מהפך? ב-2019 השימוש במובייל יעבור את הצפייה בטלוויזיה
ב-2019, על פי הערכת חברת המחקר והייעוץ eMarketer, *השימוש היומיומי בארה"ב במובייל, במכשירי הסמארטפון, יעבור את משך הצפייה היומי בטלוויזיה. החברה מעריכה שהצפייה הממוצעת היומית של בוגר אמריקאי בטלוויזיה תעמוד על 3 שעות ו-35 דקות, 8 דקות פחות מהשימוש המוצע היומי במובייל.
בקרב שכבות הגיל הצעירות יותר, 18-34, השינוי המשמעותי כבר התרחש בשנת 2017. על פי נתוני נילסן, ברבעון ה-3 של 2018, אמריקאים בני 18-34 צפו בטלוויזיה פחות משעתיים ביום, לעומת כשעה יותר מכך במכשיר הטלפון הנייד. מטבע הדברים, תקציבי הפרסום מנווטים ביחס ישר למספרים. לפי מחקר גלובלי חדש של PwC ההוצאה לפרסום במובייל תעמוד על 86.3 מיליארד דולר ב-2019 מול 70.6 מיליארד דולר בטלוויזיה, כולל פרסום בטלוויזיה דרך מערכות דיגיטליות (Adressable ו-Connected TV).
ההוצאה העולמית לפרסום בדיגיטל. מקור: PwC
בתוך כך, ההוצאה לפרסום בטלוויזיות ה-IP המגישות פרסום מטורגט בשיטת האינטרנט (Adressable ו-Connected TV), צפוי לעלות ב-13.8% בממוצע ל-72.8 מיליארד דולר ב-2023.
"התמה המרכזית של עולם המדיה הצומח היא שהוא פרסונלי והרבה יותר דיגיטלי. השימוש במדיה מעוצב על ידי, ועבור המשתמש או המשתמשת להנאתם וסיפוקם האישי, ונצרך באמצעות מכשירים אישיים". כך מסבירים כותבי הדו"ח של PwC הצופה קדימה עד לשנת 2023. "חברות, בהתאם, תופרות את מה שהן מציעות לצרכנים ואת המודל העסקי שלהן כך שינוע סביב ההעדפות הפרסונליות של המשתמשים. הן עושות זאת באמצעות מינוף של דאטה וזיהוי דפוסי שימוש כדי לשווק את המוצרים שלהן לא לקהל של מיליונים אלא למיליוני פרטים אינדיבידואליים".
אינדיקציות נוספות לצריכה אינדיבידואלית ופרסונלית מגיעות מהמכונית האוטונומית והבית החכם. ב-5 השנים הבאות, עוזרי האודיו החכמים כדוגמת אלקסה של אמאזון ימצבו את עצמם כמכשיר המרכזי של הבית החכם. הבעלות על מכשירים אלו צפויה לעלות ב-38% עד 2023 ותגיע ל-440 מיליון מכשירים מסביב לעולם. הנחת העבודה היא שהרמקולים החכמים יהפכו לנתב הביתי המרכזי שדרכו יעברו כל מה שקשור באודיו לרבות מוסיקה, חדשות, פודקאסטים ופרסומות.
רמקולים אלו יהפכו את השימוש בקול לזירת תחרות עתידית. פעילות מדיה שתונחה ותופעל על ידי קול תהיה נוכחת ופרסונלית יותר ובהתאם חברות יידרשו לקבוע לעצמם אסטרטגיית עבודה בגזרת הקול.
"החלק האחרון בפאזל" כפי שמגדירים אותו כותבי המחקר, "יהיה השקת דור ה-5G של האינטרנט". בעולם שבו המובייל הוא כבר הדרך המועדפת לגלישה באינטרנט, ה-5G יציג צינור חדש לתעבורת מידע ותוכן פרסונלי. עם מהירות שהיא פי 100 ממה שאנחנו מורגלים כיום ויכולת תעבורת מידע שהיא פי 1,000 מהיום, ההשפעה של דור ה-5G תורגש בכל תעשייה, ממפעלים ותי חרושת ועד לשירותי רפואה, עבור דרך קמעונאות ותחבורה.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
* נדרש לציין כי מתודת המחקר סופרת שעת צפייה בטלוויזיה לצד שימוש במסך אחר, מובייל או טאבלט, כשעת צפייה בטלוויזיה ובמקביל כשעת שימוש בסמארטפון.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.