עתיד המוזיקה או שיווק להמונים? פרויקט חדש של Avicii מספק חומר למחשבה
האבולוציה של עולם השיווק והפרסום, על שלל התיאוריות שמשתנות בו ללא הרף, שולחת את זרועותיה לתחומים רבים. אחד מהם הוא עולם המוזיקה, שמיישם בדרכים יצירתיות את תורת האיינגייג'מנט לפיה פועלות סוכנויות הפרסום בשירות המפרסמים.
רק בחודשים האחרונים למשל, יכולנו לראות את 'בק' - מהיוצרים המעניינים של דורנו, עם הברקה שיווקית פורצת דרך, שלוקחת למקום חדש ומעניין את הקשר בין יצירה של אומן לקהל. בק שחרר אלבום חדש שהופץ כספר תווים וחייב את המאזינים לנגן אותו בעצמם כדי להיחשף לשירים, ולמעשה לצרוך את היצירה של בק, תוך כדי ביצועה.
לא צריך לחפש הרבה כדי לאתר בישראל דוגמאות מקומיות - לא רעות בכלל. הבולטת ביותר היתה ב-2009 - אז היה זה היוצר והמפיק 'קותימן' (אופיר קותיאל) בפרויקט שנקרא "ThruYOU", במסגרתו הוא דגם קטעי מוסיקה שהועלו ליוטיוב על ידי משתמשים פרטיים מסביב לעולם, ויצר מהם 7 רצועות חדשות - מגובשות ומאורגנות, עם חיים משלהם. הפרויקט הפך לדבר החם של אותה התקופה. הוא זכה למיליוני צפיות ואף נבחר על ידי מגזין TIME לאחת -50 ההמצאות הטובות של השנה.
I'm New - מתוך הפרויקט של קותימן
דוגמא נוספת שניתן לציין היא מהשנה החולפת, ומגיעה מכיוונו של יוני ליבנה, המוזיקאי ומבקר הספרות של ידיעות אחרונות, ונוגעת פחות למעורבות בתהליך המוזיקלי ויותר לקליפ. ליבנה הקליט את השיר אלנבי 40, למילותיה של המשוררת לורן מילק (נכתב בימי המחאה החברתית) ולצורך הפקת הוידאו קליפ גייס רקדנים שאליהם נחשף דרך היוטיוב. ליבנה פנה אליהם, חלקם חובבנים ואחרים שזהו עיסוקם המרכזי, שלח אליהם את השיר מתורגם, וביקש מהם לחבר כוריאוגרפיה מקורית לצליליו. ההיענות הייתה גבוהה והקליפ החביב בעריכת ג'סיקה קלברמן יצא לדרכו.
אלנבי 40 - יוני ליבנה
הפרויקט החדש של ה-DJ והמפיק השבדי Avicii (מוכר בישראל בעיקר בזכות
- 2.Oded 07/03/2013 16:52הגב לתגובה זוהשערה ריקה מתוכן ועניין
- 1.גיל 07/03/2013 16:09הגב לתגובה זולא מבין דבר וחצי דבר בעולם המוסיקה