WR המברכט: כדאי לאסוף DSPG לקראת הרבעון השלישי

האנליסטים דניאל אמיר ולנה זאנג מעריכים שההתפתחויות האחרונות בשוק הטלפונים הניידים, ההשקה הצפויה של מכשיר הווידאובלוטוט, והחדירה לאירופה יביאו לאפסייד במכירות ולאפשרות שהחברה תכה את תחזיות הרבעון השלישי
רם דגן |

האנליסט דניאל אמיר, מבוטיק ההשקעות, WR המברכט, ממליץ למשקיעים לאסוף מניות DSPG לקראת פרסום דוחות הרבעון השלישי של השנה. בסקירה משותפת עם האנליסטית לנה זאנג מעריכים האנליסטים, כי עליית נתח השוק האמריקני של לקוחותיה של DSPG, כמו גם עונתיות, התפתחות הפוטנציאל האירופאי, והשקת מכשירים חדשים יוצרים סיכוי סביר שהחברה תצליח לעקוף את התחזיות המקוריות למכירות של 48.5 מיליון דולר לרמה של 49.3 מיליון דולר. קונצנזוס המכירות של השוק עומד כיום ברמה של 48.3 מיליון דולר.

אחד הגורמים המרכזיים שמביאים את האנליסטים של בית ההשקעות לשדרג את המלצת למניה הוא ההתפתחות בקרב יצרניות הטלפונים הניידים הגלובליות. בחודש האחרון נרכשה אחת מן הפעילות המשמעותיות בתחום, VTech, על ידי קבוצה של משקיעים פרטיים, זאת לאחר שהחברה דווחה על ירידה חדה בנתח השוק שלה בארה"ב, בעיקר על רקע מדיניות מחירים כושלת, וכשלים במערך עיצוב המוצר.

הצרות של VTech יבאו ככל הנראה לביטוי באופן חיובי בקרב המתחרות שלה, בינהן יונייטד, GE ופנאסוניק, אשר נמנות על לקוחותיה של DSPG. מעבר לגידול נתח השוק בקרב לקוחותיה, נחשב הרבעון השלישי של השנה כרבעון עונתי חזק בסקטור הטלפונים הניידים. אם לא די בכך מעריכים בבית ההשקעות, כי קבוצת המשקיעים הפרטיים שרכשה לאחרונה את VTech צפויה תדחוף למהלך שבסיומו תהפוך גם האחרונה ללקוחה של חברת השבבים הישראלית.

מעבר להתפתחות הזו מציינים ב-wr המברכט עוד מספר סיבות חיוביות. באשר לפעילות באירופה מציינים האנליסטים כי זו החלה לתפוס תאוצה, וכי לחברה יש כיום כבר 12 מוצרים "שמסתובבים" ביבשת ישנה, מה שמקרב את DSPG לעבר יעד מכירות של כ-20 מיליון דולר בשנה, ו-4 מיליון דולר כבר ברבעון הבא.

בנוסף מציינים בחברה שבמלך הרבעון השלישי תשיק החברה מכשיר חדש שיאפשר שימוש בווידאו ובלוטוט במקביל. להערכת האנליסטים יכול מכשיר שכזה ליצור אפשרות לאפ-סייד בשורת המכירות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

עדי נובעדי נוב
הוועידה הכלכלית

מנכל"ית בססח: "כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה"

עדי נוב, מנכ"לית בססח בוועידה הכלכלית של ביזפורטל מדברת על תנאי התשלום במשק אבל אופטימית על העתיד: המחצית השנייה של 2026 תהיה תקופה של פריצה קדימה וצמיחה, וכעת זה הזמן לניהול סיכונים נכון על מנת להגיע אליה מוכנים ולנצל אותה

זיו וולף |
נושאים בכתבה ביטוח

חברת הביטוח בססח מתמקדת באחד הנושאים שהפכו להיות מורכבים ומעניינים מאוד בשנים האחרונות: ביטוחי סחר חוץ. עדי נוב, מנכ"לית בססח, מסבירה מדוע ניהול נכון של אשראי מסחרי הוא אחד המנועים הקריטיים לצמיחת החברות בישראל, במיוחד בתקופה של חוסר ודאות גיאופוליטית וכלכלית.

"בססח הוקמה על ידי המדינה בשנות החמישים במטרה ברורה לתמוך ביצוא הישראלי, וממשיכה לשאת ייעוד זה עד היום. למרות שחלפו כמה עשורים מאז, המודל הבסיסי לא השתנה. החברה מבטחת את האשראי שחברות מעניקות ללקוחות שלהן, בארץ ובעיקר בחו"ל. מחצית מפעילותה מתמקדת ביצואנים ישראלים שפועלים מול רוכשים מעבר לים" מספרת נוב.

לדבריה, החוב של הלקוחות הוא אחד הנכסים הפחות מובנים אך המשמעותיים ביותר במאזני החברות. "כאשר עסקה מתבצעת בתנאי תשלום שוטף פלוס, הלקוח למעשה מקבל אשראי מהספק בלי משכנתא, בלי חתימה ובלי ריבית. במילים אחרות, כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה. בססח נכנסת לתמונה ומספקת רשת ביטחון: אם לקוח פושט רגל, נקלע לקשיים או שמתחולל אירוע מדיני שמונע ממנו להעביר את התשלום, החברה משלמת במקום החייב".

"בעשור האחרון יש חמש מדינות בעולם שבהן פשוט לא נשאר מטבע חוץ, ולכן היצואנים הישראלים לא קיבלו תשלום, למרות רצון טוב של החייבים. במקרה כזה הביטוח של בססח הוא ההבדל בין הפסד מוחלט לבין קבלת רוב הכסף. מעבר להגנה עצמה, המנגנון מאפשר לחברות לחדד את הפוקוס העסקי שלהן. כשלקוח חדש מגיע, לא תמיד ברור אם הוא באמת זקוק למוצר או לחילופין פשוט מחפש אשראי. לבססח יש היכולת לזהות זאת".

ספרי על השינויים באקלים העסקי בשנים האחרונות

"העולם העסקי נמצא בתקופה מורכבת: אי וודאות ביטחונית, ריבית שנותרה גבוהה יותר מהציפיות והאטה בצריכה הפרטית. כל אלה מקשים על מנהלים להחליט האם לגייס הון, להגדיל מלאים או להשקיע בציוד חדש. מצד שני, דווקא תקופת חוסר הוודאות מייצרת הזדמנויות. מי שמבצע היום החלטות אמיצות יכול להגיע מוכן לצמיחה שצפויה במחצית השנייה של 2026".