דנקנר מזיע: הכנסות דסק"ש ירדו ברבעון השני ב-5%, הפסד של 40 אג' למניה

חברת האחזקות שבבעלותו של נוחי דנקנר, המחזיקה בסלקום, כור, ושופרסל (בין היתר) רשמה ירידה בהכנסות והפסד של 40 אגורות למניה ברבעון השני
ידידיה אפק | (5)

חברת האחזקות דיסקונט השקעות, שבבעלותה של אידיבי פיתוח של נוחי דנקנר, דיווחה היום את דוחותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, בה הציגה ירידה של 4.8% בהכנסות, אך מעבר לרווחיות. עיקר ההכנסות באו מפעילות סלקום, כור ושופרסל.

הכנסות חברת האחזקות ירדו ב-4.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-5.197 מיליארד שקל. בשורה התחתונה עברה החברה לרווח של 21 מיליון שקלים, אולם הרווח המדולל למניה המיוחס לבעלי החברה הסתכם בהפסד של 0.4 שקלים.

דסק"ש נהנתה גם ברבעון האחרון מרווחי חברות הבת שלה. למרות רמת התחרות הגבוהה בשוק הסלולר, חל גידול בהכנסות משרותים של סלקום ברבעון השני בשנת 2013 בהשוואה לרבעון הראשון בשנת 2013. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) של סלקום ברבעון השני בשנת 2013 הסתכמה ב-79.7 ש"ח בהשוואה ל-75.9 ש"ח ברבעון הראשון בשנת 2013.

הכנסות שופרסל ברבעון השני בשנת 2013 הסתכמו ב-2.9 מיליארד ש"ח, גידול של 0.4% בהשוואה לרבעון השני אשתקד, וזאת על אף שעיתוי חג הפסח ברבעון השני השנה היתה קטנה יותר. הרווח התפעולי של שופרסל ברבעון השני בשנת 2013 הסתכם ב-110 מיליון ש"ח (3.8% מהמכירות), בהשוואה ל-99 מיליון ש"ח (3.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השני בשנת 2013 הסתכם ב-179 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-165 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות נכסים ובנין מהשכרת נכסים ברבעון השני בשנת 2013 הסתכמו ב-189 מיליון ש"ח בדומה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת דירות ומקרקעין ברבעון השני בשנת 2013 הסתכמו ב-174 מיליון ש"ח בהשוואה ל-138 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של 26.1%. נכסים ובנין רשמה ברבעון השני בשנת 2013 וברבעון המקביל אשתקד הכנסות מעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך 151 מיליון ש"ח ו-129 מיליון ש"ח, בהתאמה, בגין הערכות שווי שבוצעו ברבעונים האמורים לכלל הנדל"ן להשקעה שלה בישראל. ביוני 2013 התקשרה נכסים ובנין בהסכם למכירת בניין ברני'ס בשיקגו בתמורה בסך 154 מיליון דולר, עסקה זו טרם הושלמה.

כור רשמה ברבעון השני בשנת 2013 רווח נקי בסך 45 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד בסך 1.05 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הפער נובע משינוי שווי השוק של מניות קרדיט סוויס שכור החזיקה בתקופות האמורות. מאז סוף הרבעון השני ועד היום עלה שווי אחזקתה של כור במניות קרדיט סוויס ב-448 מיליון ש"ח.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ניר 23/08/2013 18:24
    הגב לתגובה זו
    אסור להכנס למניה כי היא מנופחת הרבה מעבר לשוויה וזה לא בגלל הדוחות מי שבפנים שיבושם לו
  • 3.
    דסק"ש 23/08/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    האימפריה חוזרת , לאחר מכירת קרדיט סוויס ברווח נוסף של מאות מיליוני שח(במחיר שוק 30.7 $) יוותרו לה נכסים מעולים ולא מסוכנים , התשואות באגחים של דסקש מציאה!!! אג"ח 6 ב7% צמוד מחמ 6.5 נראה מעולה .אין בכתוב משום המלצה , לפתוח עיניים ולבדוק לבד.
  • 2.
    והפושעים מריצים אותה יום יום וגם ביום ראשון היא תעלה. (ל"ת)
    צחי 23/08/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבי קול 23/08/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    חברה בעלת חברות מבוססות שעולות וחוזרות לעצמם, 40% זה נתון מהעבר...לא מהווה 5% זה צפוי...מדוע להכניס את המשקיעים ללחץ כל הכתבה היא חיובית מאוד לדיסקונט השקעות וגם לדנקנר וגם למשקיעים...תפסיקו עם הכותרות שהעולם חרב...די מספיק תעזרו לבורסה להשתקם...החברות עושות הכל לחזור לעצמם מאז..."הצדק החברתי" והמס המיותר של 5% על הבורסה...מספיק שיש לנו ממשלה מטומטמת...די !!!
  • קובי 23/08/2013 15:23
    הגב לתגובה זו
    כנס לגלובס ותראה איך הם מנתחים את הדוחות- שם הם בוודאות בשורט על דסקש
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.