מלם-תים פרסמה לראשונה דוחות מאוחדים: מחזור שיא של 1.25 מיליארד שקלים ב-2006
למרות שהמיזוג בין מלם לתים לא אושר רשמית, שנה וחצי לאחר הרכישה, אישרה אתמול (ג') מועצת המנהלים המשותפת של שתי החברות את הדוחות הכספיים המאוחדים של הקבוצה, לראשונה מאז המיזוג. התוצאות המאוחדות הקפיצו את החברה לראש טבלת חברות ה-IT הישראליות שנסחרות בבורסה. שלמה איזנברג, מנהל העסקים הראשי של מלם-תים אמר דקות אחדות לאחר אישור המאזן המאוחד, כי מחזור המכירות של מלם-תים הגיע בשנת 2006 ל-1.25 מיליארד שקלים והרווח הנקי של הקבוצה הגיע לקרוב ל-33 מיליון שקלים, גידול מרשים ביותר לעומת הנתונים מהשנה הקודמת, תוך הסתייגות שב-2005 תוצאותיה של מלם השתקפו באופן חלקי בדוחות של אז, ואילו השנה הם בשקיפות מלאה. "עם מספרים כאלו, אין ספק כי מלם-תים היא קבוצת ה-ITהגדולה בישראל", אמר איזנברג.
רק לשם השוואה, מטריקס דיווחה לא מכבר על תוצאות שיא של 1.176 מיליארד שקלים ונס טכנולוגיות, למרות שאינה מפרטת את חלקה בשוק הישראלי, הגיעה באחרונה למחזור מוערך של פחות ממיליארד שקלים. איזנברג עצמו אמר, כי הוא מעדיף שלא להתייחס לתוצאות של אחרים, וכי "המספרים ידברו בעד עצמם". עוד אמר, כי החל מהשנה מצטרפת מלם-תים לחברות אחרות בענף ובבורסה בכלל, ומפרסמות את נתוני ה-EBITDA שמשקפים את הרוח לפני הוצאות מימון ומיסים. אלו, אמר, הגיעו השנה ל-90 מיליון שקלים, בהשוואה ל-40 מיליון שקלים בלבד ב-2005. הקבוצה עצמה מנתה 2,232 עובדים בסוף 2006 והיא נמצאת במגמת צמיחה וגידול מתמיד מבחינת כוח אדם, הוסיף איזנברג.
מנכ"ל מלם, לוי הלוי, אמר בהקשר לדוחות המאוחדים, כי הקבוצה הראתה את שיעור הצמיחה הכי גבוה בענף - 17% - לעומת החברות האחרות. "מעבר לכך, מדובר בשתי חברות ותיקות ביותר - מלם פועלת בשוק 50 שנה, תים פועלת 35 שנה - ואנו גם מייצגים את מגוון הפתרונות הכי גדול בשוק: בתשתיות, שירותים ומוצרים. לאף אחד מהמתחרים שלנו אין קו מוצרים משמעותי ולגבינו זה יתרון, במיוחד בפעילות של תים".
הלוי מנה חלק מהישגיה השנתיים של החברה, שאת המנכ"לות עליה קיבל בחצי השני של השנה שעברה, והזכיר את פרויקט הענק בחברת האוטובוסים דן, עיריית ירושלים ואת פרויקט דואר ישראל. "ב-2007 מלם תמשיך לזכות במכרזים הגדולים ולספק ללקוחותיה פתרונות מתקדמים", סיכם הלוי.
חיים מזרחי, מנכ"ל תים אמר, מנה את מנועי הצמיחה העיקריים של החברה וציין בין היתר נושא האחסון, שהפך לתחום מרכזי מאוד בחברה ונקרא כיום אגף זמינות מידע ברמת סמנכ"ל, אבי נורמן. לדברי מזרחי, תחום האחסון גדל בתים בהיקף של 70% בשנה האחרונה והוא הזכיר רק חלק קטן מהזכיות של החברה: חברת חשמל, בנק ישראל (בשיתוף עם חברה אמריקנית) ועוד. באגף זמינות בתים, ציין, מועסקים עשרות אנשים.
