סיטיגרופ על מרקורי: עדיין יש פוטנציאל אפסייד מהותי

למרות העליות במחיר המניה מאז סיפקה מרקורי תחזיות מצוינות. בבנק ההשקעות החליטו להעלות ההמלצה ל"קניה" מ"החזק" ואת מחיר היעד מ-45 ד' ל-54 ד'. לא מסתפקים בכך ומעלים גם את התחזיות ל-2005 ול-2005
שרון שפורר |

בעקבות הודעתה של מרקורי על תוצאות ראשוניות לרבעון הרביעי של 2004, שהציגו שיפור ניכר לעומת המקביל לו והותירו הרחק מאחור את תחזיות האנליסטים, החליטו (שני) בבנק ההשקעות סיטיגרופ סמית' בארני להעלות את דירוג המניה להמלצת "קניה" מהמלצת "החזק" ולהעלות את מחיר היעד למניה ל-54 דולר מ-45 דולר וגבוה בכ-26% ממחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט. בבנק ההשקעות לא הסתכמו בכך ואף העלו את התחזיות עבור החברה לשנים 2005-2006.

האנליסטים של סיטיגרופ מאמינים, כי על אף העליות החדות במחיר המניה מאז פרסמה מרקורי את התחזית האופטימית, עדיין נותר אפסייד משמעותי עבור השנה הנוכחית.

דברו במספרים. בסיטיגרופ חוזים למרקורי רווח של 1.14 דולר ב-2004 כולה, לעומת 92 סנט למניה, שהציגה שנה קודם לכן ורווח של 1.49 דולר ו-1.76 דולר למניה בשנים 2005 ו-2006, בהתאמה (אל מול תחזיות קודמות לרווח של 1.27 דולר ו-1.47 דולר למניה בשנים אלו).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.