WR המברכט: כדאי לאסוף DSPG לקראת הרבעון השלישי
האנליסט דניאל אמיר, מבוטיק ההשקעות, WR המברכט, ממליץ למשקיעים לאסוף מניות DSPG לקראת פרסום דוחות הרבעון השלישי של השנה. בסקירה משותפת עם האנליסטית לנה זאנג מעריכים האנליסטים, כי עליית נתח השוק האמריקני של לקוחותיה של DSPG, כמו גם עונתיות, התפתחות הפוטנציאל האירופאי, והשקת מכשירים חדשים יוצרים סיכוי סביר שהחברה תצליח לעקוף את התחזיות המקוריות למכירות של 48.5 מיליון דולר לרמה של 49.3 מיליון דולר. קונצנזוס המכירות של השוק עומד כיום ברמה של 48.3 מיליון דולר.
אחד הגורמים המרכזיים שמביאים את האנליסטים של בית ההשקעות לשדרג את המלצת למניה הוא ההתפתחות בקרב יצרניות הטלפונים הניידים הגלובליות. בחודש האחרון נרכשה אחת מן הפעילות המשמעותיות בתחום, VTech, על ידי קבוצה של משקיעים פרטיים, זאת לאחר שהחברה דווחה על ירידה חדה בנתח השוק שלה בארה"ב, בעיקר על רקע מדיניות מחירים כושלת, וכשלים במערך עיצוב המוצר.
הצרות של VTech יבאו ככל הנראה לביטוי באופן חיובי בקרב המתחרות שלה, בינהן יונייטד, GE ופנאסוניק, אשר נמנות על לקוחותיה של DSPG. מעבר לגידול נתח השוק בקרב לקוחותיה, נחשב הרבעון השלישי של השנה כרבעון עונתי חזק בסקטור הטלפונים הניידים. אם לא די בכך מעריכים בבית ההשקעות, כי קבוצת המשקיעים הפרטיים שרכשה לאחרונה את VTech צפויה תדחוף למהלך שבסיומו תהפוך גם האחרונה ללקוחה של חברת השבבים הישראלית.
מעבר להתפתחות הזו מציינים ב-wr המברכט עוד מספר סיבות חיוביות. באשר לפעילות באירופה מציינים האנליסטים כי זו החלה לתפוס תאוצה, וכי לחברה יש כיום כבר 12 מוצרים "שמסתובבים" ביבשת ישנה, מה שמקרב את DSPG לעבר יעד מכירות של כ-20 מיליון דולר בשנה, ו-4 מיליון דולר כבר ברבעון הבא.
בנוסף מציינים בחברה שבמלך הרבעון השלישי תשיק החברה מכשיר חדש שיאפשר שימוש בווידאו ובלוטוט במקביל. להערכת האנליסטים יכול מכשיר שכזה ליצור אפשרות לאפ-סייד בשורת המכירות.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
