקמן (רשתות)ביל אקמן (רשתות)

ביל אקמן מחייך - הרץ מציגה רווח מפתיע, המניה מזנקת ב-33%

הרץ היא מהמניות הבולטות בתיק של ביל אקמן

רן קידר |
נושאים בכתבה ביל אקמן הרץ

חברת השכרת הרכב הרץ Hertz . 39.27%   הציגה רווח מפתיע ברבעון האחרון, וזאת הודות למהלכי התייעלות מקיפים שמובילה ההנהלה, בדגש על הפחתת עלויות צי הרכב, לצד שיפור בתהליכי תפעול. למרות ירידה של 3.8% בהכנסות, שהסתכמו ב-2.48 מיליארד דולר, הרווח והתחזיות קדימה מובילים לעלייה של 33% במניה. 


ביל אקמן - האקטיביסט השאפתן

החברה שלאחרונה נכנס להשקעה גדולה בה ביל אקמן (ביל אקמן צופה תשואה של 400% ב-4 שנים - האם תרצו להצטרף ומהם הסיכונים?) רשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה - לעומת הפסד של 68 סנט בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בתוצאה טובה, לעומת תחזיות שעמדו על רווח של 3 סנט בלבד למניה. הרווח הגיע בעקבות ירידה חדה בהוצאות הפחת על רכבים, שהסתכמו ב-273 דולר לחודש לכלי רכב, נמוך מהיעד הפנימי של 300 דולר, ובערך מחצית מהעלות שנרשמה לפני שנה.

מאחורי המספרים עומד מהלך אסטרטגי שמוביל המנכ"ל ג׳יל ווסט, בעידודו של אקמן, הכולל החלפה הדרגתית של דגמים שמאבדים ערך במהירות, במיוחד רכבי חשמל שהתקשו להשתלב בשוק ההשכרה, ברכבים שמחזיקים ערך גבוה יותר לאורך זמן. בנוסף, החברה התאימה את היקף צי הרכב לביקושים בפועל, צמצמה הוצאות והטמיעה שיפורים תפעוליים.

מהלך חשוב נוסף הוא המעבר למכירה קמעונאית של רכבים שיצאו מהשימוש. הרץ פיתחה אתר ייעודי למכירת רכבים, ואף משתפת פעולה עם אמזון, במטרה להתחרות בשחקנים כמו קארוואנה. המכירה הקמעונאית צפויה להניב מחירים גבוהים יותר לעומת מכירה במכירות פומביות סיטונאיות.