לקראת דוחות אלביט: הרווח למניה צפוי לגדול, אבל יש כוכבית...
מחר בבוקר חברת הנשק הגדולה בישראל, אלביט מערכות -0.67% צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2020. מה צפוי לנו בדוחות הללו? אלביט אינה מפרסמת תחזיות, אולם בחדר המסחר של בנק הפועלים, שעוקב אחר ביצועי החברה, סבורים שההכנסות יצמחו והרווח למניה יעמוד על 1.64 דולר, המהווים עלייה של 24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
"אנו צופים הכנסות של 1.124 מיליארד דולר שיגלמו צמיחה לא-אורגנית של 2% ביחס לאשתקד", כתב האנליסט שי זיגלמן. "מאחר שפעילות ראיית הלילה של Harris, אשר שולבה ברבעון הרביעי של 2019 נושאת הכנסות של 40-45 מיליון דולר, אנו מעריכים כי אלביט תציג ברבעון ירידה אורגנית בהכנסותיה של 2%.
זיגלמן אומר כי בהקשר פעילות ראיית הלילה של החברה, בחודש שעבר דיווחה אלביט על חוזה מסגרת לאספקת משקפות ראיית לילה מתקדמות לצבא היבשה האמריקאי, שהיקפו עשוי להגיע עד ל-442 מיליון דולר – כשההזמנה הראשונה בסך 22.5 מיליון דולר, אמורה להתבצע סוף 2021.
מה יכביד על המניה?
עוד אומרים שם כי הסיבה המרכזית לחולשה בהכנסות של החברה הוא הקושי לממש חלק מצבר ההזמנות לכדי הכנסות כתוצאה מקשיים לוגיסטיים. בין הסיבות לכך שמונה זיגלמן הן הסגרים, מגבלות טיסות ותנועה, שמקשים הן על שינוע חומרי גלם, מערכות וציוד, והן על הגעת עובדי אלביט לתמוך בהפעלת המערכות והציוד.
- ירידות בת"א ביום ראשון? אלביט, טבע והשבבים בארביטראז' שלילי
- אלביט זכתה בחוזה של 120 מיליון דולר לאספקת מל"טים ללקוח בינלאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במחלקה הביטחונית, אלביט צפויה ליהנות מגל של השקעות ביטחוניות במדינות כמו הגדולות באיחוד האירופאי, יפן ודרום קוריאה ותהנה מכך בשנתיים הקרובות לפחות. "נכון להיום, השחיקה בפעילות אלביט אינה נובעת מקשיים אסטרטגיים של ירידה בתקציבי ביטחון. אלביט לא קיבלה עד כה אינדיקציות כלשהן לביטול אפשרי של הזמנות", כתב זיגלמן.
"גורם נוסף לחולשה הצפויה בהכנסת ברבעון היא ירידה בביקוש למוצרים ושירותים בתחום התעופה האזרחית, בהמשך למגמה שהתבטאה במחצית הראשונה של 2020. "להערכתנו, פעילות התעופה האזרחית של אלביט מהווה כ-7% מהכנסות החברה.
"פעילות זו מוטה יותר למכירות מערכות האוויוניקה עבור יצרני כלי טייס קטנים. התאוששות בתחום התעופה האזרחית לא נראית בטווח הקרוב, ובחינה של ההשפעה הכלכלית הנגזרת מכך הביאה את אלביט לבצע בדוחות Q3/20 הפחתה, של כ- 60 מיליון דולר, הקשורה לירידת שווי נכסים ומחיקת מלאים", כתב.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
"ההפחתה תתבטא כהוצאה, שלא במזומן, בעיקר בסעיף עלות המכר GAAP. מאחר שאלביט רואה בהוצאה זו כחד פעמית היא תנוטרל מדיווחי ה- non-GAAP של החברה. בראייה שנתית, מבחינת הרווח GAAP, ההפחתה הצפויה ברבעון האחרון מתקזזת ברווחי הון חד פעמיים ברבעון הקודם של 35 מיליון דולר מעסקת מכירה וחכירה של נדל"ן ששימש את החברה בארה"ב ו-15 מיליון דולר מהכנסת קרן צ'רלס ק'פיטל כשותפה לחברה הבת סייברביט.
עם זאת בבנק צופים שיפור ברווחיות הגולמית ב-non-GAAP, 26.7% לעומת 26.3% אשתקד. שיפור צפוי גם להתבטא בעלויות התפעוליות, כך שהרווחיות התפעולית, non-GAAP, צפויה להשתפר ל- 8.5% לעומת 7.3% אשתקד.
לטענתו "השיפור הצפוי ברווחיות אלביט מסתייע בסדרה של צעדים לשליטה בעלויות בהם נקטה החברה בכדי לסייע בצמצום ההשפעה הפיננסית של משבר הקורונה, כשבין הצעדים שננקטו הם הפחתת מחירים מספקים, הפחתת זמניות בשכרם של חלק מעובדי ומנהלי החברה, הורדת גמול הדירקטורים, והוצאה לחל"ת של עובדים שלא יכלו לבצע את משימותיהם, בין השאר, בשל מגבלות הנסיעה.
"נדגיש גם כי אלביט ניצלה במהלך חודש מרץ את התחזקות לדולר לרמה של 3.8 שקלים לדולר, על מנת לערוך הגנות חלקיות מפני השפעת היחלשות הדולר על פעילותה ב-2020 – מקורן של כ-80% מהכנסות אלביט הוא מחוץ לישראל בעוד כ-80% מהוצאות החברה משולמות בישראל. למרות ההגנות שביצעה אלביט, שער הדולר הנוכחי אינו מבשר טובות בהיבט יכולת שיפור רווחיות החברה.
- 1.מחר טסה 10% (ל"ת)סוחר 23/11/2020 18:51הגב לתגובה זו
- אל תגזים..-3%. לא יותר (ל"ת)אבי גל 24/11/2020 01:40הגב לתגובה זו

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
