איקאה בסיפור שובה לב ואנושי; ומה עם פרטנר? לחבר אנשים היה מקורי בשנות ה-90
איקאה מזמן לא מגדירה את עצמה כחנות רהיטים בדיוק כפי שאפל זה מזמן מזמן לא חנות מחשבים וטלפונים. למרות שהצעת הערך הבסיסית של איקאה היתה, במקור, למכור רהיטים 'עשה זאת בעצמך' מחמרים זולים ברצפות מכירה מוזלות מבחינת שכ"ד - המותג של איקאה מדבר איתנו על למה לנו ולא על מה יש להם על המדף. איקאה מדברת עלינו וחיי היום יום שלנו וגורמת לנו להנהן בתחושה שהיא מכירה אותנו.
איקאה פונה לחלק שבנו שרוצה לחיות בבית מעוצב ומתוקתק אבל יודע שהוא לא יכול להרשות את זה לעצמו, ועל כן נגזר עליו לחיות בבלגן. איקאה יודעת שקנינו ספה יקרה, אבל שאר הבית נותר מבולגן בערימות על השיש או מאחורי המיטה של הילדים, על הרצפה על השולחנות ומעל למקרר. איקאה יודעת שאנחנו מדפדפים במגזינים של עשירים וחולמים על בתים ריקים לא כי אין בהם כלום אלא כי יש בהם הכל, כולל ארונות של מעצבי על ומטבחים של האביטט.
בדיוק בשביל הפער הכואב בין הפנטזיה למציאות קמה איקאה שאומרת לנו - החיים יכולים להיות נפלאים אם רק תראו שהפתרון נמצא מתחת לאף שלכם ולפתרון הזה קוראים איקאה.
בסיפורים של איקאה, לכן, הרהיטים הם לא הגיבור אלא הפתרון. הגיבורים הם אנחנו, האנשים הרגילים. הבעיה היא בעית היום יום המעיק והפרוזאי שנדמה לנו שאין לו פתרון כי נדמה לנו שאנחנו המבולגנים והלא מאורגנים אשר קורסים תחת עומס חיינו.
- בראש הפריים טיים: ריאלטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
בסדרה של 4 סרטונים מסירה איקאה את הלוט מעל גיבורי היום יום הללו ואומרת לנו ש'אנחנו בסדר'. האבא שצועד מעל לצעצועים כדי לא להעיר את התינוק אבל נתקל בקוף המתופף, הציור שמפיל מדלת המקרר את כל יצירות האמנות של "האמן", הגבר שאוסף כבלים ולא מסוגל להיפרד מהם וכמובן ה"גלגל השלישי" שמטפס למיטת הוריו וזורק את אביו לישון על הספה בסלון.
4 גיבורי איקאה אלה משקפים את רוב רובנו ברגעים קלים של עליבות. חיי היום יום על פי איקאה יכולים להיות מפתיעים במיוחד במקומות בהם הרמנו ידיים, שהם אותם מקומות בהם אנחנו אומרים לעצמינו "הרי אי אפשר למצוא מקום לכל דבר" או "הרי לא נשים מיטה באמצע הסלון".
איקאה מאמינה שלא צריך להיות עשיר או אמיד כדי לחיות כמו מלכים בבית שלנו. החזון שלה מתכתב עם אנשים שידם אינה משגת דירות יקרות ומאובזרות, עם נטיה אנושית לאגור דברים ובעיקר חסרי תושיה לגבי ארגון ועיצוב. בסופו של דבר הפתרונות אינם אלא אירגוניות, מדפים וספה נפתחת - לא משהו שלא ראינו מעולם. אבל הסיפור שאיקאה מספרת עלינו שובה לב וכבר אי אפשר לראות את האירגונית מפלסטיק כסתם עוד ארגונית מפלסטיק...לזה קוראים סיפור מותג וכשהוא רלוונטי הוא אינסופי.
לעניין אחר// המיתוג של פרטנר. מה יש עוד לומר שלא נאמר עליו?
אז למרות הרצון שלי להיות מקורית, אני נאלצת להסכים עם כולם. אמנם חברת פרטנר מצהירה על מינוף שינוי של ממש בתחום המוצרי, ועל תנופת חדשנות חזקה - כמו למשל הראוטר הנייד שמשחרר אותנו מתלות בתשתית ומייצר wifi מכל מקום - אבל המיתוג מעמעם את זה ואינו נראה כמו מיתוג של חברה שהחליטה לתת זינוק של חדשנות.
התחושה הכללית היא לא של שינוי אלא של סירוב לעשות שינוי, ושאיפה להחזיק בנואשות בערכים ובתכונות של אורנג' המיתולוגית שחדרה לחיינו לפני כ-17 שנים בסערה אבל איבדה גובה עם השנים מכל מיני סיבות.
