קבוצת מיכאל. צילום: יח"צ
קבוצת מיכאל. צילום: יח"צ

כך קבוצת מיכאל הפכה למשרד התיווך המוביל בבקעת אונו וראש העין

בזמן ששוק הנדל״ן מדשדש ומתווכים רבים מתקשים לשרוד, קבוצת מיכאל מציגה מודל עבודה שמבוסס על שקיפות, שיתופי פעולה, עמלות הוגנות וטכנולוגיה מתקדמת. התוצאות בהתאם



נושאים בכתבה תיווך

על כך ששוק הנדל״ן בישראל נמצא בתקופה מורכבת אין עוררין. בכל זאת כולנו עדים לירידה בהיקף העסקאות והאטה שמורגשת כמעט בכל אזור בארץ. המשבר הזה לא משפיע רק על מחירי הדיור, אלא גם על אנשי המקצוע שפועלים בשטח ובראשם מתווכי הנדל״ן שנדרשים להתמודד עם מציאות מאתגרת יותר מאי פעם, ואם גם בשנים החזקות של השוק רק שניים מתוך עשרה מתווכים חדשים שרדו מעבר לשנה הראשונה, הרי שהמצב הנוכחי רק מחריף את הקושי. 

גם מתווכים ותיקים שכבר ביססו לעצמם שם וניסיון נאלצים להתמודד היום עם אתגרים חסרי תקדים. אל מול כל הקשיים הללו יש גם מי שבחרו שלא להרים ידיים. מדובר במתווכים שידעו לקרוא נכון את השוק, להתאים את עצמם למציאות החדשה וליצור לעצמם יתרון תחרותי דווקא מתוך המשבר.

הם השקיעו בטכנולוגיה, חידדו את פעולות השיווק ושמו דגש עצום על הדבר החשוב ביותר, בניית אמון אישי מול הלקוחות. בכך הצליחו למשוך קונים ומוכרים ולהוציא לפועל עסקאות גם בתוך הקיפאון המסוים.

באזור בקעת אונו וראש העין למשל בולטת קבוצת מיכאל, בניהולו של תומר מיכאל, שהפכה לשם נרדף למקצועיות, אמינות ותוצאות, וכיום היא מחזיקה באחד המשרדים המובילים באזור זה של הארץ.

משרד התיווך המוביל באזור בזכות ולא בחסד

מאז הקמתה לפני שבע שנים, קבוצת מיכאל ביססה לעצמה מוניטין שמבוסס על תוצאות בשטח. מאות עסקאות מוצלחות, מאות לקוחות מרוצים ודירוג גבוה במיוחד באתר “מידרג”.

ההצלחה הזו אינה מקרית, מדובר בתולדה של השקעה מדויקת בשיווק דיגיטלי מתקדם, שימוש מקצועי בכלי AI, ניהול קפדני של תהליך המכירה ושקיפות מלאה מול הלקוח. במילים אחרות זהו משרד ששם את הצרכים של הלקוח במרכז.

סוד הקסם: ליווי אישי, מדויק ושיתופי פעולה יוצאי דופן

"לא מדובר בעוד סיסמאות, מה שבאמת מבדל אותנו הוא האופן שבו אנחנו מתייחסים לקונים. אני מעולם לא הבנתי מה התועלת בשיטות עבודה שלמעשה דחקו את הקונים אל הקירות והלחיצו אותם לחינם, במקום להעניק ליווי רגוע, ברור ומותאם באופן אישי. לכן עוד לפני הביקור בנכס, הקונים שלנו עוברים הכנה מדויקת. הם יודעים בדיוק מה הם עומדים לראות, מה היתרונות, ומה לצפות, כך שהכניסה שלהם לדירה כזו או אחרת איננה מלווה בהפתעות", תומר מיכאל מסביר.


צילום: יח


עוד בניגוד למשרדים אחרים, בקבוצת מיכאל לא חוששים לשים את כל הקלפים על השולחן וזה כולל שיתופי פעולה רחבים עם משרדי תיווך נוספים באזור. מבחינתם לא מדובר בפשרה אלא זה חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה, לפעול יחד כדי לקצר את זמן המכירה ולהביא את העסקה לסגירה.

"במקום להסתיר מידע הגישה שלנו פתוחה ושיתופית, כי בסופו של דבר המטרה שלנו היא פשוטה, להגיע אל הקונים הרלוונטיים ביותר ולמכור את הנכס במחיר הנכון. לעיתים אותם קונים בכלל מגיעים ממשרדים אחרים, לכן בעינינו זו לא תחרות אלא הזדמנות שכל הצדדים יכולים להרוויח ממנה", תומר מיכאל הוסיף והסביר.

