חיים כצמן מממש נכס בצ'כיה ב-1.1 מיליארד ש'; אגרות החוב בתגובה עולות
המשבר של חברת ג'י סיטי ג'י סיטי -1.14% של חיים כצמן, השולט בה דרך חברת ההחזקות נורסטאר (50%) עוד לא מאחוריה, אבל החברה ממשיכה להשיג נזילות - הפעם מדווחת החברה על מזכר הבנות לא מחייב למכירת הנכס Pankrac Arkady בצ'כיה למשקיע מוסדי תמורת 265 מיליון אירו, שהם כ-1.1 מיליארד שקל. מדובר על נכס שרשום בספרים לפי 243 מיליון אירו אבל הוא משועבד מול הלוואה בהיקף של 112 מיליון אירו ל-4 שנים. השלמת העסקה צפויה ברבעון הרביעי של השנה.
ג'י סיטי רכשה את השליטה במרכז ב-2015 ויש בו שטחי השכרה בהיקף של 38 אלף מ"ר, כאלף מ"ר משרדים להשכרה ו-1,100 מקומות חנייה. שיעור התפוסה הוא 96%. המכירה כוללת קרקע צמודה לנכס בשטח של 5,400 מ"ר עם זכויות בנייה קיימות של 22,500 מ"ר.
במקביל, ג'י סיטי מוכרת גם את El Dorado, בסאו פאולו, ב-73 מיליון שקל. מדובר על החזקה של 4.3% מהזכויות, ובדומה לשווי בספרים. הנכס הזה ללא שיעבוד.
בהמשך לדיווח על העסקה, עולים שערי האג"ח של החברה:
ג'י סיטי אג יז 0%
ג'י סיטי אגח טו 0.09%
- מנכ"לית גזית ברזיל, מיה שטרק, נבחרה לאחת הנשים הבולטות בברזיל ל-2024
- כצמן מממש בברזיל ב-425 מיליון שקל: דיסקאונט של 11%, אבל יש נזילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'י סיטי אגח טז 0.08%
ג'י סיטי אגח יא
ג'י סיטי אגח יב 0.07%
ג'י סיטי אגח יג 0.14%
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
ג'י סיטי אגח יד -0.11%
מדובר בהמשך למכירת הנכסים הגדולה שמוביל כצמן בשנה האחרונה כדי להשיג נזילות. הוא הגיע עד כה להסכמי מכירת נכסים בהיקף של 4 מיליארד שקל, מתוך תוכנית למכירת נכסים כוללת בהיקף של 6.3 מיליארד שקל, כאשר בשבוע שעבר הוא גייס אג"ח חדשה, יז, ממוסדיים בהיקף של 414 מיליון שקל. לג'י סיטי יש התחייבויות בהיקף של 7.2 מיליארד שקל, כאשר החברה צריכה לפרוע בשנה הקרובה 1.37 מיליארד, בשנה הבאה עוד 1.3 מיליארד, בשנת 2025 היא צריכה לפרוע עוד 1.2 מיליארד שקל ובשנת 2026 היא צריכה לפרוע עוד 1.6 מיליארד שקל - סך הכל כ-5.5 מיליארד שקל לפירעון ב-4 השנים הבאות.
הנכסים הקודמים שנמכרו הם המרכז המסחרי Cidade Jardim בברזיל, תמורת 425 מיליון שקל, וכן ברוסיה. לפני כן מכרה ג'י סיטי נכסים בפולין, בצ'כיה וניו יורק, גייסה מהמוסדיים כ-151 מיליון שקל במניות ועוד וגם מכרה את הקניון ביבנה לקרסו.
כצמן גם נאלץ להפסיק לחלק דיבידנדים, בעקבות הביקורת על כך שהוא מחלק דיבידנד כאשר החברה בקשיי נזילות. בדוחות האחרונים דיווחה החברה על NOI של 343 מיליון שקל ו-FFO של 92 מיליון שקל.
מניית ג'י סיטי עדיין במינוס במהלך 12 החודשים האחרונים, היא ירדה ב-38%, אבל זה כבר לא הנפילה הגדולה, אבל זה כבר 'רק' 38%, אחרי שהיא איבדה כמעט 70%. מתחילת השנה המשקיעים מפרגנים למהלכים של חיים כצמן והמניה משלימה עליה של 16%. מניית ג'י סיטי נסחרת כעת במחיר של 12.4 שקלים למניה ושווי שוק של 2.2 מיליארד שקל.
לאחרונה השאירו במעלות את הדירוג של ג'י סיטי על 'ilA-/ilA-2' עם תחזית שלילית. כאשר לדברי מעלות "תחזית הדירוג השלילית משקפת את אי הוודאות לגבי יכולתה של ג'י סיטי להתמודד עם אתגרי הנזילות ולגבי יכולתה להפחית את המינוף ב-12 החודשים הקרובים. אלה תלויים בהשלמת מימושי נכסים ובקבלת מימון בהיקפים מהותיים ובזמן, על רקע תנאים מאתגרים ותנודתיות בשווקים".
