טעו, תבעו ונסוגו: לם מרגלית שפי נפסל מהתמודדות במכרז הפרסום של בן גוריון
בתחילת השנה הוציאה אוניברסיטת בן גוריון את תקציב הפרסום שלה למכרז לאחר 3 שנים שבהן לוותה על ידי משרד הפרסום לם מרגלית שפי. אל המכרז ניגשו משרדי הפרסום dsay, יהושע TBWA, בורודה קפלן, HI-NET ולם מרגלית שפי. 3 חודשים לאחר מכן, כשהמכרז הגיע לשלבים מתקדמים - דווקא 'לם מרגלית שפי' נפסל על ידי ועדת המכרזים של האוניברסיטה והודח מההתמודדות על המכרז, לאחר שטעה ולא פעל על פי ההנחיות. עם זאת, במשרד הפרסום סירבו לוותר בקלות והגישו כנגד האוניברסיטה עתירה מנהלית, שסופה בנסיגה ומשיכתה של זו.
הטעות שעלתה למשרד הפרסום בפסילה והדחה מהמכרז נבעה מהגשת ההצעה המסחרית שלה באופן גלוי. על פי נהלי המכרז כל המתמודדים נדרשו להעביר את הצעתם המסחרית במעטפה חתומה שתפתח לאחר תום השלב הראשון. בניגוד להוראה זו, ההצעה המסחרית של לם מרגלית שפי, שהיא למעשה המחיר שאותו היא מציעה עבור שירותיה הוגש באופן גלוי, לעיני חברי ועדת המכרזים.
בפנייתו לבית המשפט ביקש משרד הפרסום לבטל את החלטת האוניברסיטה בטענה כי ההצעה הוגשה כפי שנדרשה על פי תנאי המכרז. "אף אם היה פגם" לטענתם, "הרי שהפגם היה בניסוח לא בהיר של תנאי המכרז עצמם, אשר הוביל להגשתה של ההצעה כפי שהוגשה, ומשהפגם היה באחריות המשיבה, אין לזקוף אותו לחובתה של העותרת". עוד טענו במשרד כי יש לבטל את ההחלטה "מן הטעם שאף אם נפל פגם בהצעתה של העותרת, הרי שמדובר בפגם טכני ולא מהותי שאינו פוגע בשוויון שבין המציעים השונים, ונעשה בתום לב, וככזה, פגם שאינו מצדיק את פסילת ההצעה".
לזכותו של לם מרגלית שפי ייאמר ש-3 משרדים מתוך אלו שניגשו: dsay, בורודה קפלן ולם מרגלית שפי, נפסלו מאותה הסיבה, שמקורה בפגם טכני. בכתב העתירה נכתב כי "ניסוחה של ההוראה סובל לכל הפחות מאי בהירות בקשר למסמכים אותם יש לצרף בנפרד, והראיה 3 הצעות מתוך 5 הצעות שהוגשו למכרז נפסלו על ידי וועדת המכרזים מאותו הטעם ממש! דהיינו: מבין כמות לא גדולה של הצעות שהוגשו במסגרת המכרז, אשר ניתן להניח שהוגשו כולן על ידי משרדי פרסום בעלי ניסיון רלוונטי בהגשת מכרזים מעין זה, נפלה על ידי 60% מהמציעים טעות זהה בהגשת ההצעות בשל אותו סעיף עצמו. אין ספק כי די בעובדה זו כדי להצביע על ניסוחה הבעייתי והדו משמעי של ההוראה".
בשורה התחתונה, במהלך ההליך המשפטי שניהל, משרד הפרסום לם מרגלית שפי שוכנע שסיכויו אינם גבוהים ולבסוף החליט למשוך את עתירתו. כעת נותרו במכרז 2 משרדים בלבד שהציגו בפני האוניברסיטה וביניהם היא אמורה להכריע ולקבוע את זהות הזוכה: יהושע TBWA ו-HI-NET.
בשנת 2015 עמד תקציב הפרסום של האוניברסיטה על כ-5.5 מיליון שקלים במחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום. בפועל מדובר בכ-2.5-3 מיליון שקלים. ב-2014 עמד התקציב על כ-7.2 מיליון שקלים במחירי מחירון וב-2013 על 5.6 מיליון שקלים במחירי מחירון - על פי יפעת בקרת פרסום.
התקציב הצפוי לשנה הקרובה יעמוד על סכום דומה ומוערך על פי האוניברסיטה ב-2.5 מיליון שקלים לרכש מדיה. האוניברסיטה מדגישה כי עיקר תקציב הפרסום יופנה למדיה הדיגיטלית. המתמודדים במכרז יוכלו לגשת למכרז רכש מדיה או שירותי פרסום או לשניהם יחד. חלוקת התקציב מרכזת בידי רכש המדיה 1.8 מיליון שקלים ואת היתרה בידי הפרסום הדיגיטלי.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 2.מישל 30/03/2016 22:22הגב לתגובה זותראו איך כל הכסף הולך לדיגיטל יששש אני כזה אוהבת את החיים בעידן הזה
- 1.אביב 30/03/2016 17:38הגב לתגובה זוזה אולי 1.5 בתכלס. בואו. ואונ' שלא מצליחה להסביר את עצמה כמו שצריך צריכה לקחת אחריות. מגוחך שהרוב נפסלו ואף אחד לא הבין באונ' שהטעות אצלהם.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
