דנקנר מזיע: הכנסות דסק"ש ירדו ברבעון השני ב-5%, הפסד של 40 אג' למניה

חברת האחזקות שבבעלותו של נוחי דנקנר, המחזיקה בסלקום, כור, ושופרסל (בין היתר) רשמה ירידה בהכנסות והפסד של 40 אגורות למניה ברבעון השני
ידידיה אפק | (5)

חברת האחזקות דיסקונט השקעות, שבבעלותה של אידיבי פיתוח של נוחי דנקנר, דיווחה היום את דוחותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, בה הציגה ירידה של 4.8% בהכנסות, אך מעבר לרווחיות. עיקר ההכנסות באו מפעילות סלקום, כור ושופרסל.

הכנסות חברת האחזקות ירדו ב-4.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-5.197 מיליארד שקל. בשורה התחתונה עברה החברה לרווח של 21 מיליון שקלים, אולם הרווח המדולל למניה המיוחס לבעלי החברה הסתכם בהפסד של 0.4 שקלים.

דסק"ש נהנתה גם ברבעון האחרון מרווחי חברות הבת שלה. למרות רמת התחרות הגבוהה בשוק הסלולר, חל גידול בהכנסות משרותים של סלקום ברבעון השני בשנת 2013 בהשוואה לרבעון הראשון בשנת 2013. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) של סלקום ברבעון השני בשנת 2013 הסתכמה ב-79.7 ש"ח בהשוואה ל-75.9 ש"ח ברבעון הראשון בשנת 2013.

הכנסות שופרסל ברבעון השני בשנת 2013 הסתכמו ב-2.9 מיליארד ש"ח, גידול של 0.4% בהשוואה לרבעון השני אשתקד, וזאת על אף שעיתוי חג הפסח ברבעון השני השנה היתה קטנה יותר. הרווח התפעולי של שופרסל ברבעון השני בשנת 2013 הסתכם ב-110 מיליון ש"ח (3.8% מהמכירות), בהשוואה ל-99 מיליון ש"ח (3.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השני בשנת 2013 הסתכם ב-179 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-165 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות נכסים ובנין מהשכרת נכסים ברבעון השני בשנת 2013 הסתכמו ב-189 מיליון ש"ח בדומה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת דירות ומקרקעין ברבעון השני בשנת 2013 הסתכמו ב-174 מיליון ש"ח בהשוואה ל-138 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של 26.1%. נכסים ובנין רשמה ברבעון השני בשנת 2013 וברבעון המקביל אשתקד הכנסות מעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך 151 מיליון ש"ח ו-129 מיליון ש"ח, בהתאמה, בגין הערכות שווי שבוצעו ברבעונים האמורים לכלל הנדל"ן להשקעה שלה בישראל. ביוני 2013 התקשרה נכסים ובנין בהסכם למכירת בניין ברני'ס בשיקגו בתמורה בסך 154 מיליון דולר, עסקה זו טרם הושלמה.

כור רשמה ברבעון השני בשנת 2013 רווח נקי בסך 45 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד בסך 1.05 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הפער נובע משינוי שווי השוק של מניות קרדיט סוויס שכור החזיקה בתקופות האמורות. מאז סוף הרבעון השני ועד היום עלה שווי אחזקתה של כור במניות קרדיט סוויס ב-448 מיליון ש"ח.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ניר 23/08/2013 18:24
    הגב לתגובה זו
    אסור להכנס למניה כי היא מנופחת הרבה מעבר לשוויה וזה לא בגלל הדוחות מי שבפנים שיבושם לו
  • 3.
    דסק"ש 23/08/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    האימפריה חוזרת , לאחר מכירת קרדיט סוויס ברווח נוסף של מאות מיליוני שח(במחיר שוק 30.7 $) יוותרו לה נכסים מעולים ולא מסוכנים , התשואות באגחים של דסקש מציאה!!! אג"ח 6 ב7% צמוד מחמ 6.5 נראה מעולה .אין בכתוב משום המלצה , לפתוח עיניים ולבדוק לבד.
  • 2.
    והפושעים מריצים אותה יום יום וגם ביום ראשון היא תעלה. (ל"ת)
    צחי 23/08/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבי קול 23/08/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    חברה בעלת חברות מבוססות שעולות וחוזרות לעצמם, 40% זה נתון מהעבר...לא מהווה 5% זה צפוי...מדוע להכניס את המשקיעים ללחץ כל הכתבה היא חיובית מאוד לדיסקונט השקעות וגם לדנקנר וגם למשקיעים...תפסיקו עם הכותרות שהעולם חרב...די מספיק תעזרו לבורסה להשתקם...החברות עושות הכל לחזור לעצמם מאז..."הצדק החברתי" והמס המיותר של 5% על הבורסה...מספיק שיש לנו ממשלה מטומטמת...די !!!
  • קובי 23/08/2013 15:23
    הגב לתגובה זו
    כנס לגלובס ותראה איך הם מנתחים את הדוחות- שם הם בוודאות בשורט על דסקש
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.