- 3.דאג 30/07/2023 14:05הגב לתגובה זורק שימשיכו ככה ויצליחו גם להתרחב ולא רק להחזיר חובות
- עמר 31/07/2023 11:33הגב לתגובה זוכי המחיר שהם שמו על הנכסים בספרים לא ריאלי... בנתיים מסתבר שחוץ מהנכסים ברוסיה כל הנכסים היו במחירים בספרים +- והמימושים מתקתקים לפי הספר. רוב הירידה כבר נמחקה מהסיבה הזו, ועדיין השוק מתפלא מחדש ושולח את המניה לעליות על כל מימוש במחירים ריאלים
- 2.dw 30/07/2023 12:02הגב לתגובה זולשיכון ובינוי יש חוב יותר גדול מזה של ג'י סיטי ועד כה ביצעו רק מימושים קטנים. כצמן כבר מממש. סיידוף עדיין רק בקושי. התשואה באגחי ג'י סיטי גבוהה משמעותית מאלה של שיכון ובינוי.
- 1.דג 30/07/2023 10:47הגב לתגובה זויש לכם מזל שכצמן לא תובע אותכם. לא רשמתם אפילו לכאורה
- בני צרפתי 30/07/2023 11:01הגב לתגובה זוהיה אסור לחלק דיבידנד ועדיין אסור לו לחלק. לא סתם הוא ממשיך למכור עוד ועוד מקומות. הוא צריך כסף. זה לא זמן לדיבידנד. ביזפורטל צדקו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)עמית בירק פורש מאקוואריוס - מה המשכורת של המנכ"ל החדש?
אחרי פחות מחצי שנה בתפקיד עמית בירק זה שאמר לנו "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס; אחרי קריסת מתווי הגיוס כשפיור קפיטל נסוגה ברגע האחרון בטענה שקיבלה מצגי שווא מצד ההנהלה אקוואריוס מאבדת את אמון המשקיעים - המנוע היחיד שאולי יכול להציל את החברה מה שמתבטא בהתרסקות של 97% מאז הנפקתה ב-2021
אחרי קצת פחות מחצי שנה בתפקיד, עמית בירק - זה שאמר לנו בראיון "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס אקוואריוס מנוע . לבירק היו כנראה כוונות טובות, הוא באמת הגיע עם רצון “להציל” את החברה, חברה שבתוך 4 שנים מחקה 97% מערכה בבורסה. הוא השיק תוכנית התייעלות אגרסיבית, קיווה לגייס 10 מיליון דולר וסמך על המענק מממשלת גרמניה שאולי יעזור לאקוואריוס להתניע מחדש "הפעם נבחן בתוצאות, לא בהבטחות; זו לא אותה אקוואריוס - קיצצנו, התייעלנו, ואנחנו יוצאים לפיילוט בארה"ב" הוא אמר לנו. הכותרת הבומבסטית של אותו ראיון הייתה אווקאריוס 2.0?
צריכים לגשת לחברות מהסוג הזה בהרבה חשדנות, לפעמים אלו הנסיבות ולפעמים זה הנהלה לא שקופה שפעם אחר פעם לא בוחרת באינטרסים של המשקיעים. כשמנכ"ל נוטש/מוחלף לפני שהספיק להציג תוצאה אחת זה דגל אדום בכל מצב, אבל במקרה של אקוואריוס אנחנו אפילו לא צריך את הדגלים האלה. מספיק לעקוב אחר מה שהתרחש בחודשים האחרונים כדי להבין עד כמה הסיפור כבר חורג מגבולות כיסא המנכ"ל וכנראה זה יותר הקש ששבר את גב הגמל ובירק לא רצה לקשור את גורלו עם חברת המנועים הכושלת.
במקומו של בירק נכנס רועי בר־גיל, בוגר מנהל עסקים ברופין, שבשנים האחרונות כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי בתעשייה האווירית.
מבלי לדון לגופו של אדם, לא ברור מה מינוי כזה אמור לשרת. אקוואריוס נמצאת בשלב שבו נדרש ניסיון נקודתי בתחום המנועים, בתחום של ייצור והטמעה לא יכולות קורפורייט כלליות. ההרגשה היא שהחברה לא בחרה מנכ"ל, אלא פשוט מינתה מי שהיה זמין.
אבל הכי חשוב זה כמה המנכ"ל החדש עומד להשתכר. אתם קוראים נכון - 90,000 שקל בחודש, וזה עוד לפני בונוסים שנתיים של 3-6 משכורות חודשיות כלומר כ-400 אלף שקל בשנה לפחות. קשה להאמין אבל זו חברה ששורפת מיליוני שקלים ברבעון וזה השכר שהיא מציעה למנכ"ל החדש:
- "הציגו לנו מצג שווא" - המשקיע המרכזי באקוואריוס נסוג מההשקעה
- אקוואריוס מתניעה מחדש: "אני שם את הרקורד שלי על השולחן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
