פייק ניוז ורשתות חברתיות: דו"ח האינטרנט של בזק ל-2024
החברה פרסמה היום את הדו"ח השנתי של השימושים באינטרנט, שמצביע על מגמות שונות, בין השאר של התמודדות הישראלים עם העלייה ביוקר המחיה והגברת השימוש והתלות ביישומי הבינה המלאכותית. בין השאר, 86% מהישראלים מתקשים להבחין בין מידע אמיתי לפייק ניוז, ו-73% צמצמו
 
 
 את השיתוף של תמונות ברשתות החברתיות
בזק פרסמה היום את דו"ח האינטרנט השנתי שלה, המספק הצצה מקיפה להרגלי הגלישה של הישראלים. על סמך סקר שנערך בקרב 4,500 משתתפים בגילאי 13 ומעלה, הדו"ח חושף מגמות עכשוויות, שינויים בצריכה והשפעות המלחמה, יוקר המחיה והבינה המלאכותית (AI) על השגרה הדיגיטלית בישראל.
86% מהישראלים מתקשים להבחין בין מידע אמיתי לפייק ניוז ברשתות החברתיות. הנתון מדאיג במיוחד בנושא הרגיש של החטופים בעזה: 73% מבני הנוער נחשפו למידע כוזב, לצד 66% מהבוגרים שהיו נתונים גם הם לדיסאינפורמציה.
51% מהישראלים נמנעו מהזמנת חופשות בשנה האחרונה, ו-73% צמצמו את שיתוף התמונות האישיות ברשתות. בקרב בני הנוער הנתון הזה הגיע ל-52%. בנוסף, שעות הגלישה נהפכו קיצוניות: 23% האריכו את זמני השימוש במסכים לשעות הלילה המאוחרות, ו-8% החלו לצפות במסכים בשעות הבוקר המוקדמות.
- 84% מהם צמצמו רכישות אונליין אימפולסיביות.
 - 74% דיווחו על קניות באתרים בינלאומיים זולים כמו עליאקספרס ושיין.
 - שיעור הקונים אונליין ירד מ-87% ב-2023 ל-81% בשנת 2024.
 
- אמזון מתכננת כיסוי אינטרנט לווייני עולמי עד 2028
 - היום שבישר את תחילתו של עידן כלכלי שהעולם לא ידע כמוהו ומה קרה היום לפני 14 שנה
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
במקביל, יותר ויותר ישראלים ביטלו את המנויים שלהם לשירותי תוכן פרמיום: שיעור הביטולים עבור נטפליקס ודיסני פלוס הגיע לכ-3%-4%, ואילו מספר המנויים החדשים היה נמוך בהרבה.
הבינה המלאכותית (AI) נהפכה אף היא לחלק בלתי נפרד מהחיים הדיגיטליים של הישראלים:
- 90% מכירים את המונח AI,
 ו-70% משלבים אותו בשגרת יומם.
 - 40% מבני הנוער ו-32% מהבוגרים מעדיפים לחפש מידע בכלי בינה מלאכותית על פני מנועי חיפוש מסורתיים.
 - 57% ציינו שיכולות התרגום של כלי ה-AI הפחיתו את הצורך שלהם להשתמש באנגלית.
 
כלי הבינה המלאכותית הפופולריים ביותר בישראל כוללים את ChatGPT של OpenAI (83% בקרב בני נוער, 76% בקרב בוגרים) וג'מיני של גוגל (30% בקרב צעירים, 22% בקרב בוגרים).
- אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"
 - Popai Health נחשפת עם גיוס של 11 מיליון דולר
 - תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
 
הדו"ח מצביע על ירידה משמעותית ביכולת הקשב של הישראלים:
- 85% איבדו סבלנות לקרוא טקסטים ארוכים, ומעדיפים לצרוך בעיקר סרטונים קצרים באורך של עד דקה.
 - 64% מבני הנוער מעדיפים להאזין לפודקאסטים ולהודעות קוליות במהירות גבוהה - כדי לחסוך זמן.
 
