מסמנים תחתית? באקסלנס מעלים המלצה לדיסקונט ל'החזק'; "זולה מידי"

מיכה גולדברג מאקסלנס משנה את המלצתו לדיסקונט ל'החזק' לאחר הירידות החזקות במניה. מכפיל ההון עומד על שפל של 0.34
רקפת סלע | (9)

אנליסט הבנקים של אקסלנס נשואה, מיכה גולדברג, ומי שהיה מהאנליסטים הפאסימיים ביותר בנוגע לבנק דיסקונט, משנה את המלצתו למניית הבנק. לאחר שהירידות החדות במניה הביאו אותה למכפיל הון נמוך במיוחד של 0.34 בלבד, ההמלצה משתנה ל'החזק'. עם זאת, מסייג גולדברג וכותב כי "עדיין יהיו מהמורות בדרך".

"מאז שהתחלנו לסקר את דיסקונט בהמלצת תשואת חסר בתחילת ינואר, איבדה המניה כ-26%, תוך שהיא מציגה תשואת חסר ממוצעת של כ-21% ביחס ליתר הבנקים", כותבים באסקלנס ומציינים כי מכפיל ההון ירד ל-0.34 לשנת 2013 - שפל של שנתיים הגבוה רק במעט מהשפל ההיסטורי.

להמחשת התמחור של השוק למניה, מדגישים באקסלנס כי זה משקף מחיקה של כ-7 מיליארד שקל מההון העצמי - כמעט פי 1.5% מסך כל החובות הבעייתיים. "הסיכון לירידות נוספות במניה מוגבל", נכתב לסיכום.

לאחר מפגש עם ההנהלה כותבים בבית ההשקעות כי ההנהלה "בניגוד למצב בעבר, נראית מודעת לאתגרים הרבים הניצבים בפני הבנק ומפגינה רצון עז להתגבר עליהם". בתוך כך, הצפי הוא לצעדי התייעלות נוספים בכדי לקצץ בהוצאות התפעוליות ב-400-500 מיליון שקל עד סוף שנת 2014. נציין כי מחיר היעד נותר ברמה של 4.8 שקלים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    הקורא במרק עוף 09/07/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    אם היא זולה כל כך למה אקסלנס לא קונה בשקט ועושה כסף אגב הם אומרים שהיא זולה וממליצים החזק ולא קניה .באשר לי כל מה שזול ניתן לקנות יותר זול ולהזכרכם באקסלנס ששער המניה היה רק 220 בשנת 2008 דהייני עשתה מהלך עליה של 50 אחוז בארבע שנים תשואה נאה לכל הדעות.
  • 7.
    הקורא במרק עוף 09/07/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
    אם היא זולה כל כך למה אקסלנס לא קונה בשקט ועושה כסף אגב הם אומרים שהיא זולה וממליצים החזק ולא קניה .באשר לי כל מה שזול ניתן לקנות יותר זול ולהזכרכם באקסלנס ששער המניה היה רק 220 בשנת 2008 דהייני עשתה מהלך עליה של 50 אחוז בארבע שנים תשואה נאה לכל הדעות.
  • 6.
    הכוונה בהחזק היא אתם תחזיקו ואנחנו נמכור (ל"ת)
    אלי 09/07/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנליסט פטאליסט 09/07/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    ככה זה כשיש מיתון מתחת לדלת.
  • 4.
    ממש מציאה 09/07/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    שלום
  • 3.
    אהרון 09/07/2012 13:22
    הגב לתגובה זו
    לא שווה אפילו שקל כל עוד שולט בבנק ועד עובדים בראשות ריקו שירזי שממנה את כל משפחתו בתפקידי מפתח כאשר הם חסרי כישורים
  • 2.
    חי במינוס 09/07/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    שלח דלפי. גם הם אינם אחראים לכלום.כמו שרי הממשלה שלנו.
  • 1.
    אם תרד,אתבע אותם ובענק. (ל"ת)
    קניתי 100 אלף 09/07/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
  • משה 09/07/2012 13:29
    הגב לתגובה זו
    אתה חסר אחריות
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