מפעלי כיל, ים המלח
צילום: Bizportal

מניית כיל מקבלת אפסייד של 20% והמלצת קניה במחיר יעד של 23 ש'

דיסקונט ברוקראז' נותנים למניית החברה המלצת קנייה במחיר יעד של 23 שקל. "המומנטום החזק בסחורות החקלאיות נמשך, ובכלל זה בדשנים", כותבת האנליסטית מיכל אלשיך שמוסיפה "אנו צופים שנה חזקה מאוד לכיל ב-2021, עם הכפלה ברווח הנקי"
לימור זילבר | (11)
נושאים בכתבה דיסקונט כיל

מניית איי.סי.אל 0.56%  מקבלת המלצת קנייה מדיסקונט ברוקראז' במחיר יעד של 23 שקל למניה. בדיסקונט, שרק באוקטובר האחרון המליצו למכור את מניית כיל צופים כי המומנטום החיובי גם ימשיך לתוך 2021 ולאור זאת מעלים תחזיות לצד קיטון ברמת הסיכון ונותנים למניה המלצת קניה עם עדכון מחיר היעד, שמשקף עתה אפסייד של 20% על מחיר השוק (18 שקל למניה).

לדברי מיכל אלשיך, מנהלת מחקר ורו"ח בדיסקונט ברוקראז': "המומנטום החזק בסחורות החקלאיות נמשך, ובכלל זה בדשנים. בעוד שוקי המניות רושמים לאחרונה ירידות, רוב הסחורות החקלאיות ממשיכות לרשום עליות מחירים. מצבם הטוב של החקלאים בעולם, לצד עלייה בשטחי הגידול, מביאים לביקוש גבוה לדשנים. לאחר שנה חלשה ביותר ב-2020 בשוק הדשנים, אנו צופים שנה חזקה מאוד לכיל ב-2021, עם הכפלה ברווח הנקי".

עוד מוסיפה אלשיך כי "מעבר לעלייה בכמויות ובמחירים, אנו צופים גם שיפור ברווחיות, בעיקר בשל התייעלות באשלג. עיקר השיפור בדוחות צפוי לבוא לידי ביטוי החל מרבעון 2".

"עד כה העלינו את מחיר היעד בצורה הדרגתית, לצד השיפורים ההדרגתיים שחלו בשוקי הפעילות", היא מסבירה, "וכעת ניכר כי המחירים הגבוהים והביקושים כבר מבוססים מספיק, ואנו צופים כי המומנטום החיובי גם ימשיך לתוך 2021. לאור זאת, אנו מעלים תחזיות, לצד קיטון ברמת הסיכון".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    בן 03/06/2021 10:59
    הגב לתגובה זו
    שיעור אחוז הדיבידנד הפך להיות נמוך מאוד. זאת עקב עליית שער המניה במאה אחוז. בכיל חייבים להרים את הדיבידנד, אחרת יורדת הכדאיות להחזקה במניה. אני מחזיק במניה 10 שנים בסכום של מאות אלפים ורואה בהשקעה סוג של נכס מניב. תודה.
  • 8.
    ביזפורטל, תפסיקו לפרסם המלצות שלה 10/03/2021 00:04
    הגב לתגובה זו
    ביזפורטל, תפסיקו לפרסם המלצות שלה
  • 7.
    ICL בהצלחה יישר כח (ל"ת)
    חלום לעבוד בICL 09/03/2021 23:02
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בן 09/03/2021 21:23
    הגב לתגובה זו
    מניה טובה משקיעים בה לטווח ארוך ולא תמכור תקנה כל חודש כמו בשוק מחנה יהודה אצל ההוא נמלך החלבה. אני במניה הזו כבר עשור. קונה כל פעם שיורדת ויש לי כסף. החברה הזו היא מדפסת מזומנים. מחלקת דיבידנדים וחבל שלא גבוהים יותר. אני מאמין לפי מחיר האשלג כיום שהיא תגיע ל 2350 עוד השנה.
  • 5.
    מוטי 09/03/2021 20:11
    הגב לתגובה זו
    לפני חודשיים המליצה על מכירה והיום ממליצה על קניה נו באמת?
  • גורמת נזקים בעליל (ל"ת)
    10/03/2021 00:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מגוחכים ומאחרים 09/03/2021 17:54
    הגב לתגובה זו
    אנחנו נתנו באוקטובר קניה ועוד מעט אולי ניתן מכירה...
  • מוטי 09/03/2021 20:12
    הגב לתגובה זו
    מוסדיים רוצים כעט לשווק מניות
  • 3.
    אלשיך 09/03/2021 17:06
    הגב לתגובה זו
    איך אין לה את הבושה להוציא המלצה כל פעם אחרי שהתחזית שלה מפספסת בגדול ? היא אמרה למכור כיל לפני כמה חודשים עם מחיר יעד נמוך ב-50% מהמחיר הנוכחי אז למה שמישהו יקשיב לה? מחירי האשלג לא עלו ב-100% וגם לא קרוב לזה. בכל פעם שכיל עולה היא מתקנת קצת, מקווה שישכחו מהמלצות הקודמות שלה שפספסו בענק.
  • 2.
    מיכל אלשיך 09/03/2021 15:54
    הגב לתגובה זו
    באוקטובר היא אמרה למכור עם מחיר יעד של 12.5 ומאז המניה קפצה. כנראה שעכשיו יקרה הפוך.
  • 1.
    עכשיו אני יכול למכור (ל"ת)
    קניתי באוקטובר 09/03/2021 14:45
    הגב לתגובה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.