עובדי הייטק
צילום: sigmund, unsplash

חברת הבלוקצ'יין WaveBL גייסה 26 מיליון דולר

החברה הישראלית, אשר פיתחה פלטפורמה דיגיטלית להעברה אלקטרונית של מסמכי סחר, זכתה להשקעה מצד משקיעיה הקיימים ביניהם חברת ההשקעות NewRoad Capital Partners, חברת הספנות צים, ומריוס נכט
איתן גרסטנפלד |

חברת WaveBL הישראלית, המספקת שטרות אלקטרוניים, השלימה גיוס של 26 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה חברת ההשקעות NewRoad Capital Partners, והשתתפו בו גם חברת הספנות צים והיזם מריוס נכט.

WaveBL, פיתחה פלטפורמה דיגיטלית להעברה אלקטרונית של מסמכי סחר, בצורה מיידית, מאובטחת ומאומתת. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את חברות הספנות הגדולות והשינוע MSC, ZIM, Hapag Lloyd, ONE, Leschaco ו-Saco. בסבב הגיוס האחרון השתתפו גם המשקיעים הקיימים ZIM, Marius Nacht, Contour Venture Partners, Frank Sica ו-Techstars Central LLC. לסיבוב הצטרף גם משקיע חדש, Reefknot Investments, בגיבוי של Temasek ו-Kuehne + Nagel.

 נועם רוזנפלד, מנכ"ל WaveBL: "המטרה שלנו היא לייעל, להאיץ ,תהליכים ולהפחית את עלויות המסחר העולמי על ידי הפחתת השימוש של תעשיית המסחר בנייר. אנחנו מציעים את טכנולוגיית הבלוקצ'יין כסטנדרט הזהב החדש לסחר יעיל, מהיר ואמין בין שותפי הסחר הבינלאומי. ההשקעה תשמש כדי לזרז את הצמיחה שלנו כחברה על ידי הגדלת בסיס העובדים שלנו, והרחבת הפעילות במכירות, שיווק ופיתוח".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
openai
צילום: טוויטר

OpenAI משיקה אפליקציית וידאו חברתית

החברה משיקה את Sora – אפליקציה חברתית ליצירת ושיתוף סרטוני AI עם אווטארים דיגיטליים, קול ריאליסטי ותכונות מתקדמות של וידאו ואודיו, במהלך שמציב אותה בתחרות ישירה מול טיקטוק ומטא ועשוי לפתוח לה זרמי הכנסה חדשים מפרסום

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה OpenAI סורה

OpenAI השיקה אפליקציה חברתית עצמאית ליצירה ושיתוף של סרטונים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. זה ניסיון להפוך את הטכנולוגיה למיינסטרים, בדיוק כמו ש-ChatGPT עשה לצ'אטבוטים לפני שלוש שנים. האפליקציה החינמית, Sora, מופעלת על ידי גרסה חדשה של תוכנת יצירת הוידאו של OpenAI באותו שם. כמו בגרסה המקורית שהושקה בדצמבר, משתמשים יכולים ליצור קליפים קצרים בתגובה להנחיות טקסט. אבל האפליקציה החדשה מאפשרת לאנשים לראות סרטונים שיצרו אחרים, ובכך הופכת למעין רשת חברתית של תוכן AI.


מעבר לזה, משתמשים יכולים ליצור אווטאר דיגיטלי וקול ריאליסטי של עצמם, שניתן להכניס לסרטונים שנוצרו באפליקציה על ידי המשתמש או החברים שלו – בהרשאת בעל האווטאר. זו תכונה שנועדה להפוך את האפליקציה לחברתית יותר.


למרות ההצלחה של ChatGPT, שכיום משמש יותר מ-700 מיליון אנשים מדי שבוע, OpenAI עדיין לא הצליחה להפוך את Sora לשם מוכר. החברה מתמודדת מול תחרות קשה מגוגל של אלפאבית, Runway AI ו-Midjourney – כולן מציעות כלי AI שמייצרים קליפים קצרים במהירות, ובמקרים מסוימים בזול יותר מיצירת וידאו מאפס. עם האפליקציה החדשה, OpenAI עושה את הצעד הגדול ביותר שלה לכיוון בניית מוצר מדיה חברתית. המהלך מעמיד אותה בתחרות ישירה עם שירותים של טיקטוק ומטא, שהשיקה לאחרונה פיד וידאו AI בשם Vibes. בתהליך, OpenAI עשויה לפתוח את הדלת לזרמי הכנסה חדשים מפרסום, ולהגביר את החשיפה לטכנולוגיה שלה.


