רוביקון מוכרת את החזקותיה באתר Wobi - לפי שווי ענק

מייסד ויו"ר קבוצת רוביקון, אמיר ברמלי: "העסקה היא הישג עצום שמעיד על האמון הרב של White Mountains"

אבי שאולי |

איש העסקים אמיר ברמלי רושם היום אקזיט מוצלח: מוכר לשותפתו חברת White Mountains את החזקות רוביקון שנותרו (25%) באתר האינטרנט הצומח Wobi. תנאי העסקה לא פורסמו, אך ככל הנראה מדובר בשווי חברה של קרוב ל-300 מיליון שקל. מעתה מוחזקות מנויותיה של Wobi באופן בלעדי על-ידי White Mountains ומנכ"ל החברה, שרון גילר.

מנינג ראונטרי, שותף מנהל ב-White MountainsP: "אנו עדים לגידול המואץ בפעילות החברה, אוהבים את כיווני ההתפתחות העתידיים שלה ומאמינים בהנהלתה".

אמיר ברמלי, מייסד ויו"ר קבוצת רוביקון: "העסקה הזו היא הישג עצום עבור רוביקון ומעידה על האמון הרב של White Mountains ב-Wobi. בזכות המהפכה הצרכנית שהחברה מובילה בתחום הביטוח".

 

White Mountains היא קבוצת החזקות ציבורית שעיקר עיסוקה ופעילותה בתחומי הביטוח ובתחומים הנושקים להם.

 

אתר Wobi הוא פרי יוזמה של אנשי ביטוח ואנשי אינטרנט מובילים בישראל, אשר חברו יחדיו כדי להביא שירות חדשני לציבור הצרכנים בישראל. האתר מציע שירות אונליין להשוואה ורכישה של מוצרי ביטוח בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח המובילות בישראל. האתר מופעל על ידי וובי סוכנות לביטוח בע"מ הפועלת ברישיון המפקח על הביטוח של מדינת ישראל. לאחרונה השיקה החברה מנוע לאיתור מוצרים פנסיוניים, בחינת דמי הניהול והצעת אלטרנטיבות שעשויות לחסוך ללקוח עשרות אלפי שקלים בדמי ניהול לכל אורך חיי המוצר.

אמיר ברמלי אמר ל-Bizportal: "הוכחנו שוב שניתן לבצע השקעה סולידית מבחינת הסיכון ולהשיג תשואה גבוהה. יש לנו משקיעים שנכנסו בחודש שעבר ועשו 40%. יש בארץ מסע הפחדה של הרגולטור נגד מי שמציע תשואה גבוהה אולי כי זה נוח למישהו שמקבלים בבנק 0.5%. אני לא גרידי וכאסטרטגיה אנחנו לא מוכרים בשיא - לא אכפת לי שמישהו אחר ירוויח".

מבחינת רוביקון מדובר במהלך מזהיר: בדצמבר 2012 רכשה רוביקון 50% מהאתר וובי לפי שווי חברה של 8–10 מיליון שקל, ולאחר מכן הגדילה את אחזקותיה ל־75%. אשתקד מכרה 50% מהאחזקות ל-White Mountains לפי שווי 68 מיליון שקל.

מרוביקון נמסר ששהמשקיעים בקרן קלע אקוויטי, שחשופים להשקעות של קבוצת רוביקון - צפויים לקבל תשואה של 27% בעקבות מכירת סוכנות הביטוח. הקרן הזרימה 28 מיליון שקל לחברה לפני כחודש.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

וואייט מאונטן וקבוצת רוביקון מאשרים את העסקה אך סירבו להתייחס למספרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.