אושר מיזוג פעילות הקנאביס של אילן ביו עם פי.אל.טי פיננסים
חברת פי.אל.טי פיננס שהינה כיום חברה בורסאית ללא פעילות משמעותית, דיווחה אתמול (ב') על אישור בעלי המניות להסכם המיזוג עם חברת הקנאביס אילן ביו. על פי ההסכם, תעביר אילן ביו את מלוא פעילותה (100%) לידי פי.אל.טי הציבורית, ובתמורה יוקצו מניות של פי.אל.טי לבעלי מניותיה הנוכחיים של אילן ביו.
בעלי מניותיה הנוכחיים של אילן ביו יחזיקו, לאחר השלמת המיזוג (ככל שיושלם - אין עדיין ודאות לכך), בכ-70.5% ממניות החברה, אשר צפויה להיסחר בבורסה בתל-אביב תחת השם "אילן ביו". שיעור אחזקותיהם של בעלי המניות האמורים עשוי להגיע עד לכ-85%, בהתקיים אבני הדרך שנקבעו בהסכם. על פי מתווה העסקה ולפי מחיר המניה הנוכחי (61 אגורות למניה), לאחר השלמת העסקה, שווי השוק של החברה הממוזגת יעמוד בטווח של 200-160 מיליון שקל וזאת לפני מימוש יותר מ-100 מיליון כתבי אופציה אשר יוקצו במסגרת העסקה.
בעניין זה, יש לציין כי במסגרת דיווחי החברה נמסר כי השווי שנגזר לצורך עסקת המיזוג מבוסס על עסקה שבוצעה במניות אילן ביו בחודש דצמבר האחרון, לפי שווי חברה של כ-36.5 מיליון דולר, כלומר כ-130 מיליון שקל.
ההכנסות זינקו, אבל גם ההפסדים
הכנסות אילן ביו בשנת 2018 הסתכמו בכ-9.7 מיליון שקל, זינוק חד בהשוואה להכנסות החברה בשנת 2017 שהסתכמו בכ-92 אלף שקל בלבד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-1.67 מיליון שקל בשנת 2018, על שולי רווחיות גולמית של כ-17.3% אולם בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-15.9 מיליון שקל בשנת 2018, לעומת הפסד של כ-6.6 מיליון שקל בשנת 2017.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לבקשת הרשות לני"ע, הבהירה החברה כי הכנסות אילן ביו ברבעון הראשון של 2019 היו נמוכות ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מסיום התקשרות עם לקוח מרכזי של אילן ביו בארה"ב שהחל בייצור עצמאי.
הלוואה בריבית של 15% בתוספת של כתבי אופציה
החברה מציינת כי בסמוך לחתימת הסכם המיזוג, חתמה אילן ביו על הסכם הלוואה עם קבוצת מלווים, לפיו תקבל הלוואה של 5 מיליון שקל לתקופה של 15 חודשים ובריבית שנתית של 15%. עוד יקבלו המלווים, כ-13.85 מיליון כתבי אופציה של החברה (מחיר המימוש לא דווח).
המנכ"ל יקבל 7 מיליון שקל בשנה
במסגרת דיווחי החברה נמסר כי שכרו של מנכ"ל החברה, אלעד מגל, יעמוד בעלות שנתית של כ-7 מיליון שקל (מתוכם כ-5.9 מיליון שקל תשלום מבוסס מניות). יו"ר הדירקטוריון, ליעם גל-און יסתפק בשכר בעלות שנתית של כ-1.6 מיליון שקל בלבד.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
מה בדיוק עושה אילן ביו?
חברת אילן ביו עוסקת במחקר ופיתוח, ייצור והפצה של מוצרי קנאביס בישראל ובארה"ב. לחברה פעילות מניבה ומחקר ופיתוח בישראל ובקליפורניה. החברה מחזיקה בישראל מתקן ייעודי במושב גבעת חן, המיועד לריבוי שתילי קנאביס.
על פי דיווחי החברה, אילן ביו עוסקת בתחום הייצור המסחרי של שתילי קנאביס באמצעות טכנולוגיות של תרביות ריקמה שפיתחה המאפשרת לה לפתח פרוטוקולים לייצור קנאביס אחיד ונקי מווירוסים ובקטריות בכמויות מסחריות. בישראל פועלת אילן ביו כחוות ריבוי (בכפוף לקבלת רישיון) באמצעותה מתוכננים ריבוי ומכירה של שתילי קנאביס רפואי לחוות גידול וגידולים חקלאיים אחרים.
אילן ביו מנהלת במרכז הפיתוח שלה בישראל מחקר אגרונומי ואנליטי של עשרות זנים להם התאימה פרוטוקול גידול כמו גם פרופיל כימוטיפי הכולל את ספקטרום הקנבינואידים והטרפנים המאפיינים אותו. אילן ביו עוסקת גם בפיתוח מוצרים ומכשור בתחום הקנאביס.
כמו כן, פועלת אילן ביו בארה"ב. החברה הקימה בקליפורניה, באמצעות חברת הבת האמריקאית אגריפארמה (AgriPharma) שבבעלותה המלאה, מפעל בעיר הוליסטר (Hollister) ומחזיקה ברישיונות של העיר הוליסטר ושל מדינת קליפורניה לריבוי, ייצור באמצעות מיצוי והפצה של קנאביס לצרכים רפואיים ולא רפואיים. הרישיונות בקליפורניה מאפשרים לאילן ביו להקים משתלה לריבוי ומכירה של שתילי קנביס למגדלים וחוות גידול בקליפורניה, להכניס למתקן הייעודי חומר צמחי של קנאביס, למצות ממנו שמנים ולייצר מוצרי קנאביס, וכן להפיץ את המוצרים בתחומי מדינת קליפורניה.
- 1.הידרו ביתי זה גרו שופ - עזבוא תכם מרפואי מרוסס (ל"ת)גינון הידרו 18/06/2019 10:52הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
