השוואת ביטוח מקיף לרכב ישן מול חדש

תוכן בחסות |

בכל הקשור למחירי ביטוח מקיף לרכב, בורות היא האויב. קשה בתוך בליל הסחות הדעת והדילים הרועשים של פרסומי חברות הביטוח מהי באמת העסקה המשתלמת ביותר. כמו כן, לא תמיד אנחנו בטוחים אם יש לנו צורך לרכוש ביטוח מקיף או שזה עוד סיבוב שמנסים לעשות עלינו.

אחד השיקולים החשובים ביותר בכל הקשור להשוואת ביטוח מקיף לרכב, הוא גיל הרכב. כפי שנפוצה האמונה, שאינה בהכרח נכונה, שרכבים גדולים הם בטוחים יותר, כך זוהי כמעט עובדה מוגמרת בשיח אחזקת וביטוח הרכב שעל רכב ישן לא עושים ביטוח מקיף. חברות ביטוח רבות לא יסכימו לבטח רכב ישן או יטילו עליכם קשיים רבים, וייתכן מאוד שגם לכם לא ישתלם לעשות זאת.

למה לא?

90% ממרכיבי פרמיית ביטוח מקיף מיועדים לתיקון נזקי תאונות. לרכבים ישנים (בני 12-18 שנה) קשה בהרבה להשיג חלקי חילוף זמינים או רכיבים חליפיים שיוזילו את התיקון ולכן התיקון עשוי להיות יקר מאוד. כמו כן, מאוד וטוטאל לוס מוגדר כנזק המהווה 60% מערך הרכב, במקרה של רכב שעלותו נמוכה, יש סיכוי גבוה ביותר שכל תאונה קטנה תוריד את הרכב מהכביש ותאלץ את חברת הביטוח לספק כיסוי מלא. מצב זה מן הסתם אינו משתלם לחברת הביטוח ולכן תעדיף לא לבטח או לחליפין, תציע לכם אם תתעקשו לבטח בפרמיית מינימום גבוה (למרות שהממונה על הביטוח באוצר אוסרת על כך) המכונה גם פרמיה קטומה (כלומר, קצוצה מכל הוזלה). בפרמיה כזו, תוך 3 שנים יעברו סכומי ביטוח רכב מקיף את ערך הרכב, וזה עוד במקרה שבו לא תיאלצו לשלם השתתפות עצמית בעקבות תאונה, חלילה. בכל מקרה, תוכלו לעשות ביטוח צד ג' כדי לכסות לפחות חלק מנזקי תאונה. 

 

למה כן?

ישנם רכבים פופולריים (כמו טויוטה, פורד או מזדה) ובמצב טוב שמחיר המחירון שלהם יחסית גבוה וייתכן שכן ישתלם לבטח אותם בביטוח מקיף. מצד שני, רכבים מבוקשים כאלה מועדים יותר לגניבות. למרות זאת, ישנם רבים שכן מוצאים צורך להגן על העגלה הזקנה מתאונות וגניבות מתוך רגש סנטימנטלי או רצון פשוט לכסות את עצמם מנזקים שלא יוכלו לעמוד בהם בכוחות עצמם.

בין שרכבכם ישן או חדש, אלו כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון לקראת השוואת מחירים ביטוח מקיף מושכלת:

  1. נהגים טובים משלמים פחות! היעדר תביעות ורצף ביטוחי של 3 שנים תספק הנחה מסוימת.
 
  1. אמצעי התראה לרכב כמו מוביל-איי יורידו עד 15% מגובה הפוליסה וייתנו לכם הנחה משמעותית באגרת הרישוי. גם אמצעי מיגון נגד גניבות כמו אזעקה, איתוראן ואימובילייזר יספקו הנחות משמעותיות.
 
  1. והכי חשוב, ערכו סקר שוק קפדני וקבלו הצעות מכמה חברות ביטוח. באתר משרד האוצר תוכלו למצוא מחשבון ביטוח מקיף שתוכלו להיעזר בו על מנת להתמצא במספרים. גם אפליקציות מובייל שונות יכולות לסייע לכם לטובת השוואת מחירי ביטוח מקיף.
 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.