הדוחות אינם מבטאים את הרכישה של ליגד על ידי תים, הדגיש מזרחי, ויחד עם החברה החדשה תציג תים יכולת עשייה בתחום התשתיות בהיקף של 100 מיליון דולרים. תים עצמה כוללת 15 חברות.
בדוחות הכספיים המאוחדים שהועברו אמש לבורסה מתיחסת הקבוצה גם לנושא התחרות בשוק: "בישראל ובעולם קיימים גופים רבים העוסקים בפיתוח וייצור מוצרים ושירותים. חלק מהשירותים שהקבוצה מספקת אינם ייחודית, ולכן כניסת מתחרים לשוק היא קלה יחסית, אולם להערכת החברה יש לה יתרון יחסי בכוח אדם, נסיון ומוניטין אותה צברה במשך שנים. (...) למיטב ידיעת החברה ביחס למתחרותיה בשוק, היא תופסת 5% משוק התוכנה והפרויקטים בישראל".
מלם: הרווח הנקי זינק ב-71% במהלך הרבעון האחרון של 2006 קטנו הכנסותיה של מלם ל-137.09 מיליון שקלים, קיטון של 3.98% לעומת הכנסות של 142.77 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2005. בחישוב שנתי, לעומת זאת, הגדילה החברה את הכנסותיה ב-16.71% - מ-510.01 מיליון שקלים ב-2005 ל-595.24 מיליון שקלים ב-2006.
הרווח הנקי של מלם קטן ברבעון המדווח ל-5.7 מיליון שקלים, ירידה של 9.79% לעומת רווח נקי של 6.31 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2005. בשקלול שנת 2006 כולה, לעומת זאת, הרווח הנקי דווקא עלה ל-31.42 מיליון שקלים – זינוק של 71.05% לעומת 18.37 מיליון השקלים שדווחו בסעיף הרווח הנקי ב-2005.
הרווח הגולמי ברבעון האחרון של 2006 עמד על 25.99 מיליון שקלים, גידול קל של 7.92% לעומת רווח גולמי של 24.09 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2005. בחישוב שנתי עלה הרווח הגולמי ל-118.37 מיליון שקלים, המהווים עליה של 24.93% לעומת רווח גולמי של 94.75 מיליון השקלים עליהם דווח ב-2005.
הרווח התפעולי של מלם ברבעון הרביעי של 2006 עמד על 9.47 מיליון שקלים, גידול קל של 1.94% בהשוואה ל-9.28 מיליון השקלים עליהם דיווחה מלם ב-2005. בחישוב שנתי, עלה הרווח התפעולי ל-53.94 מיליון שקלים, גידול של 43.99% בהשוואה ל-37.45 מיליון שקלים בשנת 2005.
ברבעון האחרון של שנת 2006 הצליחה מלם להקטין את הוצאותיה ב-6.4% - מ-118.68 מיליון שקלים ברבעון האחרון של 2005 ל-111.09 מיליון שקלים ברבעון המדווח. בשנת 2006 כולה, לעומת זאת, עלו ההוצאות ל-476.87 מיליון שקלים - גידול של 14.84% בהשוואה להוצאות בסך 415.27 מיליון שקלים ב-2005.
הוצאות המו"פ הרבעוניות של החברה לא היו גדולות במיוחד והסתכמו ב-163 אלף שקלים בלבד לעומת 471 אלף השקלים שנרשמו ברבעון המקביל ב-2005. ב-2006 כולה הסתכמו הוצאות המו"פ ב-971 אלף שקלים – קיטון מרשים לעומת 1.79 מיליון השקלים שנרשמו ב-2005.
תים: הרווח הנקי קפץ ב-162% הכנסותיה השנתיות של תים גדלו ב-2006 ל-333.31 מיליון שקלים, עליה של 17.9% בהשוואה ל-282.7 מיליון השקלים שנרשמו ב-2005. הרווח הנקי השנתי של תים עמד ב-2006 על 33.01 מיליון שקלים, זינוק אדיר של 162.41% לעומת 12.58 מיליון השקלים עליהם דיווחה החברה בשנת 2005.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.