קווליטאו דיווחה על הזמנות של 18 מ' דולר מאז סוף הרבעון השלישי
הצבר של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי עמד על 34 מיליון דולר; עם ההזמנה עליה דיווחה החברה היום בסך 2.4 מיליון דולר, החברה דיווחה על הזמנות בסך 18 מיליון דולר מאז סוף הרבעון השלישי; בכמה צפוי להסתכם הצבר שלה לסוף שנת 2024 ובכמה הוא עלה לעומת השנה הקודמת?
קווליטאו קווליטאו 1.27% העוסקת בפיתוח,ייצור ושיווק ציוד בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה, הייתה אחת ממניות השנה של 2024 עם תשואה של מעל 250%. הזינוק הגיע על רקע עלייה בהכנסות ובצבר של החברה, שבתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-31.7 מיליון דולר ו-33.9 מיליון דולר בהתאמה, עליות של 15% ו-55% בהתאמה.
מאז סוף הרבעון השלישי החברה דיווחה על הזמנות נוספות בסך של 18 מיליון דולר, כולן צפויות להיות מושלמות ברבעון השני והשלישי של השנה, למעט ההזמנה עליה דיווחה היום בסך של 2.4 מיליון דולר מלקוח באסיה שתושלם ברבעון הראשון.
לפי ההזמנות עליהן דיווחה החברה מאז הדוחות לרבעון השלישי, צבר ההזמנות עומד נכון להיום על כ-52 מיליון דולר, אם כי יכול להיות שהחברה קיבלה הזמנות נוספות קטנות יותר שלא מצריכות דיווח. לשם השוואה, בסוף שנת 2023 עמד צבר ההזמנות על 19 מיליון דולר, כך שכבר מדובר בעלייה של פי 2.7.
קווליטאו מדווחת במתכונת חצי שנתית אך היא פרסמה לפני מספר חודשים תוצאות וולנטריות לרבעון השלישי. לצד הגידול בצבר ובהכנסות החברה דיווחה גם כי יתרת המזומנים של החברה נכון לתום הרבעון השלישי עמדה על 26 מיליון דולר, זאת לעומת 24.4 מיליון דולר ברבעון השני ו-23.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנה שעברה.
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- קווליטאו הכפילה את הרווח הנקי ל-5.6 מיליון דולר - המניה מזנקת ב-14%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את המחצית הראשונה של 2024 סיימה קווליטאו עם הכנסות של 20.5 מיליון דולר בהשוואה
להכנסות של 17.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה, עלייה של 15.5%. הרווח הגולמי הסתכם ב-13.9 מיליון דולר (67% מההכנסות) לעומת 11.6 מיליון דולר (65% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-7.5 מיליון דולר לעומת 5.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה, עלייה של 30%,
והרווח הנקי הסתכם ב-6.1 מיליון דולר לעומת 4.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה, עלייה של 40%.
קווליטאו נסחרת לפי שווי של 1.11 מיליארד שקל אחרי זינוק של 253% בשנה האחרונה, והיא נסחרת במכפיל רווח של 21.5.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