הציבור מסתער: גיוסים של 3.3 מיליארד ש' בקרנות המסורתיות בינואר

"אפקט ינואר" לא אכזב גם הפעם, כאשר בתשע השנים האחרונות נרשמו גיוסים חיוביים בחודש הראשון של השנה.
חן דרסינובר | (6)

מדד המעו"ף סגר את חודש ינואר בקול ענות חלושה כשהשיל 0.7% מערכו. הדשדוש במדד המוביל בבורסה בלט ביחס לעליות הנאות בבורסות העולם, זאת בין היתר לאור התפטרות הנגיד פישר והתחממות הגזרה הצפונית, אולם ניכר כי הציבור לא נרתע והמשיך להסיט כספים לעבר תעשיית קרנות הנאמנות, שרשמה גיוסי שיא של 7.5 מיליארד שקל, מתוכם 3.25 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות (כל קרן נאמנות שהיא לא קרן כספית).

נציין כי הסטיסטיקה בדבר "אפקט ינואר" עובדת גם בתחילת השנה הנוכחית, זאת כאשר בחודש ינואר נרשמו גיוסים חיוביים ב-9 מתוך 11 השנים האחרונות, אך בסיכום שנתי רק 7 מתוך 11 השנים האחרונות הסתכמו עם גיוסים חיוביים. האם הנתון מהווה סימן לבאות?

בסיכום חודש ינואר, הקרנות המסורתיות רשמו עלייה של 10% בקצב הגיוסים לעומת חודש דצמבר לרמת גיוסים נאה של 3.25 מיליארד שקל. מבין הקרנות המסורתיות, קרנות האג"ח הקונצרני רשמו גיוסים של 1.9 מיליארד שקל, עלייה חדה של 60% ביחס לחודש דצמבר. אחריהם, קרנות האג"ח הכללי רשמו את החודש החזק ביותר בשנה האחרונה עם גיוסים של כ-1.8 מיליארד שקל, עלייה של כ-65% ביחס לחודש דצמבר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בום 03/02/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    חוגגים על הציבור בהנפקות מחטף. השוק ייפול בחודשים הקרובים .
  • 5.
    מה זה קרנות מסורתיות? (ל"ת)
    תם 03/02/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שי 03/02/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    צריך תמיד להגדיר מושגים.צריך להעביר קורס חובה לכל הכותבים איך לכתוב כתבה.
  • 3.
    גל 03/02/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    שיעלו חזק את השוק אחרת הכסף ינדוד החוצה
  • 2.
    קרן הצבי 50 אלף =איזה מלתחה (ל"ת)
    לקרן 03/02/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איזה קרן כדאי לקנות ב50,000 (ל"ת)
    גברת כהן מחדרה 03/02/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.