אקוואריוס מנועים: הלהיבו את השוק בעסקה לפי שווי של 5 מיליארד ד' ומדווחים על השקעה של 5 מיליון ד' בלבד
חברת אקוואריוס מנוע -2.34% היא אחת מההנפקות הגרועות שהיו כאן בשנתיים האחרונים. יש לה אולי רעיון מדהים, טכנולוגיה חדשנית, אבל עד כה היו בעיקר דיבורים ופחות מעשים. החברה אולי טובה בשיגור הודעות וראיונות לתקשורת, אבל כשמסתכלים לאחור היא לא מימשה את רוב ההצהרות (עדיין) והמניה בהתאמה נפלה כ-65% מתחת לשיא וכ-50% מתחת למחיר ההנפקה. היום החברה מדווחת כי TPR היפנית תשקיע 5 מיליון דולר במניות החברה במסגרת הנפקה פרטית, בפרמיה של 44% על שווי השוק שלה (כ-200 מיליון דולר), אבל במחיר הנמוך ממחיר ההנפקה לציבור.
עוד מדווחת החברה כי הצדדים ממשיכים לפעול לגיבוש הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, שיכלול השקעה באקוואריוס יפן, לצד שת"פ עסקי בין החברות בנוגע לייצור, פיתוח ושיווק מוצרי אקוואריוס בשוק היפני, המהווה מרכז לתעשיית הרכב העולמית. אוקיי, זה נחמד, אבל אני רוצה להחזיר אתכם 7 חודשים אחורה. להודעה שהיא הרבה מעבר לנחמדה. היא דרמטית, והנה לשון ההודעה מאז - "החברה חתמה על מזכר הבנות עם חברת האנרגיה KIP להקמה משותפת של מפעל באמירויות; לחברה האימרתית ניתנה אופציה לרכישה של עד 10% מאקוואריוס לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר", שזה פי 17 מהשווי שהיה אז. זה רק חלק מהעניין. דובר על הקמת מפעל גדול, השקעת ענק ועוד. כשאתם רואים הודעות כאלו שקצת מנותקות מהמציאות, אתם צריכים להיות סקפטיים - נו באמת, מה המשמעות של אופציה ל-10% במחיר של פי 17? האמירתים מטומטמים? שיקנו בשוק וישלמו במקום חצי מיליארד 30 מיליון.
כשאתם רואים הודעות כאלו, גם הודעות טובות וכנראה עם תוכן אמיתי שבאות לאחר מכן, נראות חשודות. הסקפטיות נשארת. אז אקוואריוס התחילה ב-5 מיליארד דולר ונחתה בהשקעה של 5 מיליון דולר, ומאז העסקה עם האמירתים אין בינתיים חדש. הדיווח היום הוא חשוב וצפוי להשפיע על המניה, אבל המשקיעים סקפטיים לגבי הצלחה ארוכת טווח.
כך או אחרת, בנובמבר 2021 דיווחה החברה כי קיבלה הזמנה ראשונה בהיקף של 5 מיליון אירו לגנרטורים שפיתחה, כאשר אספקת הגנרטורים תתבצע בשלבים החל מאוקטובר 2022 ועד לסוף 2023. המזמינה היא חברת טכנואלטרה האיטלקית, הפועלת בתחום אספקת מערכות חשמל וגנרטורים למגוון רחב של שווקים, לרבות שוק הטלקום.
- אסרטרגיית קאברד קול ליצירת תשואה דו ספרתית בסיכון נמוך יחסית
- לייצר הכנסה שוטפת מאחזקת מניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך נראה גרף המניה של החברה:
- 6.יוסי 27/04/2022 19:38הגב לתגובה זומעל לכל ספרק הודעות החברה הם רמאות .לא מבין מדוע הבורסה אינה מטפלת.
- 5.רק מזומן 01/02/2022 15:22הגב לתגובה זוכמה ישראבלוף יש בבועת אויר.
- 4.מ-5 מיליארד ל-5 מיליון. מריח לא טוב. (ל"ת)לברוח 01/02/2022 13:41הגב לתגובה זו
- 3.משקיע 01/02/2022 12:54הגב לתגובה זומדוע אנשי עסקים גדולים ומיליארדרים כמו מריוס נכט, שאול חיים יעקובי, צבי ימיני, ליאון ראקנטי, מקס משאיות ואוטובוסים ועוד הם משקיעים גדולים בחברה ובעלי מניות כבדים ??? אולי הם חושבים שיש משהו בחברה הזו ? רק אתה בחור צעיר שמעולם לא השקיע באמת חושב שאתה יודע הכל או משהו בכלל ???
- LED 01/02/2022 15:10הגב לתגובה זולרוב קוראי ביזפורטל לא. והלוואי ויצליחו יש להם רעיון מעניין ואני בוחן להשקיע בהם לא 5 מליון אולי 5000 וגם זה לא בטוח כי שווי החברה הוא 700 מיליון. השקעות מסוכנות צריך שיעשו פי 10 על מנת שישלמו . אז אקווריוס תגיע לשווי של 7 מליארד הלוואי.
- 2.דוד 01/02/2022 11:43הגב לתגובה זומפעל לא מוקם תוך חצי שנה. גם דירה שבורה בבניין מאושר לתמ''א לא עולה כמו דירה שבורה בבניין רגיל.
- 1.השווי מהתחלה נראה גבוה מידי אבל השאלה אפ הקמת המפע 01/02/2022 11:23הגב לתגובה זוהשווי מהתחלה נראה גבוה מידי אבל השאלה אפ הקמת המפעל וכל מה שיוצא בזה קורה או לא קורה
- תזרוק את הניירות שאתה מחזיק אין אמירתים ואין נעליים (ל"ת)דגימי 01/02/2022 11:39הגב לתגובה זו

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
