עילדב תמכור עד כ-5% ממניות מלרן ברווח של כ-6 מיליון שקל

במסגרת ה-IPO של חברת האשראי החוץ בנקאי, צפויה לממש מניות בהיקף של כ-10 מיליון שקל; מלרן צפויה להנפיק מניות לפי שווי חברה של כ-230 מיליון שקל לפני הכסף
נתנאל אריאל | (1)
נושאים בכתבה עילדב השקעות

חברת מלרן פרויקטים ומסחר, העוסקת במתן אשראי חוץ-בנקאי במגזר הערבי, מתכננת לצאת להנפקה בבורסה בקרוב, לפי שווי חברה של כ-230 מיליון שקל (לפני הכסף). מדיווחי חברת עילדב 0% המחזיקה ב-22.5% מהחברה, עולה כי עילדב תמכור לציבור עד 5% ממניות מלרן (כ-850 אלף מניות), ותשלשל לכיסה כ-10 מיליון שקל, ברווח מוערך של כ-6 מיליון שקל ביחס למחיר הקניה.

על פי הדיווח, בשלב המוסדי של ההנפקה התקבלו התחייבויות מוקדמת בהיקף של כ-59 מיליון שקל לפי מחיר מינימלי למניה של 11.5 שקלים. 

ביולי 2019 חתמה חברת מלרן על הסכם השקעה עם חברת עילדב, אשר העניקה לחברה הלוואה של 21 מיליון שקל, המירה למניות, אשר הומרה ל-22.5% ממניות החברה לאחר השלמת הנפקת האג"ח של מלרן בבורסה (בתחילת השנה).

עילדב השקעות היא חברת השקעות שפעילויותיה העיקריות הן שליטה ב"קומסק" (100%) העוסקת במתן שירותי ייעוץ לאבטחת מידע וסייבר והחזקה ב"מלרן" (22.5%). החברה מתמקדת בניהול השקעות ונכסים וכן בהשקעות בחברות, נכסים ופעילויות בעלי פוטנציאל צמיחה והשבחה במטרה להוביל אותן לצמיחה. החברה נפגעה בעקבות משבר הקורונה כאשר על פי דיווחי החברה, מתחילת המחצית השניה של 2020 ועד סוף אוקטובר, תיק ניירות הערך של עילדב הניב רווח של כ-4 מיליון שקל אך היא צופה התאוששות בפעילותה, כתוצאה מהשיפור בפעילותה של קומסק (לכתבה המלאה).

במחצית הראשונה של השנה (החברה הינה תאגיד קטן ולכן מדווחת אחת לחצי שנה) רשמה עילדב הפסד נקי של 8.6 מיליון שקלים, זאת לעומת הפסד של 2.2 מיליון שקלים במחצית הראשונה אשתקד. ההפסד הכולל של החברה בשנת 2019 עמד על 3.9 מיליון שקלים, בשנת 2018 רשמה החברה רווח נקי של 2.5 מיליון שקלים, אך גם בשנת 2017 רשמה החברה הפסד של 4.5 מיליון שקלים. 

חברת מלרן נמצאת על הגל ולא נפגעה בצורה משמעותית ממשבר הקורונה. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסותיה ממימון בכ-41.6 מיליון שקלים, זאת לעומת 38.5 מיליון שקלים בשנה שעברה. ההכנסות משקפות הכנסה שנתית של כ-55 מיליון שקל, בדומה להכנסות בשנה שעברה. הרווח הנקי של מלרן עד כה השנה עומד על 14.8 מיליון שקל אל מול 7.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אם תצליח החברה לשמור על קצב הרווחים הנוכחי עד סוף השנה, הרי שהרווח הנקי שלה יעמוד על כ-19.7 מיליון שקל, כלומר זינוק של 78% ביחס לשנה שעברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גם תרנגול עיוור (עילדב) לפעמים מוצא גרגיר (ל"ת)
    אנליסט 16/12/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