בני הנוער הם הקבוצה הבולטת ביותר מבחינת זמן השהייה ברשתות החברתיות:
- 63% נמצאים ברשתות החברתיות לפחות שלוש שעות ביום.
 - 34% מבלים ברשתות החברתיות חמש שעות ביום ויותר.
 - 60% מבני הנוער מודים שהם מכורים
 לשימוש ברשתות החברתיות.
 
בזק הציגה גם כלי חדש בשם "מד האינטרנט", המספק תמונת מצב עדכנית על הרגלי הגלישה בישראל:
מד מיקום - מנטר שימוש אינטרנטי לפי אזורים, כולל תהליכי ההתאוששות
 בצפון ובדרום בעקבות המלחמה.
מד הרייטינג - בודק את העדפות הצפייה בזמן אמת, מעבר לטלוויזיה המסורתית.
מד ה-WiFi - עוקב אחר דפוסי שימוש בבית המחובר.
מד הסייבר - מגלה מה הם המכשירים הביתיים החשופים ביותר לפריצות.
מצלמות האבטחה הביתיות הן המכשירים הנפרצים ביותר, עם חשיפה של פי 100 יותר ממכשירים אחרים. התקפות סייבר על בתים מחוברים כללו,
 בין השאר חסימה של 2.4 מיליארד ניסיונות פישינג, וחסימה של 82 מיליון תקיפות מסוג DDoS.
האירועים המרכזיים שהשפיעו על צריכת האינטרנט היו, בין היתר, קרב האגרוף בין מייק טייסון וג'ייק פול בנטפליקס, שהוביל לעלייה של פי עשרה בתעבורת הרשת; השקת
 גרסה חדשה של המשחק פורטנייט, שיצרה זינוק של 60% בתעבורת הרשת; וחזרת החטופות מעזה, שהובילה לעלייה של 40% בתעבורה בשעת השיא.
זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צאנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"
חברת פורטליקס (Foretellix) הישראלית, אחת החברות המובילות בעולם בתחום האימות והבדיקות של מערכות נהיגה אוטונומיות, הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה, שבמסגרתו תשולב טכנולוגיית של פורטליקס בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית של אנבידיה NVIDIA Corp. , NVIDIA DRIVE AV.
השילוב יאפשר למפתחים ברחבי העולם להשתמש בשיטות מתקדמות לאימון, בדיקה ואימות של תוכנות נהיגה אוטונומית, תוך שיפור רמות הבטיחות והאמינות של הרכב האוטונומי העתידי. שוחחנו עם מייסד שותף של החברה, שמשמש גם כמנכ"ל, זיו בנימיני, כדי להבין את התחום ואת משמעות ההסכם.
ספר לנו על Physical AI
המונח Physical AI מתאר את האינטראקציה בין הבינה המלאכותית לעולם הפיזי, ומתוך כל מגוון היישומים האפשריים, הרכב האוטונומי הוא החשוב ביותר כרגע והקרוב ביותר לשלב הייצור ולהטמעה בעולם האמיתי.
בהקשרי ה-AI, אנחנו מכירים את האיכויות המדהימות של צ'טבוטים למיניהם, ואנחנו יודעים שבנוסף ליכולות ישנם גם טעויות שקורות בשגרה. בהקשרי רכבים אוטונומיים, מחיר השגיאות עלול להוביל לאובדן חיי אדם ולכן יש צורך במערכות בקרה מתקדמות. אנחנו בפורטליקס, נמצאים בלב המהפיכה הזו, היות ואנחנו מספקים כלי תוכנה שעוזרים לפיתוח ולבדיקות של תפקוד ה-PhysicalAI, ובייחוד בהקשרי רכבים אוטונומיים. חשוב לציין שהמערכת שלנו יכולה להתרחב גם ליישומים אחרים, בבוא היום.
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-2%, אמזון קפצה ב-4%
 - מנכ"ל אנבידיה מכר מניות ב-1 מיליארד דולר -החברה יצרה 7 מיליארדרים
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
תוכל להרחיב על המוצר שלכם?
התוכנה שלנו עוסקת באימון הנהיגה האוטונומית ובהגדרות ובבדיקות של מרחב הנהיגה, שכולל אינספור תרחישים שהרכבים האוטונומים צריכים להיערך אליהם.
