מיט-טק בדרך לנאסד"ק – המניה מזנקת ב-10%
חברת מיט-טק, המפתחת טכנולוגיה לשכפול בשר, הודיעה הבוקר כי החלה בהליך הרשמה למדד הנאסד"ק בוול סטריט ושבכוונתה להפוך לחברה דואלית. בעקבות ההודעה, המניה מזנקת בשעה זו בלמעלה מ-6%. שמענו כבר על הרבה חברות שהתכוונו להירשם בנאסד"ק, אנחנו גם מכירים חברות שנרשמו בנאסד"ק בסוג של "רישום כפול". המטרה לרוב לא הושגה - המשקיעים האמריקאים לא מתנפלים על כל חברת "תחליף בשר" קנאביס ואחרות שרוכבות על הגל. וגם המשקיעים הישראלים הפנימו שהרבה פעמים זו סתם הודעה וכוונה שאין לה משמעות גדולה.
ובכלל - מיט טק שאמנם ירדה משווי שיא של 420 מיליון שקל (האם מיט טק בשווי מנופח?) ל-315 מיליון שקל, מזנקת כעת 10%, אבל לא בטוח ששווי כזה מוצדק בשבילה. גם המשקיעים שנכנסו לאחרונה עשו זאת בשווי נמוך משמעותית מהשווי הנוכחי.
הרישום לנאסד"ק היה מטרה מוצהרת של החברה, שעליו כבר הכריזה לאחר שגייסה 20 מיליון שקל מאיש העסקים רמי לוי, הבעלים של רמי לוי -2.41% וקבוצת אדום שבשליטתו. הגיוס נעשה באמצעות הנפקה פרטית של מניות וכתבי אופציה בדיסקאונט אפקטיבי של כ-40% על שער הבסיס של המניה מאותו הבוקר. בההנפקה השתתפו גם בתי ההשקעות מור, מיטב ופסגות, וכן גופי Family Office מישראל ומארה"ב.
"החברה מתכבדת להודיע כי לאור התעניינות גוברת ופניות של בנקאי השקעות אמריקאים, וכחלק מאסטרטגית החברה לחשיפת פעילות החברה לשוק הבינלאומי, החלה החברה בביצוע פעולות להכנת התשתית המשפטית והמסחרית לשם רישום מניותיה של החברה בבורסת הנאסד"ק שבארה"ב", דיווחה החברה.
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- עלייה של 30% מתחילת השנה - השוק הסיני עקף את וול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"להערכת החברה, רישום המניות בנאסד"ק, עשויה לאפשר לחברה להרחיב את גיוון אפשרויותיה הפיננסיות, רצף מסחר בניירות ערך של החברה, לרבות הרחבת האפשרות לקידום מהלכים של מיזוגים ורכישות שהינם חלק מאסטרטגית החברה לקידום פעילותה.
"החברה נדרשת לעמוד בתנאי הרישום בנאסד"ק, כשלהערכתנו, בהתבסס על שווי השוק של החברה והגידול בהון העצמי הצפוי כתוצאה מהשלמת הגיוס שעליו דיווחה החברה, החברה צפויה לעמוד בתנאי הרישום בנאסד"ק", נכתב בהודעה.
- 4.מאית עמית 22/06/2020 16:46הגב לתגובה זוכרגיל כתבה נוקטת עמדה נגד מיט טק. מלאה בשטויות - אדום ממש לא בשליטתו של רמי לוי. תעשה שיעורי בית וקנה לך כובע אכיל שתהיה מוכן לאכול
- 3.רמי 22/06/2020 13:39הגב לתגובה זוויודעים זאת כבר
- 2.המניה בדרך לשום מקום (ל"ת)גדי 22/06/2020 13:39הגב לתגובה זו
- 1.סוחר 22/06/2020 12:27הגב לתגובה זומאז עלתה ועלתה.נראת לי מתוחה מידי סיכון לא לטובת הקונה.אני לא חוזר עד להודעה חדשה פשוט מפחיד מידי
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך
המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס -4.56% תעלה ב-1.7%, טבע -2.16% ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה):
החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק.
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחרי פתיחה חלשה לדצמבר, המומנטום חזר לשוק המקומי כשגם מעבר לים יש שיפור בסנטימנט. זה זמן טוב גם לבדוק מי שלושת המניות שהניבו את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת החודש ומה הסיבות לזה:
