מעלות: AA+ לאג"ח של שטראוס-עלית עד ל-500 מ' ש'
חברת הדירוג מעלות העניקה היום (שני) דירוג AA פלוס לאג"ח ואופציות שיונפקו לציבור על ידי שטראוס-עלית בהיקף של עד ל-500 מיליון שקל. האנליסטים של מעלות, עופר עמיר וליאור סוסונקין מסבירים את הסיבות לדירוג:
ראשית - הסיכון הענפי. השניים מעריכים, כי הסיכון העסקי בפעילות החברה בישראל נמוך בהשוואה לסיכון בפעילות מחוץ לישראל ומעריכים את רמת הסיכון הכרוכה בייצור, שיווק והפצת מוצרי מזון ומשקאות ממותגים בישראל כנמוכה מהממוצע, אם כי, הם סבורים, מדובר בתעשייה אשר נצבת בפני מספר אתגרים ובהם, הירידה בצריכת המזון לנפש, תהליכי הקונסולידציה בענף והצורף בחדשנות ובשימור מותגים.
שנית - הסיכון העסקי. סוסונקין ואמיר מעריכים, כי רמת הסיכון של שטראוס-עלית הינה נמוכה, בעיקר לאור העובדה, שמעמדה התחרותי איתן בתחומי הפעילות השונים.
בחברת הדירוג מעריכים, כי האתגרים העיקריים מולם ניצבת הקבוצה היום, מעבר לסיכונים הענפיים, כוללים המשך העמקת פעילות הקבוצה בחו"ל ושיפור רווחיותה מעבר לים אל מול התחרות הגבוהה מול חברות בינ"ל בעלות משאבים עדיפים, התמודדות עם איומים למעמדה התחרותי של הקבוצה בישראל, לרבות חיזוק פעילות טרה בעקבות רכישתה על ידי קוקה קולה וכן השלכות אפשריות של הנפקת תנובה וכן אפשרות לכניסת שחקנים בינ"ל וגם המשך צמיחת הפעילות בישראל לאור נתחי השוק הגבוהים של הקבוצה במרבית פעילויותיה.
במעלות מתייחסים למספר נקודות נוספות בעניינה של הקבוצה. מיזוג שטראוס ועלית, למשל, היא אחת מהנקודות. סורוסקין ועמיר מעריכים, כי ניצול הסינרגיה בין השתיים יביא לחיזוק מעמדה התחרותי של הקבוצה, בשל היותן משווקות מותגי מזון ומשקאות מובילים, אך המספקים תועלת נתפסת שונה לצרכן וזאת, באמצעות יצירת מוצרים ופתרונות משולבים, הצעה של סל מוצרים גדול יותר ללקוח ואופטימיזציה של המותגים.
ועוד נקודה - עלית אינטרנשיונל, לגביה מעריכים במעלות, כי הרווח התפעולי של הקבוצה בחו"ל בשנת 2004 נשען בעיקר על הפעילויות ברומניה, פולין ואוקראינה, אך עם זאת, הם מעריכים, כי שיעור הרווח התפעולי של הקבוצה בחו"ל הינו עדיין נמוך ונובע בעיקר מרווחיות נמוכה והפסדים בחלק מהמדינות בהן צופה הקבוצה פוטנציאל עסקי רב. החברה, סבורים במעלות, החברה ממשיכה להתייעל בפעילויותיה השונות לשיפור שולי הרווח בפעילות הבינ"ל.
זאת ועוד. במעלות מעריכים את רמת הניהול בקבוצה כגבוהה, כפי שמתבטא בהצלחתה לשמור על מעמדה התחרותי לאורך זמן ובביצוע המיזוג בין שטראוס לעלית, תוך ניצול הסינרגיה בין השתיים. בחברת הדירוג מעריכים, כי יכולות הניהול בחברה תתרומנה ליישום התכנית האסטרטגית שלה וכי היעדים האסטרטגיים שהוצגו לפניה עולים בקנה אחד עם הפעילות העסקית הקיימת.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
