אקוואריוס מנועים: הלהיבו את השוק בעסקה לפי שווי של 5 מיליארד ד' ומדווחים על השקעה של 5 מיליון ד' בלבד
חברת אקוואריוס מנוע 1.74% היא אחת מההנפקות הגרועות שהיו כאן בשנתיים האחרונים. יש לה אולי רעיון מדהים, טכנולוגיה חדשנית, אבל עד כה היו בעיקר דיבורים ופחות מעשים. החברה אולי טובה בשיגור הודעות וראיונות לתקשורת, אבל כשמסתכלים לאחור היא לא מימשה את רוב ההצהרות (עדיין) והמניה בהתאמה נפלה כ-65% מתחת לשיא וכ-50% מתחת למחיר ההנפקה. היום החברה מדווחת כי TPR היפנית תשקיע 5 מיליון דולר במניות החברה במסגרת הנפקה פרטית, בפרמיה של 44% על שווי השוק שלה (כ-200 מיליון דולר), אבל במחיר הנמוך ממחיר ההנפקה לציבור.
עוד מדווחת החברה כי הצדדים ממשיכים לפעול לגיבוש הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, שיכלול השקעה באקוואריוס יפן, לצד שת"פ עסקי בין החברות בנוגע לייצור, פיתוח ושיווק מוצרי אקוואריוס בשוק היפני, המהווה מרכז לתעשיית הרכב העולמית. אוקיי, זה נחמד, אבל אני רוצה להחזיר אתכם 7 חודשים אחורה. להודעה שהיא הרבה מעבר לנחמדה. היא דרמטית, והנה לשון ההודעה מאז - "החברה חתמה על מזכר הבנות עם חברת האנרגיה KIP להקמה משותפת של מפעל באמירויות; לחברה האימרתית ניתנה אופציה לרכישה של עד 10% מאקוואריוס לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר", שזה פי 17 מהשווי שהיה אז. זה רק חלק מהעניין. דובר על הקמת מפעל גדול, השקעת ענק ועוד. כשאתם רואים הודעות כאלו שקצת מנותקות מהמציאות, אתם צריכים להיות סקפטיים - נו באמת, מה המשמעות של אופציה ל-10% במחיר של פי 17? האמירתים מטומטמים? שיקנו בשוק וישלמו במקום חצי מיליארד 30 מיליון.
כשאתם רואים הודעות כאלו, גם הודעות טובות וכנראה עם תוכן אמיתי שבאות לאחר מכן, נראות חשודות. הסקפטיות נשארת. אז אקוואריוס התחילה ב-5 מיליארד דולר ונחתה בהשקעה של 5 מיליון דולר, ומאז העסקה עם האמירתים אין בינתיים חדש. הדיווח היום הוא חשוב וצפוי להשפיע על המניה, אבל המשקיעים סקפטיים לגבי הצלחה ארוכת טווח.
כך או אחרת, בנובמבר 2021 דיווחה החברה כי קיבלה הזמנה ראשונה בהיקף של 5 מיליון אירו לגנרטורים שפיתחה, כאשר אספקת הגנרטורים תתבצע בשלבים החל מאוקטובר 2022 ועד לסוף 2023. המזמינה היא חברת טכנואלטרה האיטלקית, הפועלת בתחום אספקת מערכות חשמל וגנרטורים למגוון רחב של שווקים, לרבות שוק הטלקום.
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- אסרטרגיית קאברד קול ליצירת תשואה דו ספרתית בסיכון נמוך יחסית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך נראה גרף המניה של החברה:
- 6.יוסי 27/04/2022 19:38הגב לתגובה זומעל לכל ספרק הודעות החברה הם רמאות .לא מבין מדוע הבורסה אינה מטפלת.
- 5.רק מזומן 01/02/2022 15:22הגב לתגובה זוכמה ישראבלוף יש בבועת אויר.
- 4.מ-5 מיליארד ל-5 מיליון. מריח לא טוב. (ל"ת)לברוח 01/02/2022 13:41הגב לתגובה זו
- 3.משקיע 01/02/2022 12:54הגב לתגובה זומדוע אנשי עסקים גדולים ומיליארדרים כמו מריוס נכט, שאול חיים יעקובי, צבי ימיני, ליאון ראקנטי, מקס משאיות ואוטובוסים ועוד הם משקיעים גדולים בחברה ובעלי מניות כבדים ??? אולי הם חושבים שיש משהו בחברה הזו ? רק אתה בחור צעיר שמעולם לא השקיע באמת חושב שאתה יודע הכל או משהו בכלל ???
- LED 01/02/2022 15:10הגב לתגובה זולרוב קוראי ביזפורטל לא. והלוואי ויצליחו יש להם רעיון מעניין ואני בוחן להשקיע בהם לא 5 מליון אולי 5000 וגם זה לא בטוח כי שווי החברה הוא 700 מיליון. השקעות מסוכנות צריך שיעשו פי 10 על מנת שישלמו . אז אקווריוס תגיע לשווי של 7 מליארד הלוואי.
- 2.דוד 01/02/2022 11:43הגב לתגובה זומפעל לא מוקם תוך חצי שנה. גם דירה שבורה בבניין מאושר לתמ''א לא עולה כמו דירה שבורה בבניין רגיל.
- 1.השווי מהתחלה נראה גבוה מידי אבל השאלה אפ הקמת המפע 01/02/2022 11:23הגב לתגובה זוהשווי מהתחלה נראה גבוה מידי אבל השאלה אפ הקמת המפעל וכל מה שיוצא בזה קורה או לא קורה
- תזרוק את הניירות שאתה מחזיק אין אמירתים ואין נעליים (ל"ת)דגימי 01/02/2022 11:39הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
