האם כדאי להשקיע באיתוראן?
למרות הדוחות המעורבים שפרסמה היום חברת איתוראן (סימול: ITRN), באופנהיימר סבורים שהחברה ממוצבת היטב להתמודד עם תנאי המאקרו המאתגרים באמריקה הלטינית, כאשר חזרה לצמיחה במנויי after-market מהווה גורם חיובי מרכזי לחברה. האנליסטים אסף בראל חנדלי ואביבית מנה-קליל מאופנהיימר נותנים למניה מחיר יעד של 33 דולר, לעומת 26.22 דולר במחיר שוק – אפסייד של 25.9%.
"מניית ITRN נחסרת כעת במכפיל EV/EBITDA של 6.8 ומכפיל רווח של 13 לתחזית 2019. תמחור זה משקף תשואת דבידנד בריאה של 3.7% ותשואת FCF מעל 8%. אנו מגיעים למחיר יעד של 33 דולר, בהתבסס על מכפיל EV/EBITDA של 8.5 לתחזית EBITDA של 84 מיליון דולר ב-2019 – לעומת הקונצנזוס של 85 מיליון דולר", קובעים באופנהיימר.
האנליסטים סבורים שלמרות חולשה ניכרת במניה, הם בדעה חיובית על החברה לטווח ארוך שכן הנתונים הפונדמנטליים ותזרים המזומנים נראים בריאים, כאשר גם התמחור הנוכחי של איתוראן ממשיך לתמוך בהערכה זו.
איתוראן פרסמה דו"חות מעורבים לרבעון, עם פספוס בשורת ההכנסות ורווח למניה נמוך מתחזיות הקונצנזוס. תוצאות הרבעון הושפעו לרעה הן משינויים בשערי מטבע, בעיקר הדולר האמריקאי, שהתחזק מול הריאל הברזילאי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והן מירידה בבסיס המנויים, שנבעה מירידה חד-פעמית של 47 אלף מנויים בפעילות ה-pre-market, הקשורה ליצרני OEM. יחד עם זאת, מנויי פעילות ה-after-market, הקשורה לחברות ביטוח, המשיכה להציג מומנטום חזק עם גידול נטו של 21 אלף מנויים ברבעון.
- האם לבנקים בוול סטריט יש אפסייד של עשרות אחוזים?
- "הבינה המלאכותית משנה את מפת הסייבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ברבעון השני 2019 הציגה איתוראן הכנסות של 72.2 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 25% (או 33% במטבע קבוע), נמוך מתחזיתנו של 74.6 מיליון דולר והקונצנזוס של 75.1 מיליון דולר, עם רווח של 0.46 דולר למניה, לעומת תחזיתנו של 0.50 דולר והקונצזוס של 0.51 דולר למניה.
"שיעורי הרווח הגולמי ירד ל-47.8% מההכנסות, נמוך מהצפי של 48.1%, כאשר גם EBITDA מתואם של 20.6 מיליון דולר היה נמוך מהצפי. איתוראן ייצרה תזרים מזומנים חופשי של 12.9 מיליון דולר, וסיימה את הרבעון השני עם חוב נטו של כ-13.4 מיליון דולר - לעומת 19.1 מיליון דולר ברבעון הקודם.
החברה הוסיפה 21 אלף מנויים after-market במהלך הרבעון השני, מעל התחזית לצמיחה של 17.5 אלף מנויים ומעל הרף העליון של תחזית החברה בין 15-20 אלף מנויים. עלייה זו נובעת הן משיפור תהליכי החיתום בפוליסות של חברות ביטוח בברזיל, והן מהשקת מיזם עסקי חדש בישראל עם הראל ביטוח, המבוסס על ביטוח תלוי שימוש (UBI).
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
הנהלת איתוראן מעריכה כי מגמה זו צפויה להימשך אל תוך המחצית השנייה 2019, עם האצה בקצב גידול מנויי after-market במהלך 2020, מה שמרמז על מומנטום חיובי ברבעונים הבאים.
- 4.שמואל 01/09/2019 12:49הגב לתגובה זומאז שהמניה נסחרת רק בארה"ב עברו יותר משלוש שנים. במהלך התקופה לא נכתבה אפילו כתבה אחת על המניה. המניה החלה להיסחר לפני שלוש שנים בשער של 22 דולר והגיע עד ל 38 דולר. מאז החלה רק לרדת. הייתה עצירה מסוימת במחיר של 32 דולר. היריקות החדות החלו רק לאחרונה, כך תוך זמן קצר ירד המחיר ל 25 דולר
- 3.לאיזי פה ג'ורה (ל"ת)ביזי 31/08/2019 23:44הגב לתגובה זו
- 2.קצת אחרת 31/08/2019 23:26הגב לתגובה זואם כבר להשקיע בפוינטר שם יש הרבה יותר סיכוי לרווח יפה
- 1.אריק בר 31/08/2019 19:30הגב לתגובה זו......שזו עוד מניה כמו הרבה אחרות ... שקיבלו המלצת אפסייד ..?

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
