WR המברכט: כדאי לאסוף DSPG לקראת הרבעון השלישי
האנליסט דניאל אמיר, מבוטיק ההשקעות, WR המברכט, ממליץ למשקיעים לאסוף מניות DSPG לקראת פרסום דוחות הרבעון השלישי של השנה. בסקירה משותפת עם האנליסטית לנה זאנג מעריכים האנליסטים, כי עליית נתח השוק האמריקני של לקוחותיה של DSPG, כמו גם עונתיות, התפתחות הפוטנציאל האירופאי, והשקת מכשירים חדשים יוצרים סיכוי סביר שהחברה תצליח לעקוף את התחזיות המקוריות למכירות של 48.5 מיליון דולר לרמה של 49.3 מיליון דולר. קונצנזוס המכירות של השוק עומד כיום ברמה של 48.3 מיליון דולר.
אחד הגורמים המרכזיים שמביאים את האנליסטים של בית ההשקעות לשדרג את המלצת למניה הוא ההתפתחות בקרב יצרניות הטלפונים הניידים הגלובליות. בחודש האחרון נרכשה אחת מן הפעילות המשמעותיות בתחום, VTech, על ידי קבוצה של משקיעים פרטיים, זאת לאחר שהחברה דווחה על ירידה חדה בנתח השוק שלה בארה"ב, בעיקר על רקע מדיניות מחירים כושלת, וכשלים במערך עיצוב המוצר.
הצרות של VTech יבאו ככל הנראה לביטוי באופן חיובי בקרב המתחרות שלה, בינהן יונייטד, GE ופנאסוניק, אשר נמנות על לקוחותיה של DSPG. מעבר לגידול נתח השוק בקרב לקוחותיה, נחשב הרבעון השלישי של השנה כרבעון עונתי חזק בסקטור הטלפונים הניידים. אם לא די בכך מעריכים בבית ההשקעות, כי קבוצת המשקיעים הפרטיים שרכשה לאחרונה את VTech צפויה תדחוף למהלך שבסיומו תהפוך גם האחרונה ללקוחה של חברת השבבים הישראלית.
מעבר להתפתחות הזו מציינים ב-wr המברכט עוד מספר סיבות חיוביות. באשר לפעילות באירופה מציינים האנליסטים כי זו החלה לתפוס תאוצה, וכי לחברה יש כיום כבר 12 מוצרים "שמסתובבים" ביבשת ישנה, מה שמקרב את DSPG לעבר יעד מכירות של כ-20 מיליון דולר בשנה, ו-4 מיליון דולר כבר ברבעון הבא.
בנוסף מציינים בחברה שבמלך הרבעון השלישי תשיק החברה מכשיר חדש שיאפשר שימוש בווידאו ובלוטוט במקביל. להערכת האנליסטים יכול מכשיר שכזה ליצור אפשרות לאפ-סייד בשורת המכירות.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
