גולף אנד קו, בני ברק
צילום: שי אפשטיין
דוחות

גולף: המכירות עלו ב-26% ל-230 מ' ש'; הרווח נחתך בחצי לכ-10 מ'

מכירות אפנת ההלבשה עלו ב-72% ובכיתן צמחו ב-7%. פתיחת הסניפים מאז הסגר אשתקד עלו לחברה בעלייה בהוצאות השיווק והמכירות שפגעו ברווח התפעולי ובשורה התחתונה. הפחתת ההנחות תרמה לרווחיות הגולמית - עדיקה קיזזה חלקית תרומה זו
איתי פת-יה |

קבוצת האפנה גולף -0.7% מדווחת על צמיחה של 26% בשורה העליונה להכנסות בהיקף כ-229.6 מיליון שקל מול 182.3  מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, גידול המיוחס לפתיחת החנויות מאז סדר הקורונה השני בזמנו. עם זאת הרווח התפעולי לאחר הוצאות אחרות ברבעון הסתכם בכ-15.6 מיליון שקל (6.8% מההכנסות), ירידה מרמה קודמת של 29.2 מיליון שקל.

הסיבה לכך הייתה העלייה בהוצאות המכירה והשיווק שגולף "חסכו" לעצמם בתקופת הסגר אשתקד. כך, הוצאות אלה עלו הפעם מ-76 מיליון שקל ל-121 מיליון שקל. כך, הרווח בתקופה נחתך בחצי ויותר ל-9.6 מיליון שקל לעומת 23.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווחיות עלה מ-6.8% ל-12.8%. גולף תחלק בידנד ביניים נוסף בהיקף של 10 מיליון שקל.

רשת ההלבשה של הקבוצה מכרה בסך של 87.2 מיליון שקל לעומת כ-50.6 מיליון שקל שנה קודם לכן, גידול של 72%. בתחום הבית (כיתן) המכירות עלו בכ-7 מיליון שקל לכ-97.5 מיליון שקל. בעוד שבשני המגזרים יחדיו, הפדיון הממוצע למ"ר ברבעון, בנטרול תקופת הסגר, ירד מעט ל-1,071 שקל מ-1,090 שקל קודם לכן, עקב מכירות מוגברת עם היציאה מהסגר לפני שנה (גם כן בתקופת הרבעון השני), בחנויות הזהות דווקא נרשמה עלייה בפדיון הממוצע למ"ר - 1,068 שקל לעומת כ-1,030 שקל.

שיעור הרווח הגולמי עלה מ-63.4% לפני שנה ל-64.4% בתקופת הדוח בעיקר עקב ירידה בשיעור ההנחות וכן השקל החזק מול הדולר שהוזיל את היבוא, כמו גם ירידה בשיעור ההפרשה לירידת ערך מלאי. עם זאת, פעילות עדיקה, שנפגעה בעיקר בחו"ל מהוצאות ההובלה המאמירות, קיזזו חלקית את העלייה של גולף בשיעורי הרווח הגולמי (מכירות עדיקה עצמה עלו בכ-4 מיליון שקל - או 10% - לכ-45 מיליון שקל).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה. 

עמיר לונדון מנכל קמהדע
צילום: אפי שמח

קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה קמהדע

חברת קמהדע קמהדע 4.55% , שבשליטת קרן פימי ועוסקת בטיפול במחלות חמורות ונדירות מודיעה היום כי זכתה בהארכת המכרז של שירותי הדם הקנדיים (CBS) להמשך האספקה של ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלה WINRHO®,CYTOGAM®, HEPAGAM® ו-VARIZIG® לשנתיים נוספות. הזכייה במכרז, שהיקפו מוערך בין 10 ל-14 מיליון דולר, מבטיחה המשך מכירות שוטפות של מוצרים אלו בשוק הקנדי במהלך התקופה שבין הרבעון השני של שנת 2026 לרבעון הראשון של שנת 2028. 

ארבעת המוצרים המסחריים מאושרים על ידי משרד הבריאות הקנדי ועל ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). CBS מנהלת את אספקת מוצרי הדם הקנדיים לכל הפרובינציות והטריטוריות הקנדיות, למעט קוויבק.

"הארכת הסכם אספקת ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלנו, בהמשך לאספקת מוצר האימונוגלובולין נגד כלבת שלנו, KAMRAB®, המופץ בקנדה, ו-GLASSIA®, מוצר ה-AAT שלנו המופץ בקנדה על ידי חברת Takeda במסגרת הסכם רישיון, מוכיחים את מעמדנו כספקית המובילה בקנדה של מוצרי פלסמה ייחודיים," אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "אנו בטוחים בפוטנציאל המסחרי המשמעותי למוצר ה-AAT ולפורטפוליו מוצרי האימונוגלובולינים הייחודיים שלנו בשווקים הבינלאומיים, ואנו מתכוונים להמשיך לקדם הסכמי אספקה נוספים במדינות מפתח אסטרטגיות".

"כפי שפירסמנו לאחרונה, בהתבסס על הביצועים העקביים והחזקים שלנו במהלך 2025, אנו מאשררים את תחזית ההכנסות לשנת 2025 בטווח של 178 מיליון דולר עד 182 מיליון דולר ותחזית ה-EBITDA המתואם בטווח של 40 מיליון דולר עד 44 מיליון דולר. בנוסף, אנו צופים גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחיות בשנת 2026 בהתבסס על פורטפוליו המוצרים המסחריים החזק שלנו, מוצרי הביוסימלר הצומחים בישראל, והרחבת מכירות הפלסמה של החברה. במקביל אנו ממשיכים בקידום הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי של מוצרים בשלב מסחרי, תוך ניצול יתרת המזומנים החזקה שלנו, כדי לתמוך בצמיחה ארוכת טווח", סיכם לונדון.

הרבעון האחרון של קמהדע

ברבעון השלישי של 2025, דיווחה קמהדע על הכנסות של 47 מיליון דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.7 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-135.8 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA היה 34.2 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התחזית לכל השנה היתה ללא שינוי, עם הכנסות של 178-182 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-44 מיליון דולר.