Mip formats international pitch
צילום: צילום גולשים

בגמר תחרות הפורמטים של MIP: האיש שהתכתש עם מירי רגב - ואנשי קרקס ישראלים

מבין 500 הצעות, נבחרו חמש - שתיים מהן מישראל. תנין הפקות עם HERO OR ZIRO, וצמד אנשי הקרקס יניב סוויסה ולירז מיה שגריר עם X Y Z. הפרס: 20 אלף אירו
אלכסנדר כץ | (1)

2 קבוצות ישראליות יתמודדו בשעות הקרובות (יום א') בתחרות הפורמטים הבינ"ל של MIP שתתקיים במתחם יריד הטלוויזיה בקאן. השניים הם אנשי הקרקס יניב סוויסה ולירז מיה שגריר, וחברת תנין הפקות.

 

הפורמט הראשון של סוויסה ומיה שגריר שאוב מעולמות הקרקס, ונקרא X Y Z. סוויסה הוא אקרובט ובעלים של קבוצת קרקס  Yהגדולה בארץ, ושגריר היא בעלים של סוכנות ליהוק אמני קרקס בינ"ל. במוקד ההצעה שהגישו ל-Mip formats international pitch, מעין מכונה כמו מכונות הבובות בקניון, אבל אינושית. משתתף סלבריטי אמור לזכות בתמיכת חבריו, זוכה בבובות מלאות בכסף, ואם לא – הוא נזרק למעין בור מלא בנוזל ירוק.

 

שגריר סיפרה לאייס בשיחה מקאן איך נולד הפורמט: "יניב תכנן את המעליות בשעשועון מי למעלה עם ארז טל וישראל קטורזה, וזכה בתכנית הדבר הגדול הבא, ואז עלה הרעיון לכתוב פורמט שמתכתב עם העיסוק שלנו בקרקס. שלחנו את הפורמט לתחרות לעלינו לגמר.

 

המתחרה השני היא חברת 'תנין הפקות', לה יש כבר ניסיון עם מכירת פורמטים לחו"ל. החברה הגישה הצעה לפורמט בשם HERO OR ZIRO שיצרו בעלי 'תנין' גילי גולן יחד עם שראל פיטרמן. במוקד ההצעה עומד על במה מבנה גדול עם הספרות 1000000, כאשר בספרה 1 עומד מתמודד שאמור לנמח את המתמודדים בנמצאים בספרות אפס. כל ניצחון שכזה מעניק פרס כספי שהולך וגדל עד לפרס הגדול – מיליון דולר.

גולן, שבשנה האחרונה שמו עלה בהקשר לריב מתוקשר במיוחד עם שרת התרבות מירי רגב, שהגיע גם לבית המשפט והסתיים, אמר בשיחה מקאן: "אני מתרגש. עוד מעט אני עולה לספר על הפורמט, ואני מקווה שזה יתפוס".

 

את תחרות הפורמטים מלווה חברת הפצת התוכן all3media, שתעניק 5,000 אירו פרס לזוכה במקום הראשון, ובנוסף 15 אלף אירו לפיתוח הפורמט וליווי בהפצתו. לתחרות הנוכחית הוגשו 500 הצעות, מתוכם נבחרו חמישה בלבד, שניים מהם ישראלים. בשעה הקרובה תחל התחרות במסגרתה יעלו המתמודדים ל-5 דקות פיץ' בו יציגו את הפורמט, עוד 3 דקות שיחה עם השופטים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בהצלחה (ל"ת)
    שי 03/04/2016 12:48
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.