במגזר החרדי קיימת העדפה מוחלטת לרכישת נכס מוקדם ככל האפשר. הסתפקות במועט, משמעת קהילתית, ונכונות מוחלטת להשתמש בנדל"ן ובמינוף ככלי אגרסיבי לוקחות את משפחות המגזר
אל היעד
נתוני הביצועים של SPY ו-SPXL מציגים תמונה מעניינת. בטווח של חודש אחד, SPY עלתה ב-3.17%, בעוד ש-SPXL עלתה ב-8.25%, אבל כדאי לשים לב, המצב לא כזה ורוד כמו שנראה
קרן הנאמנות מגדל נאסד"ק כפליים מנהלת ללקוחות מעל 300 מיליון שקל וגובה מהם מעל 12 מיליון שקל של דמי ניהול ושיעור הוספה; איילון המתחרה גובה חצי מדמי הניהול
"הנגזרים הם נשק פיננסי להשמדה המונית" אמר וורן באפט ביחס לסיכון הגבוה בשימוש בכלי הזה, אבל הפיתוי לרווחים אסטרונומיים ממשיך למשוך משקיעים והאם קרנות הנאמנות הממונפות הישראליות מצדיקות את הסיכון?
איזה סקטור הכי ממונף במשק? בנקים; מה מבטא המינוף? סיכון; ואם כך - האם הבנקים הם העסקים הכי מסוכנים במשק? לא. הפיקוח על הבנקים מונע תחרות; מתי זה ישתנה? אולי לאפל וגוגל התשובות
ג'י סיטי מוכרת את החלק שלה (33%) במרכז המסחרי Cidade Jardim. לפני חודש החברה יצאה מרוסיה והכינסה 524 מיליון שקל ובסך הכל מאז התחלת תוכנית הנזילות החברה מכרה נכסים בהיקף של 2.9 מיליארד שקל; המניה במינוס 51% אבל מתחילת השנה היא בפלוס 12%
ג'י סיטי מוכרת את כל הנכסים שלה ברוסיה תמורת 131 מיליון יורו (524 מיליון שקל). במקביל, היחלשות השקל מול המטבעות המובילים בעולם הוסיפה לחברה הון של 500 מיליון שקל, אבל זה לא אמיתי וזה יימחק כאשר השקל יתחזק בחזרה
שווי השוק המצרפי של חברות הנדל"ן הוא מתחת להון העצמי המצרפי - מה זה אומר? מה המינוף, איזו חברות עמוק מתחת להון, אילו עם פרמיה על ההון ומתי נתחיל לראות הזדמנויות?