
איקאה בסיפור שובה לב ואנושי; ומה עם פרטנר? לחבר אנשים היה מקורי בשנות ה-90
איקאה מזמן לא מגדירה את עצמה כחנות רהיטים בדיוק כפי שאפל זה מזמן מזמן לא חנות מחשבים וטלפונים. למרות שהצעת הערך הבסיסית של איקאה היתה, במקור, למכור רהיטים 'עשה זאת בעצמך' מחמרים זולים ברצפות מכירה מוזלות מבחינת שכ"ד - המותג של איקאה מדבר איתנו על למה לנו ולא על מה יש להם על המדף. איקאה מדברת עלינו וחיי היום יום שלנו וגורמת לנו להנהן בתחושה שהיא מכירה אותנו. איקאה פונה לחלק שבנו שרוצה לחיות בבית מעוצב ומתוקתק אבל יודע שהוא לא יכול להרשות את זה לעצמו, ועל כן נגזר עליו לחיות בבלגן. איקאה יודעת שקנינו ספה יקרה, אבל שאר הבית נותר מבולגן בערימות על השיש או מאחורי המיטה של הילדים, על הרצפה על השולחנות ומעל למקרר. איקאה יודעת שאנחנו מדפדפים במגזינים של עשירים וחולמים על בתים ריקים לא כי אין בהם כלום אלא כי יש בהם הכל, כולל ארונות של מעצבי על ומטבחים של האביטט. בדיוק בשביל הפער הכואב בין הפנטזיה למציאות קמה איקאה שאומרת לנו - החיים יכולים להיות נפלאים אם רק תראו שהפתרון נמצא מתחת לאף שלכם ולפתרון הזה קוראים איקאה. בסיפורים של איקאה, לכן, הרהיטים הם לא הגיבור אלא הפתרון. הגיבורים הם אנחנו, האנשים הרגילים. הבעיה היא בעית היום יום המעיק והפרוזאי שנדמה לנו שאין לו פתרון כי נדמה לנו שאנחנו המבולגנים והלא מאורגנים אשר קורסים תחת עומס חיינו.
בסדרה של 4 סרטונים מסירה איקאה את הלוט מעל גיבורי היום יום הללו ואומרת לנו ש'אנחנו בסדר'. האבא שצועד מעל לצעצועים כדי לא להעיר את התינוק אבל נתקל בקוף המתופף, הציור שמפיל מדלת המקרר את כל יצירות האמנות של "האמן", הגבר שאוסף כבלים ולא מסוגל להיפרד מהם וכמובן ה"גלגל השלישי" שמטפס למיטת הוריו וזורק את אביו לישון על הספה בסלון. 4 גיבורי איקאה אלה משקפים את רוב רובנו ברגעים קלים של עליבות. חיי היום יום על פי איקאה יכולים להיות מפתיעים במיוחד במקומות בהם הרמנו ידיים, שהם אותם מקומות בהם אנחנו אומרים לעצמינו "הרי אי אפשר למצוא מקום לכל דבר" או "הרי לא נשים מיטה באמצע הסלון". איקאה מאמינה שלא צריך להיות עשיר או אמיד כדי לחיות כמו מלכים בבית שלנו. החזון שלה מתכתב עם אנשים שידם אינה משגת דירות יקרות ומאובזרות, עם נטיה אנושית לאגור דברים ובעיקר חסרי תושיה לגבי ארגון ועיצוב. בסופו של דבר הפתרונות אינם אלא אירגוניות, מדפים וספה נפתחת - לא משהו שלא ראינו מעולם. אבל הסיפור שאיקאה מספרת עלינו שובה לב וכבר אי אפשר לראות את האירגונית מפלסטיק כסתם עוד ארגונית מפלסטיק...לזה קוראים סיפור מותג וכשהוא רלוונטי הוא אינסופי. לעניין אחר// המיתוג של פרטנר. מה יש עוד לומר שלא נאמר עליו? אז למרות הרצון שלי להיות מקורית, אני נאלצת להסכים עם כולם. אמנם חברת פרטנר מצהירה על מינוף שינוי של ממש בתחום המוצרי, ועל תנופת חדשנות חזקה - כמו למשל הראוטר הנייד שמשחרר אותנו מתלות בתשתית ומייצר wifi מכל מקום - אבל המיתוג מעמעם את זה ואינו נראה כמו מיתוג של חברה שהחליטה לתת זינוק של חדשנות. התחושה הכללית היא לא של שינוי אלא של סירוב לעשות שינוי, ושאיפה להחזיק בנואשות בערכים ובתכונות של אורנג' המיתולוגית שחדרה לחיינו לפני כ-17 שנים בסערה אבל איבדה גובה עם השנים מכל מיני סיבות.


- 5.פרטנרים...תקציבאית של סלקום מפעם וסמנכל שיווק של סלקום מפעם (ל"ת)חיים מחוברים סלולרים 25/02/2016 14:13הגב לתגובה זו
- 4.איילת 23/02/2016 15:14הגב לתגובה זומבחינה קריאטיבית זה ברמת הסרט פלנרים...אולי בגלל זה את אוהבת את זה
- עטרה 23/02/2016 15:53הגב לתגובה זועדיף סרט פלנרים טוב מאשר סרט קריאטיב פאטתי
- בלאגן מחפש קופסה - זה בריף עלבון אפילו לפלנר(ית) פאטתי(ת) (ל"ת)פלנר זקן 25/02/2016 13:27
- 3.ורד מוסנזון 23/02/2016 15:00הגב לתגובה זוניתוח מדויק. תענוג לקרוא. תודה, עטרה.
- 2.מוטי יוגב 23/02/2016 12:56הגב לתגובה זופרסומת נכונה וחמודה שעושה את העבודה- גדעון עמיחי יכול להיות חתום עליה בכיף רפרנס לטון וסטייל של פרסומות מגניבה: https://www.youtube.com/watch?v=bzAex-m7xF4
- 1.מקאן 23/02/2016 11:48הגב לתגובה זוברור לכולנו