לא לשימוש
צילום: רויטרס

טאואר פרסמה תוצאות שיא - ותחזית פושרת לרבעון הראשון

טאואר צופה כי ברבעון הראשון של 2018 ההכנסות ירדו ל-325 מיליון דולר, מתחת לתחזיות השוק; מנכ"ל טאואר על התחזית: "מדובר בעונתיות"
גיא בן סימון | (8)

חברת השבבים ממגדל העמק טאואר ג'אז פרסמה לפני דקות תוצאות שיא לשנת 2017 עם מכירות של 1.39 מיליארד דולר. בכך טאואר עמדה בתחזיות המוקדמות של האנליסטים. עם זאת, טאואר 4.01% סיפקה צפי להמשך. המסחר במניה יחודש בשעה 11:43.

טאואר צופה כי ברבעון הראשון של 2018 ההכנסות יירדו ל-325 מיליון דולר, עם טווח של 5% כלפי מעלה או מטה. זאת, מתחת לממוצע תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון שעומד על הכנסות של 346 מיליון דולר. נציין כי הרבעון הראשון בענף נחשב חלש יחסית. את הרבעון הרביעי של 2017 סיימה טאואר עם מכירות שיא של 358 מיליון דולר, לעומת 340 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016.  בשורה התחתונה, הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם ברמת שיא של 147 מיליון דולר, בהשוואה ל-48 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016. הרווח למניה הסתכם ב-1.5 דולר בהשוואה ל-0.53 דולר ברבעון הרביעי של שנת 2016.

בשנת 2017 טאואר רשמה רווח גולמי של 354 מיליון דולר, המהווה עלייה של 17% לעומת שנת 2016. הרווח התפעולי עלה ב-26% לשיא של 220 מיליון דולר. ה-EBITDA הסתכמה גם היא ברמת שיא של 425 מיליון דולר, המהווה שיעור של 31% מהמכירות וצמיחה של 16% בהשוואה ל-367 מיליון דולר בשנת 2016.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ב-2017 הסתכם לסכום שיא של 298 מיליון דולר, המשקף רווח בסיסי למניה ברמת שיא של 3.08 דולרים ורווח מדולל למניה ברמת שיא של 2.90 דולר. הרווח הנקי כלל הכנסת מסים בסך 82 מיליון דולר הנובעת מרישום נכס מס נדחה במאזן החברה בגין סכום ההפסדים המועברים לצרכי מס של החברה בישראל, והכנסה ממסים בסך 13 מיליון דולר הנובעת מרפורמת המס שנחקקה בארצות הברית ושהקטינה את שיעור המס הפדרלי לחברות בארצות הברית מ-35% ל-21%. הפחתה זו בשיעור המס תקטין את תשלומי המס העתידיים של החברה וכבר הקטינה את חלק מעתודות המס הנדחה (נטו, בניכוי חלק מנכסי המס הנדחה).

מניית טאואר במהלך השנה האחרונה:

ראסל אלאוונגר, מנכ"ל טאואר, הסביר בשיחה עם Bizportal את הצפי המאכזב לרבעון הראשון של 2018: "יכולות להיות הרבה סיבות אך אחת מהן היא שנת 2017 היתה שנה טובה, שנת שיא, והלקוחות נותרו עם מלאי לרבעון הבא. אני לא מודאג מזה. אנו רואים צמיחה חזקה וצופים כי שנת 2018 תהיה חזקה יותר מ-2017".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    טאואר=הסוס נגמר..התייעף... (ל"ת)
    אלי 22/02/2018 17:58
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קשקשנים. רק חיכיתי לירידה כזאת סוף סוף להתחיל לקנות (ל"ת)
    רק טאואר 22/02/2018 14:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יודע דבר 22/02/2018 14:06
    הגב לתגובה זו
    מי שנבהל משטויות שימכור......למניה בשנה האחרונה היתה תשואה של 44 אחוס כפי שאומר המנכל זה עונתיות ואני ממליץ לאסוף......
  • 4.
    דאואר 22/02/2018 13:54
    הגב לתגובה זו
    ירד עוד ויתרסק
  • 3.
    רוני 22/02/2018 13:39
    הגב לתגובה זו
    המחזורים הולכים וקטנים וסיכוי גדול שתיפול 20% או יותר כי מי שקנה בעליות לפני שנה-שנתיים כבר לא כאן (מוסדיים וכסף חכם)...רק שורט על טאואר!
  • 2.
    דני 22/02/2018 12:25
    הגב לתגובה זו
    איזה כיף אפשר לקנות עכשיו
  • 1.
    עזרא 22/02/2018 11:31
    הגב לתגובה זו
    אמרתי לכם לא לשמוע לו!?..הוא האכיל אתכם בלוקשים שהוא קונה הרבה
  • משה 22/02/2018 12:11
    הגב לתגובה זו
    מחזיק הרבה !!! וקונה עוד הרבה לא בא לשכנע אף אחד כל אחד יעשה מה שטוב לו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.