עילדב תמכור עד כ-5% ממניות מלרן ברווח של כ-6 מיליון שקל
חברת מלרן פרויקטים ומסחר, העוסקת במתן אשראי חוץ-בנקאי במגזר הערבי, מתכננת לצאת להנפקה בבורסה בקרוב, לפי שווי חברה של כ-230 מיליון שקל (לפני הכסף). מדיווחי חברת עילדב המחזיקה ב-22.5% מהחברה, עולה כי עילדב תמכור לציבור עד 5% ממניות מלרן (כ-850 אלף מניות), ותשלשל לכיסה כ-10 מיליון שקל, ברווח מוערך של כ-6 מיליון שקל ביחס למחיר הקניה.
על פי הדיווח, בשלב המוסדי של ההנפקה התקבלו התחייבויות מוקדמת בהיקף של כ-59 מיליון שקל לפי מחיר מינימלי למניה של 11.5 שקלים.
ביולי 2019 חתמה חברת מלרן על הסכם השקעה עם חברת עילדב, אשר העניקה לחברה הלוואה של 21 מיליון שקל, המירה למניות, אשר הומרה ל-22.5% ממניות החברה לאחר השלמת הנפקת האג"ח של מלרן בבורסה (בתחילת השנה).
עילדב השקעות היא חברת השקעות שפעילויותיה העיקריות הן שליטה ב"קומסק" (100%) העוסקת במתן שירותי ייעוץ לאבטחת מידע וסייבר והחזקה ב"מלרן" (22.5%). החברה מתמקדת בניהול השקעות ונכסים וכן בהשקעות בחברות, נכסים ופעילויות בעלי פוטנציאל צמיחה והשבחה במטרה להוביל אותן לצמיחה. החברה נפגעה בעקבות משבר הקורונה כאשר על פי דיווחי החברה, מתחילת המחצית השניה של 2020 ועד סוף אוקטובר, תיק ניירות הערך של עילדב הניב רווח של כ-4 מיליון שקל אך היא צופה התאוששות בפעילותה, כתוצאה מהשיפור בפעילותה של קומסק (לכתבה המלאה).
במחצית הראשונה של השנה (החברה הינה תאגיד קטן ולכן מדווחת אחת לחצי שנה) רשמה עילדב הפסד נקי של 8.6 מיליון שקלים, זאת לעומת הפסד של 2.2 מיליון שקלים במחצית הראשונה אשתקד. ההפסד הכולל של החברה בשנת 2019 עמד על 3.9 מיליון שקלים, בשנת 2018 רשמה החברה רווח נקי של 2.5 מיליון שקלים, אך גם בשנת 2017 רשמה החברה הפסד של 4.5 מיליון שקלים.
- עילדב נפרדת מהבורסה: החברה תהפוך לפרטית בעסקת מיזוג עם בעל השליטה
- תיקון טעות - כתבנו שעילדב חיכתה לרישום של האב בוול סטריט כדי למכור ברווח; האמת שעילדב לא יכלה למכור לפני כן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת מלרן נמצאת על הגל ולא נפגעה בצורה משמעותית ממשבר הקורונה. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסותיה ממימון בכ-41.6 מיליון שקלים, זאת לעומת 38.5 מיליון שקלים בשנה שעברה. ההכנסות משקפות הכנסה שנתית של כ-55 מיליון שקל, בדומה להכנסות בשנה שעברה. הרווח הנקי של מלרן עד כה השנה עומד על 14.8 מיליון שקל אל מול 7.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אם תצליח החברה לשמור על קצב הרווחים הנוכחי עד סוף השנה, הרי שהרווח הנקי שלה יעמוד על כ-19.7 מיליון שקל, כלומר זינוק של 78% ביחס לשנה שעברה.
- 1.גם תרנגול עיוור (עילדב) לפעמים מוצא גרגיר (ל"ת)אנליסט 16/12/2020 14:49הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
