הכנסות בריל צמחו 49% ל-162 מ'; הרווחיות הגולמית קפצה מ-47% ל-56%
קבוצת האפנה בריל 1.47% המפעילה בארץ את המותגים נאוטיקה, טימברלנד, גלי, לי קופר ניין ווסט ועוד, מדווח כי המכירות ברבעון הרביעי של 2021 צמחו 49% ל-162 מיליון שקל לעומת 109 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020, בו חל סגר.
הרווחיות הגולמית קפצה מ-46.7% מהמכר בזמנו ל-55.8% הפעם. בחברה מייחסים שיפור ברווחיות הגולמית במכירה מהירה יותר של המוצרים מהמדפים/קולבים בסניפים ("ירידה באורך חיי המדף"), כלומר נשארת פחות סחורה שצריך להיפטר ממנה בסוף העונה בעזרת הנחות שמפחיתות את הרווחיות.
כמו כן, כיוון שהיו פחות סגרים מב-2020, ורק הרבעון הראשון של השנה אופיין בסגר, הפעילות הרציפה הייתה כשגרה, כלומר שוב - הפריטים נקנו מהמדפים ולא היה צורך למכור כמות גדולה מהם בהנחה לאחר מכן רק בגלל סגרים.
ה-EBITDA המתואם בנטרול השפעות IFRS16 עמד על 21.3 מיליון שקל, 13.1% מהמכר, לעומת 12.6 מיליון (11.6%) ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, מציגה בריל ברבעון רווח נקי מתואם לאחר מס של 15 מיליון שקל, שוליים של 9.2% לעומת 5.2 מיליון שקל (4.8%) שנה קודם לכן.
כלל תחומי הפעילות של הקבוצה צמחו ב-2021. המגזר הרווחי ביותר שלה הוא ביגוד והנעלה מיבוא (נאוטיקה, טימברלנד, אמפוריום), המרוכז תחת חברת SBN בה עלתה לבעלות מלאה אשתקד. הרווחיות במגזר היא כ-21% מהמכר. התחום עם הרווחיות הנמוכה ביותר היה שיווק נעליים ותיקים מיבוא תחת החברה סופר ברנדס (ניין ווסט, MARC FISHER ,איזי ספיריט, בנדולינו ,Dune London, Kendall & Kylie). שם הרווחיות הייתה 2.9%. ב-2019 עוד הייתה זו פעילות הפסדית.
החברהמ צטטת נתוני של חברת המחקר צ'מנסקי בן שחר לפיהן הנעלה מהווה 23% משוק האפנה - בעוד בבריל מדובר בנתח של 57% מההכנסות. כאמור, בהנעלה מיבוא, ולא יצור מקומי, כפי שפורט יש פעילויות רווחיות מאד, בתלות ברשת, ואחרות עם שוליים נמוכים בהרבה. עוד לפי המחקר, שיעור סגמנט הגברים אצלה, שבעולם נמצא בצמיחה, כפול מאשר בשוק כולו.
- 4.שולתתתת1 31/03/2022 18:50הגב לתגובה זוהחברה בעבר הייתה עם הפסדים ויכולה לשוב להפסדים.בנוסף, כשאנשים יטוסו לחו"ל יתכן ושוב נראה ירידה.
- 3.נחום 31/03/2022 18:16הגב לתגובה זוהייתי פסימי לגביי המניה
- אני שם מ 915 ? (ל"ת)אא 01/04/2022 00:03הגב לתגובה זו
- 2.ליוורמור 31/03/2022 15:23הגב לתגובה זואת החלק הכי משמעותי שכחתם לציין, מחלקים דיבידנד מטורף של 410 אג'...
- 1.זה קל 31/03/2022 15:07הגב לתגובה זוהמכפיל הכי נמוך בשוק שלהם (מכפיל 4!!!!), מחלקים דיבידנד, יש תוכניות צמיחה, מודל ההוצאות מאד שמרני ודפנסיבי. מי שרוצה לקנות מניה של רשת אופנה, ברור שזה צריך להיות בריל

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?