מחקר: לקוחות ירכשו מחברה שנקטה עמדה וינטשו את מי שלא
מחקר חדש של ענקית הייעוץ, האסטרטגיה והדיגיטל Accenture על התנהגות צרכנים מגלה כי 63% מהצרכנים (שני שליש) מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים מחברות שנוקטות עמדה ומצדדות במטרה או אג'נדה שמשקפות את האמונות והערכים שלהם. הבחירה בחברות אלו מלווה בנטישה של חברות שאינן פועלות כך ומשלמות את המחיר באבדן לקוחות.
למחקר המלא של החברה - לחצו כאן
המחקר הגלובלי השנתי (ה-14) של Accenture תחת השם "מ-אני לאנחנו: עלייתו של המותג בעל השליחות", מגיע בתקופה סוערת, בעידן ה-ME TOO הבינלאומי ומחאות בארה"ב, כגון זו של שחקן הפוטבול קולין קפרניק כנגד אלימות שוטרים, שבה תמכה נייקי לאחרונה באופן פומבי. במחקר, מהגדולים בעולם, השתתפו כ-30 אלף נשאלים ממדינות שונות שביטאו את ציפיותיהם ממותגים וחברות כיום.
מהמחקר עולה כי 62% מהצרכנים רוצים שחברות יביעו את עמדתן על נושאים חברתיים, תרבותיים, סביבתיים ופוליטיים שקרובים ללבם. 62% ענו שהעדפות הקנייה שלהם מבוססות ומושפעות מהערכים האתיים ורמת האמיתות - האותנטיות של המותג. 74% מהצרכנים דורשים שקיפות בכל הקשור להליכי ייצור והבטחת תנאי עבודה נאותים ובטוחים לעובדים. נתון מעניין נוסף מראה ש-66% מהצרכנים מאמינים ביכולתם להשפיע באמצעות מעשים על עמדתם של מותגים בעניינים ציבוריים. 47% מהנשאלים השיבו שהפסיקו לרכוש מוצרים מחברות בעקבות מעשיהן.
"מטרה-תכלית היא הרבה יותר מחברות שפשוט מגיבות לסוגיות יומיומיות" אומר ביל ת'יאופילו, מנהל בכיר במחלקת האסטרטגיה של Accenture. ""העניין הוא להיות בעל מחויבות אמתית וערכית לעקרונות חשובים שלקוחות מיחסים להם חשיבות רבה, כגון בריאות ואורח חיים בריא, רכיבים טבעיים, קיימות סביבתית וקשרים משפחתיים שמשפיעים על החלטות עסקיות".
"בעידן זה של שקיפות קיצונית, צרכנים משמיעים את עמדותיהם, ערכיהם ואמונותיהם. הם בוחנים את פעולות הארגונים והעומדים בראשם ומייחסים להם אחריות. הם הרבה יותר מצרכנים - הם בעלי מניות אקטיביים שמשקיעים זמן ותשומת לב ורוצים לחוש בתחושת המטרה משותפת. המנצחים בעידן הזה לא יהיו המשקיפים מהצד". כך מסביר קווין קווירינג ממחלקת האסטרטגיה של Accenture.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בחברת המחקר ממליצים לחברות וארגונים על 3 דרכים שבהן הם יכולים לחזק את מערכות היחסים עם הלקוחות ואת מעמדם בשוק אל מול המתחרים על ידי יישום פעולות מבוססות מטרה ותכלית.
בראש ובראשונה החברות צריכות להחליט על התפקיד "הגדול" שהם רוצים למלא בחייו של הלקוח ולקחת סיכון; שנית הם צריכים להיות ברורים ואמיתיים - לקוחות מזהים חוסר אמת וזיוף. אם חברה נאמנה באופן מוחלט למטרה שהגדירה, אזי העקרונות הללו ינחו כל החלטה עסקית שתתקבל, מה שמחייב מנהיגות אמיצה ומעשים במקום דיבורים; מערכת היחסים עם הלקוחות צריכה לחלחל לעומקים חדשים. חברות יכולות למנף עצמם על האנרגיה של הלקוחות המעורבים שמוכנים להיות אקטיביים עבור המטרות שחשובות להם. כך לדוגמא, חברות יכולות לערב את הצרכנים בתכנון משותף של מוצרים ושירותים.
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.
