מערכת ניהול קרב אלביט מחשב
צילום: אלביט מערכות

אי.בי.אי על אלביט מערכות: המלצת החזק עם מחיר יעד של 180 דולר

לירן לובלין, מנהל המחקר באי.בי.אי סבור שמניית אלביט יקרה יחסית החברות האחרות בתחום; מחיר היעד מהווה פרמיה של 7% על מחיר השוק

לירן לובלין, מנהל מחלקת מחקר של אי.בי.אי מעניק למניית אלביט מערכות אלביט מערכות -1.25% המלצת תשואת שוק-החזק ומחיר יעד של 180 דולר, המבטא פרמיה של 8% על מחיר השוק.

אלביט מערכות רשמה ברבעון השלישי תוצאות חלשות (להרחבה לחצו כאן) וירידה של 1.1% בהכנסות מול הרבעון המקביל בשנה שעברה לרמה של 1.35 מיליארד דולר). שיעור הרווחיות הגולמית (NON-GAAP) ירד ברבעון ביחס לרבעונים קודמים לרמה של 25% כמו גם הרווחיות התפעולית שירדה ל-6.2% ברבעון השלישי של השנה. השפעת התגמול לעובדים בגין עליית מחיר המניה על הרווחיות הגולמית היתה כ- 13 מיליון דולר ומנגד נרשם רווח הון של כ-9.4 מיליון דולר כתוצאה ממכירת בניין (אם מנטרלים את שני הגורמים אז שיעור הרווחיות תפעולית היה עומד על 6.5%) .

הרווח הנקי המתואם עמד על 62.6 מיליון דולר, 1.42 דולר למניה, בשעה שהשוק ציפה לרווח העולה על 2 דולר למניה. עם זאת, אלביט דיווחה על גידול משמעותי  בצבר ההזמנות שעמד נכון לסוף חודש ספטמבר על 14.7 מיליארד דולר - עליה של 600 מיליון מול הרבעון השני של השנה. "צבר ההזמנות הוא בד"כ אינדיקציה טובה לצמיחה העתידית של החברה", מסביר לובלין, "אבל נוכחנו לדעת שברבעונים האחרונים במקביל לצמיחת הצבר ישנה גם התארכות של הפרויקטים וזליגה איטית יותר של הצבר לשורת ההכנסות. נציין כי המקור לחלק מהותי מהצמיחה בצבר הוא חוזה אחד על סך 660 מיליון דולר שנחתם בתחילת חודש יולי. נציין כי כ-40% צפוי להתממש עד לסוף 2023 כלומר קיים בסיס הכנסות צפוי של כ 4.7 מיליארד דולר רק מתוך הצבר הקיים עד כה".

לובלין מדגיש את יחס ה-Book to Bill שממשיך לעמוד על מעל ל-1.4 ומעיד על פוטנציאל הצמיחה. "בפילוח הגאוגרפיות בהן אלביט פועלת ניתן לראות כי יש הנתח של אירופה עלה באופן משמעותי אל מול שנה שעברה (כ-21.4%) ולהערכתנו מגמה זו צפויה להמשך בשנים הקרובות", מוסיף לובלין, "ציינו בסקירות קודמות שאנו סבורים שאלביט צריכה להיסחר במכפיל גבוה מקבוצת ההשוואה בעיקר בגלל הגמישות של החברה והפיזור הגיאוגרפי הנרחב יותר. על אף הירידה במחיר המניה אחרי פרסום הדו"ח אלביט עדיין נסחרת במכפיל רווח 22X על התוצאות החזויות ל-2023 בעוד החברות בקבוצת ההשוואה נסחרות במכפיל ממוצע של 19X לאותה התקופה. בנקודת הזמן הנוכחית ונוכח המרווחים שאלביט מציגה אנו סבורים כי הפרמיה שמעניק השוק לאלביט עדיין גבוהה מידי.

בראיון לביזפורטל אמר אתמול נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס כי הוא מצפה לשיפור בשנה הבאה:

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאיר 15/12/2022 14:43
    הגב לתגובה זו
    מוזר מאוד
  • 2.
    סוד 14/12/2022 13:04
    הגב לתגובה זו
    בצלאל לא נמאס לך לעבוד עלנו לך הביתה אתה לא מתהים לתפקיד הזה . הביתה
  • 1.
    משה ג. 30/11/2022 19:01
    הגב לתגובה זו
    בתקופה של מלחמות והצטיידות מסיבית הרווח יורד, זה מנכ"ל גרוע.
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.