רשתות תיווך גדולות = עמלות גבוהות

אם בעבר הייתה איזו תפיסה מעוותת כי על מנת לסגור עסקה טובה כדאי לעבוד דווקא עם רשתות תיווך גדולות, כיום רבים מבינים כי האמת רחוקה מכך, מדוע? כיוון שהקונים שמחפשים דירות מסתובבים בין כל משרדי התיווך השונים ולא נתקעים דווקא אצל רשת כזו או אחרת.

המשמעות היא שבעלי נכסים שבכל זאת בוחרים לסנדל את עצמם ברשתות הגדולות נאלצים לא פעם לשלם עמלות מנופחות וכך גם הקונים, כאשר בפועל מדובר בעמלות שבכלל לא משקפות בהכרח קבלת שירות טוב יותר.

בקבוצת מיכאל לעומת זאת, הלקוחות לא רק נהנים משירות אישי, מותאם ומקצועי, אלא גם מחירי העמלות אינן מופרזות.

"גובה העמלות שלוקחים בחברות תיווך גדולות היא הסיבה המרכזית מדוע לפני למעלה משבע שנים עזבתי חברה גדולה ומוכרת ופתחתי את הקבוצה שלי", תומר מיכאל מספר. יותר מדי פעמים ראיתי כיצד העמלות הרסו עסקאות טובות, והרי בסופו של דבר המטרה שלנו צריכה להיות כזו שמקלה על הלקוחות ולא להכביד עליהם. לכן אנחנו שומרים על גמישות מותאמת אישית והתוצאות בהתאם".

על כך מעידים גם לקוחות רבים שמודים כי פעולות התיווך של קבוצת מיכאל מבוססים על מהות ולא על לוגו, וזו אחת הסיבות שהמשרד צובר לעצמו קהל נאמן שנה אחר שנה ומצליח לקדם יותר עסקאות גם עכשיו כאשר השוק נמצא בקיפאון מסוים.

למה בכלל להשתמש בשירותי תיווך?

מאוד יכול להיות שבנקודה הזו רבים שואלים את עצמם, האם בכלל נחוץ להיעזר היום בשירותיהם של מתווכי נדל"ן? הרי כולם חשופים ופעילים לרשתות החברתיות השונות כמו גם לאתרי נדל"ן מוכרים, אז מדוע לא לעשות זאת לבד ולחסוך בכל העמלות?

התשובה היא שמהר מאוד מגלים כי למרות האפשרויות שאכן קיימות, ישנו פער עצום בין לפרסם דירה לבין להגיע לעסקה. 

כי לפרסם במקום כזה או אחר אין בעיה, אבל בכל מה שנוגע למכירה עצמה, פה הסיפור שונה לחלוטין. מדובר בתהליך מורכב שדורש הבנה מקצועית, יכולת ניהול משא ומתן, היכרות עם השוק המקומי ומעל לכל דבר המון זמן וסבלנות. 

לכן ברוב המקרים מי שניסו למכור דירה באופן עצמאי התייאשו לאחר פרק זמן קצר, או שהתפשרו על מחיר נמוך משמעותית מערך הנכס. לעומת זאת, באמצעות שיתופי פעולה נכונים, שיווק מדויק, צילום מקצועי וליווי אישי של קונים, משרד תיווך מנוסה יודע להגיע להצעות מחיר גבוהות יותר ולסגור עסקאות בתוצאות טובות בהרבה מאלה שניתן להשיג באופן עצמאי.

מה גם שהליווי האישי כפי שבא לידי ביטוי בקבוצת מיכאל משתרע הרבה מעבר. מדובר במעטפת שירות מלאה שכוללת גם הערכת שווי מדויקת לנכס, חיבור לעורכי דין, יועצי משכנתאות ואנשי מקצוע מובילים, וכמובן פרסום ממוקד שמביא את העסקה ליעד הסופי במהירות וביעילות.

וכך, בלי רעשים מיותרים אלא בזכות עבודת קודש בשטח והגנה מלאה על הלקוחות, קבוצת מיכאל הפכה להיות לכתובת הברורה והראשונה עבור מי שמחפש משרד תיווך או מתווך נדל”ן באזור בקעת אונו וראש העין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.