הרעיון של הפיכת החיבור הטכנולוגי לחיבור רגשי היה מקורי ומרגש בסוף שנות התשעים כאשר נוקיה הצהירה על עצמה שהיא חברה שלא מייצרת מכשירים אלא חיבור בין אנשים. Connecting people. במקביל לנוקיה כולם רצו לדבר על חיבור שהוא לא טכני אלא אנושי. פלאפון עשה את "תמיד מחובר" ואחרי זה את "עד שיגמרו לך המלים" כאשר רצה לגשר בין איכות קו סלולארי לבין תקשורת רגשית. אחרי זה באו כולם - כל נותני השירותים כמו הבנקים ושירותי הבריאות שטענו לחיבוריות טוטאלית מכל מכשיר ומכל מקום והנושא הפך גנרי.
אז נוקיה כבר לא רלוונטית והכתום הפך לטורקיז שאמור לגרום לנו, על פי Meta Design, להתחבר ל'מים זורמים' כי זה צבע "אקוואה" (מים), למרות שההרגשה הזו לא בדיוק מתקבלת. בנאומי ההשקה שניתן לראות בקליפ בעמוד הפייסבוק של פרטנר שומעים הסברים לגבי ערכי המותג החדש אבל אין ביסוס אסטרטגי לגבי הטריטוריה הבאה שהחברה מיועדת להוביל.
מיתוג צריך להציע:
עדכניות - בלי קשר למה היינו ומה עשינו פעם.
צרכן - מה הוא צריך שחסר לו. לא מה כבר יש לו, ולא מה בא לי להגיד על עצמי, החברה.
תחרות ישירה ועקיפה - איפה צפוף ורמוס ומניין צריכים אנו לחלץ את עצמינו - ובאותה נשימה - לאן? מהו הציר שלא הלכו בו כולם, ושאנחנו רוצים לפתוח ולהוביל?
מנהיגות פירושה לפרוץ את אזור הנוחות, ולהוביל את ציבור הצרכנים לארץ חדשה בה יהיה לכולנו קצת טוב יותר מהמקום אותו אנחנו מכירים. אלא אם כן השאיפות של פרנטר הן שמירת הלקוחות ה'מאד מרוצים' שלהם - ואז קחו בחזרה את כל מה שאמרתי.
Meta Design לא עסקה בבניית פוזיציה אסטרטגית חדשה לפרטנר ומה שקיבלנו זה צבע יותר דומה למתחרים (כחול וסגול). במקום לצאת מהנוסחא של "צבע אחד שלט" קיבלנו צבע מתאמץ. קיבלנו דימויים של אנשים צעירים על נדנדות ואופניים שזה בדיוק הויז'ואלים שראינו על שקיות וקירות וקופסאות אורנג' מאז ומעולם. קיבלנו הרבה מלל על חיבור וחיבוריות ולזרום ומכל מקום - שזה הכי סטטוס קוו שיש שלא לדבר על רעיון השותפות לחיים המחוברים שהוא תנאי כניסה לקטגוריה אבל לא הבטחה של מותג לשפר את חיינו העדכניים.
לדעתי הוחטאה פה הזדמנות פז לבקוע את קליפת המובן מאליו ולספר סיפור חדש על המקום הכה מוכר של מה שתקשורת סלולארית מעניקה לנו. וחבל, כי המתחרים כן נותנים פייט והשוק כבר לא נראה כפי שהיה בעבר, והרבה יותר קשה לשמור לא רק על לקוח מרוצה אלא על הלקוח בכלל.
- 5.פרטנרים...תקציבאית של סלקום מפעם וסמנכל שיווק של סלקום מפעם (ל"ת)חיים מחוברים סלולרים 25/02/2016 14:13הגב לתגובה זו
- 4.איילת 23/02/2016 15:14הגב לתגובה זומבחינה קריאטיבית זה ברמת הסרט פלנרים...אולי בגלל זה את אוהבת את זה
- עטרה 23/02/2016 15:53הגב לתגובה זועדיף סרט פלנרים טוב מאשר סרט קריאטיב פאטתי
- בלאגן מחפש קופסה - זה בריף עלבון אפילו לפלנר(ית) פאטתי(ת) (ל"ת)פלנר זקן 25/02/2016 13:27
- 3.ורד מוסנזון 23/02/2016 15:00הגב לתגובה זוניתוח מדויק. תענוג לקרוא. תודה, עטרה.
- 2.מוטי יוגב 23/02/2016 12:56הגב לתגובה זופרסומת נכונה וחמודה שעושה את העבודה- גדעון עמיחי יכול להיות חתום עליה בכיף רפרנס לטון וסטייל של פרסומות מגניבה: https://www.youtube.com/watch?v=bzAex-m7xF4
- 1.מקאן 23/02/2016 11:48הגב לתגובה זוברור לכולנו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאלטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
