בצלאל מכליס מנכ"ל אלביט
צילום: אלביט מערכות

לקראת דוחות אלביט: הרווח למניה צפוי לגדול, אבל יש כוכבית...

בבנק הפועלים אומרים כי הכנסות החברה יעלו בשל המיזוג עם חברת האריס, אבל בעיה באספקת הזמנות בשל בעיות לוגיסטיות שיצרו הקורונה, הירידה בהיקף ההזמנות של סקטור התעופה האזרחי וירידה של שער הדולר יביאו לפגיעה מתמשכת
ארז ליבנה | (2)

מחר בבוקר חברת הנשק הגדולה בישראל, אלביט מערכות 1.18% צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2020. מה צפוי לנו בדוחות הללו? אלביט אינה מפרסמת תחזיות, אולם בחדר המסחר של בנק הפועלים, שעוקב אחר ביצועי החברה, סבורים שההכנסות יצמחו והרווח למניה יעמוד על 1.64 דולר, המהווים עלייה של 24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

"אנו צופים הכנסות של 1.124 מיליארד דולר שיגלמו צמיחה לא-אורגנית של 2% ביחס לאשתקד", כתב האנליסט שי זיגלמן. "מאחר שפעילות ראיית הלילה של Harris, אשר שולבה ברבעון הרביעי של 2019 נושאת הכנסות של 40-45 מיליון דולר, אנו מעריכים כי אלביט תציג ברבעון ירידה אורגנית בהכנסותיה של 2%.

זיגלמן אומר כי בהקשר פעילות ראיית הלילה של החברה, בחודש שעבר דיווחה אלביט על חוזה מסגרת לאספקת משקפות ראיית לילה מתקדמות לצבא היבשה האמריקאי, שהיקפו עשוי להגיע עד ל-442 מיליון דולר – כשההזמנה הראשונה בסך 22.5 מיליון דולר, אמורה להתבצע סוף 2021.

מה יכביד על המניה?

עוד אומרים שם כי הסיבה המרכזית לחולשה בהכנסות של החברה הוא הקושי לממש חלק מצבר ההזמנות לכדי הכנסות כתוצאה מקשיים לוגיסטיים. בין הסיבות לכך שמונה זיגלמן הן הסגרים, מגבלות טיסות ותנועה, שמקשים הן על שינוע חומרי גלם, מערכות וציוד, והן על הגעת עובדי אלביט לתמוך בהפעלת המערכות והציוד.

במחלקה הביטחונית, אלביט צפויה ליהנות מגל של השקעות ביטחוניות במדינות כמו הגדולות באיחוד האירופאי, יפן ודרום קוריאה ותהנה מכך בשנתיים הקרובות לפחות. "נכון להיום, השחיקה בפעילות אלביט אינה נובעת מקשיים אסטרטגיים של ירידה בתקציבי ביטחון. אלביט לא קיבלה עד כה אינדיקציות כלשהן לביטול אפשרי של הזמנות", כתב זיגלמן.

"גורם נוסף לחולשה הצפויה בהכנסת ברבעון היא ירידה בביקוש למוצרים ושירותים בתחום התעופה האזרחית, בהמשך למגמה שהתבטאה במחצית הראשונה של 2020. "להערכתנו, פעילות התעופה האזרחית של אלביט מהווה כ-7% מהכנסות החברה.

"פעילות זו מוטה יותר למכירות מערכות האוויוניקה עבור יצרני כלי טייס קטנים. התאוששות בתחום התעופה האזרחית לא נראית בטווח הקרוב, ובחינה של ההשפעה הכלכלית הנגזרת מכך הביאה את אלביט לבצע בדוחות Q3/20 הפחתה, של כ- 60 מיליון דולר, הקשורה לירידת שווי נכסים ומחיקת מלאים", כתב.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"ההפחתה תתבטא כהוצאה, שלא במזומן, בעיקר בסעיף עלות המכר GAAP. מאחר שאלביט רואה בהוצאה זו כחד פעמית היא תנוטרל מדיווחי ה- non-GAAP של החברה. בראייה שנתית, מבחינת הרווח GAAP, ההפחתה הצפויה ברבעון האחרון מתקזזת ברווחי הון חד פעמיים ברבעון הקודם של 35 מיליון דולר מעסקת מכירה וחכירה של נדל"ן ששימש את החברה בארה"ב ו-15 מיליון דולר מהכנסת קרן צ'רלס ק'פיטל כשותפה לחברה הבת סייברביט.

עם זאת בבנק צופים שיפור ברווחיות הגולמית ב-non-GAAP, 26.7% לעומת 26.3% אשתקד. שיפור צפוי גם להתבטא בעלויות התפעוליות, כך שהרווחיות התפעולית, non-GAAP, צפויה להשתפר ל- 8.5% לעומת 7.3% אשתקד.

לטענתו "השיפור הצפוי ברווחיות אלביט מסתייע בסדרה של צעדים לשליטה בעלויות בהם נקטה החברה בכדי לסייע בצמצום ההשפעה הפיננסית של משבר הקורונה, כשבין הצעדים שננקטו הם הפחתת מחירים מספקים, הפחתת זמניות בשכרם של חלק מעובדי ומנהלי החברה, הורדת גמול הדירקטורים, והוצאה לחל"ת של עובדים שלא יכלו לבצע את משימותיהם, בין השאר, בשל מגבלות הנסיעה.

"נדגיש גם כי אלביט ניצלה במהלך חודש מרץ את התחזקות לדולר לרמה של 3.8 שקלים לדולר, על מנת לערוך הגנות חלקיות מפני השפעת היחלשות הדולר על פעילותה ב-2020 – מקורן של כ-80% מהכנסות אלביט הוא מחוץ לישראל בעוד כ-80% מהוצאות החברה משולמות בישראל. למרות ההגנות שביצעה אלביט, שער הדולר הנוכחי אינו מבשר טובות בהיבט יכולת שיפור רווחיות החברה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מחר טסה 10% (ל"ת)
    סוחר 23/11/2020 18:51
    הגב לתגובה זו
  • אל תגזים..-3%. לא יותר (ל"ת)
    אבי גל 24/11/2020 01:40
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: