אפי קפיטל מסבירה זינוק של מעל 40% במניה - "המכירות והרווחים יעלו"
השווי 620 מיליון שקל, הרווח הצפוי בשנים הבאות - מיליארדים. כשקוראים את הדוחות של אפי קפיטל ומגיעים לרווח הגולמי העתידי בפרויקטים הקיימים וסוכמים על הרווח העתידי בפרויקטים שנכנסים לביצוע בקרוב ואלו שבתכנות מקבלים סדר גודל של 1.6 מיליארד שקלים, כאשר מחברים את זה לרווח הגולמי העתידי בתחום ההתחדשות העירונית, תחת הנחות סבירות, מתקרבים ל-2 מיליארד שקל.
אפי קפיל של אפי שקדי היא חברת יזמות ובנייה שנכנסה לבורסה השנה ומאז מניתה זינקה במעל 40% לשווי כאמור של 620 מיליון שקל. האם זו רק ההתחלה? נתחיל בכך שרווח גולמי צפוי גם אם יתממש הוא על פני שנים. חוץ מזה יש הוצאות תפעוליות, יש מימון, יש מסים. ניסינו להגדיר רווח לשנה מייצגת בהמשך וקיבלנו רווח נקי שיכול להגיע ל-120-180 מיליון שקל בשנה. שאלנו את אפי שקדי, הבעלים והמנכ"ל - "זה הכיוון שלנו", הוא אומר לנו בשיחה ומתאר את פעילות החברה שמתרכזת בייזום ובנייה בפרויקטי מחיר למשתכן-דירה בהנחה לצד פרויקטים דירות לכולם.
אפי קפיטל אפי קפיטל 1.1% מכרה מתחילת השנה 794 יחידות דיור - עלייה של כ-400% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2023. הכנסות ממכירת דירות וזכויות במקרקעין גדלו ל-159.7 מיליון שקל לעומת 98.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. "קצב המכירות בשוק בכלל הוא טוב, יש עלייה, מצפים לעלייה נוספת אחרי המלחמה", אומר שקדי וכשנשאל לגבי מחייר הדירות השיב - "אני חושב שהעליות במחירים ימשכו".
- אפי קפיטל ומיכמן מימון מקימות פרויקט של 1.3 מיליארד שקל בביתר עילית
- אפי קפיטל מקימה מתחם עסקים חדש באשקלון: הכנסות צפויות של כ-215 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפי שקדי מנכ"ל אפי קפיטל; קרדיט: טל גבעוני
מה היקף היחידות דיור בפרויקטים שלכם?
"כרגע, אנחנובונים 3300 יח"ד בביצוע כאשר מתוכם רק בכ-1200 יש הכרה בהכנסה. הסיבה היא שהפרויקטים לא קיבלו היתרים מלאים, ככל שהפרויקטים יתקדמו בביצוע, ההכרות יבואו לידי ביטוי בדוחות הבאים. מתחילת השנה מכרנו 850 דירות מתוכם ב-794 נחתמו חוזים מחייבים והשאר הרשמות שבימים אלו נחתמות. באופן כללי בשוק, המכירות טובות ובעלייה וגם אצלנו. המלחמה לא השפיעה בהיבט המכירות, החשש מקניית דירות לא קיים כרגע".
הרווחים העתידיים הם בסדר גודל של 719 מיליון שקל בפרויקטים הקיימים, על פני כמה זמן?
"הסכום של 719 מיליון שקל בביצוע, ייקח סדר גודל ממוצע של שנתיים וחצי, הפרויקטים בתהליך הבנייה 60-80%. בהערכה זהירה עד שלוש שנים".
הרווח הגולמי 159 מיליון שקל ב-9 חודשים האחרונים, קצב הביצוע ירד?
"לא, בגלל שאנחנו עדיין התחלנו ברמה המעשית את הביצוע ולא הפעלנו את הליווי. לא לקחנו מהלקוחות 15% לכן זה עדיין לא נרשם". בשנים הבאות תהיה קפיצה ברווח הגולמי. חלק מכך יוכר ברבעון הרביעי. או ברבעון הראשון של 2025, לפי ההתקדמות ההנדסית".
40 מיליון שקל הוצאות תפעוליות בשנה, אתם יכולים להרוויח 120-180 מיליון שקל נקי בשנה -
"זה נראה הכיוון הזה".
פרויקטים נוספים בתכנון - 890 מיליון של רווח גולמי עתידי, איך זה ישפיע בשנים הבאות?
