אורי לברון ב-EAR CATCHER
צילום: יח"צ
פודקאסט

"הייתי הכי שחצן. כל יום אני יורד מדרגה ולומד צניעות"

אורי לברון, מדור המייסדים של אדלר חומסקי, סופר, תסריטאי ויוצר 'המדרשה' מתארח בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן. "להיות איש פרסום זה להיות איש שירות כמעט ב-Level הכי פחות מוערך"
כתבי אייס | (5)

אורי לברון, לשעבר סמנכ"ל האסטרטגיה ושותף באדלר חומסקי, סופר ותסריטאי ויוצר 'המדרשה' ואחת הדמויות המוכרות בענף הפרסום הישראלי (לשעבר) הוא האורח השבועי בפודקאסט הפרסום EAR CATCHER של מירן פחמן.

לברון שנמנה על דור המייסדים של אדלר חומסקי, "הגעתי לשם בשבוע השלישי של המשרד ב-1997", החל את דרכו כקופירייטר ומנהל קריאייטיב ומשם עבר לתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה לאחר שלדבריו "הבנתי שאני לא טוב מספיק בקריאייטיב". על הפרידה מעולם הפרסום אומר לברון: "נפשית הרגשתי שמספיק לי זה תחום שכדי להוביל בו אתה נמצא במאבקים אינסופיים - לי היה מאוד קשה וקיבלתי החלטה יחד עם השותפים שהגיע הזמן להפסיק ולמצוא משהו חדש".

לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן

למרות שהוא מגדיר את עולם הפרסום כ"אחד המקומות הכי טובים להיות יצירתי ולפרוח" לברון מדבר על התחום כיום ואומר: "להיות איש פרסום זה להיות איש שירות כמעט ב-Level הכי פחות מוערך. הלקוח חושב שמשרד הפרסום לא מבין אותו, ולפעמים הוא (הלקוח) גם יודע יותר מהמשרד והמשרד הוא מישהו שלא מצליח להגשים את החזון שלו - המשרדים ללא ספק צריכים לייצר הרבה יותר ממה שהם אמורים והם נמצאים בלחץ מתמיד".

בראיון מדבר לברון בנוסף על תחום הפרסום הפוליטי (היה האיש שהגה את השם "קדימה") וגם ימי הקמת אדלר חומסקי לצד ראובן אדלר ואייל חומסקי: "יש 3 סוגי שחקנים - אלו שמונעים מהפחד להפסיד, אלו שאוהבים את המשחק ונהנים מזה ואלו שמונעים מהרצון לנצח. אדלר (ראובן) הוא למשל אדם שאם הוא לא נהנה הוא לא משחק. אייל (חומסקי) הוא אדם שמונע מרצון גדול מאוד לנצח. הוא לא רואה בעיניים כל עוד מדובר בעסקים וברגע שנגמר המאבק הוא החבר הכי טוב שלך. הוא מאלו שבאמת אפשר להגיד עליהם "זה רק עסקים". גם בסוף ימיי באדלר כשהיה לנו ויכוח על ערך המניות שלי, והיה ויכוח ארוך - ברגע שזה נגמר הוא קם וחיבק אותי ואמר לי אתה משפחה וכל מה שצריך אנחנו כאן".

 


הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט  ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קולגה 19/12/2017 13:20
    הגב לתגובה זו
    מהיכרותי עם לברון תמיד הפליא אותי איך הבחור תמיד עושה צעד קדימה הרבה מעבר ליכולות ולכשרון שלו. החבורה של זייפרט ולינור שמקיפה אותו, בנויה מאותו מאותו ד.נ.א. -בינוניות פלוס שממותגת כסוג של גאונות.
  • 4.
    בן שלך מלך 05/12/2017 18:41
    הגב לתגובה זו
    זה לא נורמל הבנאדם הזה, לא נורמל. גאון, חכם, מצחיק אוהב אהוב ומחבק כמו שלא ראיתי דבר כזה בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה.
  • 3.
    גיל 05/12/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    מנהל קריאייטיב למשרד פרסום זה כמו עץ לכלב... זוכר?
  • 2.
    רו 05/12/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    אורי לב רון לא היה שחצן אף פעם. מוכשר כן. מצליח כן. שחצן לא.
  • 1.
    גדעון יניב 05/12/2017 13:52
    הגב לתגובה זו
    היה לי הכבוד לעבוד עם אורי . אחד מאנשי המקצוע המעולים שפגשתי והכי חשוב נשמה טובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.