טאואר פרסמה תוצאות שיא - ותחזית פושרת לרבעון הראשון
חברת השבבים ממגדל העמק טאואר ג'אז פרסמה לפני דקות תוצאות שיא לשנת 2017 עם מכירות של 1.39 מיליארד דולר. בכך טאואר עמדה בתחזיות המוקדמות של האנליסטים. עם זאת, טאואר -2.64% סיפקה צפי להמשך. המסחר במניה יחודש בשעה 11:43.
טאואר צופה כי ברבעון הראשון של 2018 ההכנסות יירדו ל-325 מיליון דולר, עם טווח של 5% כלפי מעלה או מטה. זאת, מתחת לממוצע תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון שעומד על הכנסות של 346 מיליון דולר. נציין כי הרבעון הראשון בענף נחשב חלש יחסית. את הרבעון הרביעי של 2017 סיימה טאואר עם מכירות שיא של 358 מיליון דולר, לעומת 340 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016. בשורה התחתונה, הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם ברמת שיא של 147 מיליון דולר, בהשוואה ל-48 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016. הרווח למניה הסתכם ב-1.5 דולר בהשוואה ל-0.53 דולר ברבעון הרביעי של שנת 2016.
בשנת 2017 טאואר רשמה רווח גולמי של 354 מיליון דולר, המהווה עלייה של 17% לעומת שנת 2016. הרווח התפעולי עלה ב-26% לשיא של 220 מיליון דולר. ה-EBITDA הסתכמה גם היא ברמת שיא של 425 מיליון דולר, המהווה שיעור של 31% מהמכירות וצמיחה של 16% בהשוואה ל-367 מיליון דולר בשנת 2016.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ב-2017 הסתכם לסכום שיא של 298 מיליון דולר, המשקף רווח בסיסי למניה ברמת שיא של 3.08 דולרים ורווח מדולל למניה ברמת שיא של 2.90 דולר. הרווח הנקי כלל הכנסת מסים בסך 82 מיליון דולר הנובעת מרישום נכס מס נדחה במאזן החברה בגין סכום ההפסדים המועברים לצרכי מס של החברה בישראל, והכנסה ממסים בסך 13 מיליון דולר הנובעת מרפורמת המס שנחקקה בארצות הברית ושהקטינה את שיעור המס הפדרלי לחברות בארצות הברית מ-35% ל-21%. הפחתה זו בשיעור המס תקטין את תשלומי המס העתידיים של החברה וכבר הקטינה את חלק מעתודות המס הנדחה (נטו, בניכוי חלק מנכסי המס הנדחה).
מניית טאואר במהלך השנה האחרונה:
ראסל אלאוונגר, מנכ"ל טאואר, הסביר בשיחה עם Bizportal את הצפי המאכזב לרבעון הראשון של 2018: "יכולות להיות הרבה סיבות אך אחת מהן היא שנת 2017 היתה שנה טובה, שנת שיא, והלקוחות נותרו עם מלאי לרבעון הבא. אני לא מודאג מזה. אנו רואים צמיחה חזקה וצופים כי שנת 2018 תהיה חזקה יותר מ-2017".
- 7.טאואר=הסוס נגמר..התייעף... (ל"ת)אלי 22/02/2018 17:58הגב לתגובה זו
- 6.קשקשנים. רק חיכיתי לירידה כזאת סוף סוף להתחיל לקנות (ל"ת)רק טאואר 22/02/2018 14:29הגב לתגובה זו
- 5.יודע דבר 22/02/2018 14:06הגב לתגובה זומי שנבהל משטויות שימכור......למניה בשנה האחרונה היתה תשואה של 44 אחוס כפי שאומר המנכל זה עונתיות ואני ממליץ לאסוף......
- 4.דאואר 22/02/2018 13:54הגב לתגובה זוירד עוד ויתרסק
- 3.רוני 22/02/2018 13:39הגב לתגובה זוהמחזורים הולכים וקטנים וסיכוי גדול שתיפול 20% או יותר כי מי שקנה בעליות לפני שנה-שנתיים כבר לא כאן (מוסדיים וכסף חכם)...רק שורט על טאואר!
- 2.דני 22/02/2018 12:25הגב לתגובה זואיזה כיף אפשר לקנות עכשיו
- 1.עזרא 22/02/2018 11:31הגב לתגובה זואמרתי לכם לא לשמוע לו!?..הוא האכיל אתכם בלוקשים שהוא קונה הרבה
- משה 22/02/2018 12:11הגב לתגובה זומחזיק הרבה !!! וקונה עוד הרבה לא בא לשכנע אף אחד כל אחד יעשה מה שטוב לו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל
ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות
דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל.
מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל.
לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה.
העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות
של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה
בתנאים מסוימים אם יידרשו.