"הרבה מאיתנו, אפילו בפנים, היו קצת סקפטיים לרעיון של פיד שנוצר ב-AI", אמר תומאס דימסון, מהנדס תוכנה ב-OpenAI, בתדריך לעיתונאים. תכונת הקמיאו, שמאפשרת למשתמשים להכניס את עצמם לסרטונים, גרמה לצוות לחשוב שהפיד יכול להיות "טוב לעולם". "עם הזמן שמתי לב שהרבה מהפלטפורמות החברתיות האחרות התרחקו מהרעיון הזה של קשרים וחברים".


הגרסה המעודכנת של Sora גם אמורה לפתור בעיות ישנות של מחוללי וידאו מבוססי בינה מלאכותית. OpenAI אמרה שהתוכנה החדשה טובה יותר ביצירת סרטונים שמכבדים את חוקי הפיזיקה – משהו שכל השירותים האחרים נאבקים איתו, כולל הגרסה המקורית של Sora. היא גם אמורה לעקוב בצורה מדויקת יותר אחרי מה שהמשתמש ביקש, במיוחד כשמדובר ברצף של כמה צילומים בסרטון אחד.


דיגיטל אוול צילום: אתר החברהדיגיטל אוול צילום: אתר החברה

אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר

בין המרוויחים מהעסקה נמנה פרופ’ אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי, שהשקיע בחברה בשלבי הסיד; DigitalOwl, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית לניתוח תיקים רפואיים, נמכרת ל-Datavant האמריקאית בעסקה המוערכת בכ-200 מיליון דולר

תמיר חכמוף |

חברת האינשורטק הישראלית DigitalOwl, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית לניתוח תיקים רפואיים, נמכרת לחברת Datavant האמריקאית בעסקה המוערכת בכ-200 מיליון דולר, מרביתה במזומן. מאחורי החברה עומדים האחים יובל ועמית מן, שהקימו אותה ב-2018 לאחר שהבינו כי אפשר להאיץ ולייעל את קריאת המסמכים הרפואיים שמשמשים את חברות הביטוח ועורכי הדין. בין המשקיעים הראשונים שנהנים כעת מהאקזיט נמנים פרופ’ אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי Mobileye 2.96%  , וחברת הביטוח מנורה מבטחים מנורה מב החז , שהחזיקה נתח משמעותי בסבב הסיד.

הטכנולוגיה שפיתחה DigitalOwl יודעת להתמודד עם כמויות עצומות של מידע רפואי, לעיתים מאות ואף אלפי עמודים לתיק בודד, ולהפוך אותו לתובנות שימושיות לחיתום פוליסות ביטוח וליישוב תביעות. המערכת סורקת וממיינת את ההיסטוריה הרפואית של המבוטח, מאתרת סתירות ומידע חסר ומציגה אותו בצורה נגישה ושקופה למשתמש. מודל הפעילות של החברה מבוסס על תשלום חודשי לפי היקף שימוש, כלומר לפי מספר הדפים הנקראים והמעובדים.

מאז הקמתה גייסה DigitalOwl כ-38 מיליון דולר מקרנות כמו Insight Partners, IBEX Investors ו-Fusion VC, לצד משקיעים אסטרטגיים מתחום הביטוח כמו RGA ומנורה. שיעור ההחזקות המדויק של המשקיעים לא פורסם, אך לאור שווי העסקה מדובר בהחזר השקעה מרשים במיוחד, במיוחד עבור מי שהצטרפו בשלב מוקדם דוגמת שעשוע ומנורה.

Datavant, הרוכשת, פועלת ליצירת תשתיות מאובטחות לשיתוף ואינטגרציה של נתוני בריאות בארה"ב ואירופה, ומקשרת בין בתי חולים, קופות חולים, חברות ביטוח ופארמה. שילוב הטכנולוגיה של DigitalOwl עם מערך איסוף המידע הרחב של Datavant נועד לייצר פתרון מקצה לקצה, משלב איסוף הרשומות ועד הפקת תובנות אוטומטיות שיכולות לחסוך עלויות ולהאיץ תהליכים עבור ענקיות הביטוח האמריקאיות.

שוק הביטוח בארה"ב מוציא מדי שנה מיליארדי דולרים על קריאה וניתוח של תיקים רפואיים, תהליך שרובו עדיין נעשה ידנית ולעיתים באאוטסורסינג למדינות זולות יותר. המעבר לפתרונות אוטומטיים מבוססי AI מייצר הזדמנות עצומה, וב-DigitalOwl הצליחו להתמקם בצומת הזה בשוק האמריקאי ולבנות מערכות שמכבדות סטנדרטים משפטיים ורגולטוריים מחמירים.