"מכיוון שיש פרויקטים שמתחילים ב-2025 במחיר למשתכן וחלק בשוק החופשי, המכירות די גבוהות. הם יכנסו לזמינות ברבעון הבא והלאה, לכן זה ימשיך את אותו הקצב הלאה".
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
תחזק את הצבר בשוטף במקביל לפרויקטים שיתממשו, על מנת לשמור ולהעלות את הרווח הגולמי העתידי?
"כן".
במה שונה פרויקט מחיר למשתכן לעומת פרויקט רגיל?
"במחיר למשתכן אני רגוע יותר מבחינת מכירות והוצאות, פחות חשוף למשבר. לצד זאת, הרווחיות נמוכה יותר במחיר למשתכן. החברה שלנו משנת 2013 משתתפת בתוכניות הממשלה השונות, וממשיכים להשתתף. אני מעדיף בניהול הסיכון להרוויח פחות אבל להרגיש בטוח יותר, מאשר להרוויח הרבה עם סיכון מאוד גדול. לכן אני מעדיף להקריב את שורת הרווח לטובת הסיכון. הפער בין מחיר למשתכן לפרויקט רגיל הוא אחוזים בודדים. בפרויקט שוק חופשי אחוז הרווח הוא 17-16%, במשתכן 14% ואפילו פחות. ההפרש הוא צודק והוא בסדר לטעמי".
ההפרש לא קטן מדי?
"בגלל שאנחנו חברה קבלנית ומבצעת בעצמנו, יש לנו את האפשרות להרים וליזום את אותם פרויקטים. הניסיון שלנו והידע הארגוני בא לידי ביטוי ולכן זה משהו שווה וכדאי לנו כלכלית. לכן מרבית הפרויקטים משולבים משתכן ושוק חופשי. בנוסף, בגלל שאנחנו עובדים במסות גדולות בפרויקטים אנחנו יכולים להנות מהשבחת מחירים".
התחדשות עירונית - מנוע צמיחה גדול
יש לא מעט פעילות עתידית לחברה בהתחדשות עירונית, הרוב במרכז תל אביב. מהדוחות עולה כי מדובר בקרוב ל-500 דירות, הרווחיות כנראה סביב 20%- גם כאן, נראה שיש רווח עתידי גדול.
תוך כמה זמן הפרויקטים בת"א יתממשו?
"בת"א הכל תב"עות בתוקף, פרויקטים קטנים 8 קומות. אני מניח שיסתיימו בטווח של 5 שנים".
הרווח העתידי בהתחדשות עירונית לא נמסר בדוחות, אבל אפשר לשער שהוא מעל 300 מיליון שקל. כך הגענו למספרים בתחילת הכתבה - פוטנציאל לרווח גולמי של קרוב ל-2 מיליארד שקל. עם זאת, חשוב להדגיש שהמימוש יהיה איטי וקצב הרווחים יעלה בהדרגה.
מה דעתך על מחירי הדירות ומבצעי 80-20?
"באופן כללי השוק מבחינת קצב המכירות, בקצב גבוה, לדעתי ככל והמלחמה תסתיים, הקצב יגבר. בנוגע למבצעי המימון - בנק ישראל קרא לבנקים להבהרה כך שבעצם אין יותר מימון, לפחות מבנק לאומי. המשמעות היא שבמקום לשלם ריבית של כ-7% הם משלמים כ-4%. אנחנו משלבים את מבצעי 80-20 אבל תלוו בפרוקיטים, ובהיקף נמוך יחסית".
"בנוגע למחירי הדירות - קרו שני דברים. עלויות הבנייה עלו גם בגלל יציאת הידיים העובדות וגם בגלל הספקים (חרם מטורקיה, חות'ים). יצאו 80 אלף עובדים פלסטינים וחזרו כ-20 אלף, ההיצע הצטמצם, וחומרי הגלם עלו. בנוסף, המימון עלה בגלל עליית הריבית. אצלנו בגלל שכל הביצוע בידנו יש לנו שליטה על קבלני המשנה".
"מבחינת הצרכן - העלייה במחירי הדירות תימשך. מתחילת השנה המחירים עלו ב-6% והמגמה לדעתי תימשך".
- 2.ואולי גם בדרך לכלא 29/11/2024 02:36הגב לתגובה זומה קורה עם משפט השוחד שלו לראש עירית אור עקיבא?
- 1.אלי 27/11/2024 19:29הגב לתגובה זוממונפים עד לצוואר יהיו עוד הרבה פילים לבנים

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.

