בחודשים ינואר-ספטמבר גדל יצוא ענף הקוסמטיקה ב-33%
בחודשים ינואר עד ספטמבר 2007 גדל יצוא ענף הקוסמטיקה ב-33%, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם, בכ-240 מיליון דולר. כך עולה מניתוח שערכה המחלקה הכלכלית של מכון היצוא.
עוד עולה מהסקירה, כי יצוא הקוסמטיקה לאיחוד האירופי בחודשים אלה גדל בכ-23% והסתכם בכ-125 מיליון דולר; הייצוא למדינות אסיה גדל ב-43% והסתכם ב-8.3 מיליון דולר; הייצוא לצפון אמריקה גדל ב-62% והסתכם ב-50 מיליון דולר; לאמריקה הלטינית - ירד הייצוא בכ-4% והסתכם ב-6.5 מיליון דולר; לאוקראינה - גדל יצוא הקוסמטיקה בכ-75% והסתכם בכ-3.8 מיליון דולר; לאפריקה גדל יצוא הקוסמטיקה ב-58% והסתכם בכ-3.2 מיליון דולר.
להערכת מנכ"ל מכון היצוא, יחיאל אסיה, יצוא ענף הקוסמטיקה יגדל בשנת 2007 בכ-15% ויסתכם בכ-289 מיליון דולר.
בהשוואה לעולם, מנתוני חברת המחקר יורו מוניטור, עולה כי שוק הקוסמטיקה בעולם מוערך בכ-257 מיליארד דולר. עם קצב גידול של כ-3.5% לשנה בממוצע בשנים האחרונות. כמו כן, בשנת 2009 צפוי שוק הקוסמטיקה העולמי להסתכם בכ-276 מיליארד דולר.
בתוך כך, שוק הקוסמטיקה במערב אירופה צפוי להסתכם בשנת 2009 בכ-82.5 מיליארד דולר; מזרח אסיה - 70.2 מיליארד דולר; צפון אמריקה - 53.3 מיליארד דולר; אמריקה הלטינית - 30.5 מיליארד דולר; מזרח אירופה - 21.7 מיליארד דולר; אפריקה והמזרח התיכון - 13.9 מיליארד דולר; אוקראינה - 3.5 מיליארד דולר.
יש לך הגנה?
בבחינת החלוקה לקטגוריות מובילות בשוק הקוסמטיקה, העולמי, מובילה קטגוריית מוצרי הגנה מפני השמש, בשל הגברת המודעות לנזקי שמש. מדובר בקטגוריה הנמצאת בצמיחה המהירה ביותר בממוצע לשנה, כאשר בין השנים 2009-2004 צמחה הקטגוריה ב-5.2%.
קטגוריות נוספות המציגות צמיחה מרשימה הן: טיפוח העור - 5% גידול; טיפוח לגבר - 4%; הסרת שיער - 4%; טיפוח שיער - 3.8%; תינוקות - 3.8%; בשמים -– 3.4%; דיאודורנטים - 3.1%; מוצרי איפור - 2.9% היגיינת הפה - 2.6%; רחצה - 1.8%.
התחזית העולמית לשנת 2009 בשוק הקוסמטיקה מציגה תוצאות טובות לתחום טיפוח עור שצפוי לגדול ב-23% ויסתכם ב-64 מיליארד דולר; טיפוח שיער - גידול של 20% ומחזור של 57 מיליארד דולר; מוצרי איפור - 13% גידול ו-38 מיליארד דולר; בשמים - גידול של 10% ומחזור של 30 מיליארד דולר; גם תחום הטיפוח לגבר יגדל ב-8% ויסתכם ב-22 מיליארד דולר.
בבדיקה היכן נוטים הצרכנים בעולם לרכוש מוצרי הקוסמטיקה, עלה כי הערוץ הקמעונאי המוביל הוא סופרמרקטים עם נתח של 24%, בעוד בתי המרקחת מחזיקים ב-18%. בתי הכלבו אוחזים בנתח של 14% וחנויות מתמחות ב-12%. ערוץ מכירות ישירות מגיע ל-12% והחנויות המוזלות - 8%; חנויות מזון עצמאיות - 4%; חנויות נוחות - 3%, ושווקים פתוחים מחזיקים ב-1%.