טוגדר: הכנסות של 7.5 מיליון שקל ברבעון, אבל המצב הפיננסי קשה
תחום הקנאביס ממשיך לסבול מקשיים משמעותיים. החלומות הגדולים התנפצו, חלק מהחברות (קאנומד, אינטליקנה יוצאות מהתחום) ואחרות (פארמוקן) גם רומזות על כך. האם טוגדר תשרוד? האם היא תהיה הבאה לחפש פעילות חדשה? בינתיים היא מנסה לעשות קולות של הישארות בתחום.
טוגדר 0.03% מדווחת על הכנסות של 7.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022, כאשר לדברי החברה מדובר על 76.5% מכל ההכנסות במחצית הראשונה של השנה שעמדו על 9.8 מיליון שקל, תוך שזה "משקף את התוצאות מיישום האסטרטגיה של החברה להרחבת נתח השוק שלה בישראל והתרחבות בתוך מדינות האיחוד האירופאי, תוך הגדלת היקפי הפעילות". אז כן, זה נחמד שיש גידול בהכנסות אבל המספרים עדיין קטנים. קטנים מאוד. לשם השוואה, אינטרקיור -1.85% היא היחידה שבאמת הצליחה לגדול והיא הכניסה 90 מיליון שקל ברבעון האחרון.
היא גם מספרת כי המוצרים שלה בגרמניה ואנגליה צפויים להתחיל להימכר גם בפולין החל מהרבעון הנוכחי (הרביעי של 2022) ובשוויץ החל מתחילת 2023, וכי מדובר ב"מימוש אסטרטגיית החברה לכניסה לשווקים מבטיחים", וגם מוסיפה שהמפעל בארץ "החל במתן שירותי אריזה ללקוחות שונים בישראל, דבר אשר יוצר מקור הכנסה נוסף" ולדבריה היא רוצה "להיות שחקן משמעותי בשוק הישראלי והגלובלי במהלך השנים הקרובות".
רק שעם כל הכבוד, הדיווח הזה חושף בעיקר את הבעיות - החברה מספרת על הרים וגבעות, אבל התוצאות בשטח לא טובות, הרבה מאוד מלל כדי לנסות ולייפות את המצב. טוגדר עצמה נמצאת בבעיית מזומנים לא קטנה. נכון לסוף הרבעון השני יש לה בקופה 12.2 מיליון שקל אבל במקביל היא שרפה 12.6 מיליון שקל מפעילות שוטפת. כלומר, לא חסר הרבה כדי שהיא תסיים לשרוף את כל הכסף. היא צריכה מזומנים קודם כל כדי לשרוד את העתיד הקרוב ובשלב הזה אף מוסדי לא מחזיק בה ומביע בה אמון. בשלב הזה - חובת ההוכחה נמצאת על החברות בתחום.
כל החלומות הגדולים הללו הביאו את שוק הקנאביס בארץ לשוויים הרבה יותר גבוהים לפני שנתיים. אבל מאז השוק קרס. כעת החברות מנסות למכור מחדש את החלומות. האם הם יצליחו? לא בטוח. המשקיעים כעת הרבה פחות אופטימיים ולא מוכנים לקנות את כל הסיפורים האלה.
השנה המניה איבדה עוד 56.5% מערכה, וזה רק המשך להידרדרות המניה מאז ההייפ הגדול. הנה גרף המניה:

- 2.אחד שיודע 30/10/2022 13:40הגב לתגובה זוחברת טוגדר מהחברות הטובות בשוק, בעלת זנים מצוינים מוניטין טוב ומחירים נגישים. זה רק עניין של זמן עד שתפרוץ ותתמקם כאחת החברות המובילות בשוק. ההשקעה האסטרטגית שלה לטווח ארוך בשווקים הבינלואמים בין אם זה החוות באוגנדה או שיווק מוצריה באירופה מראה על מימוש האסטרטגיה. כיום כבר ניתן לראות בישראל מוצרים שגדלו בחווה באוגנדה מה שמאפשר לה למכור במחירים זולים מהמתחרים בתחום מבלי להפסיד ואף הרחיב את שולי הרווח
- 1.האם אתם יכולים לנתח את מצבה של "פנאקסיה"? (ל"ת)יוסף 30/10/2022 12:44הגב לתגובה זו
- אחד שיודע קנאביס 30/10/2022 18:28הגב לתגובה זופנאקסיה חברה גרועה ללא אפיקי פיתוח, עשתה את כספה כיוון שהייתה מהחברות הראשונות לאחר הרפורמה. כבר שנים שאינה מחדשת או מפתחת כלום, חוץ ממספר כתבות על ייצוא שמנים לא רואים מכירות או גדילה בפועל. בית המסחר שלה שהיה הפעילות המרכזית מקבל תחרות מכל כיוון, מפעל האריזה שלה מיושן וחברות אחרות תופסות את נתח השוק שלה. לא רחוק היום שבוא נקבל הודעה על הפסקת פעילות הקנאביס שלה.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
