הבורסה בוחנת אפשרות לקיים "מכרז נעילה"

מכרז רב צדדי במתכונת של "מסחר הפתיחה". לפני מכרז הנעילה יתקיים, שלב "טרום נעילה" במשך כ-10 דקות. לאחר תום מכרז הנעילה יתקיים שלב מסחר בשער הנעילה - במתכונת הקיימת היום
דרור איטח |

הבורסה לניירות ערך הודיעה כי בישיבת דירקטוריון הבורסה התקבלה החלטה עקרונית לקיים בתום כל יום המסחר ובכל ניירות הערך "מכרז נעילה" - מכרז רב צדדי במתכונת של "מסחר הפתיחה". מכרז הנעילה עתיד לרכז בנקודת זמן אחת בתום המסחר כמות גדולה של פקודות לקניה ומכירה של ניירות ערך ובכך יושג שער מייצג יותר. במניות הסחירות שער הנעילה יהיה השער הקובע, ובפחות סחירות השער הקובע יחושב כממוצע משוקלל של שער הנעילה ושל העסקות האחרונות בשלב הרציף.

ההחלטה על מכרז הנעילה התקבלה בעקבות ההמלצות המתגבשות ע"י "הועדה לבחינת האפשרויות למזעור תרמיות בשוק ההון", שמונתה על ידי יו"ר הרשות לני"ע, משה טרי. הועדה מורכבת ממומחים מהרשות ומהבורסה ובראשה מכהן פרופ' שמואל האוזר - הכלכלן הראשי של הרשות.

בימים אלה מעבדים בבורסה את פרטי השיטה החדשה והם יובאו בקרוב לאישור סופי של דירקטוריון הבורסה ורשות ניירות ערך.

לפני מכרז הנעילה יתקיים, מידי יום, שלב "טרום נעילה" (מקביל לשלב ה"טרום פתיחה") במשך כ-10 דקות. לאחר תום מכרז הנעילה יתקיים שלב מסחר בשער הנעילה - במתכונת הקיימת היום.

הכלכלן הראשי של רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר כי הוא מברך על החלטת הבורסה לקיים מכרז נעילה. האוזר מציין, כי פעולה זו מצטרפת לשיפורים רבים שבצעה הבורסה בעבר בעידודה של רשות ניירות ערך, בשיטות המסחר ובכללי הכניסה והיציאה ממדדי הבורסה, במטרה לצמצם תרמיות במסחר. בין המנגנונים שהונהגו ראוי לציין במיוחד את הנהגת האקראיות במועד ביצוע מסחר הפתיחה, ואת הגדלת השיעור המינימלי הנדרש של החזקות הציבור ("כמות צפה") לכניסה למדד ת"א-25, ל-20%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק