למה הנפקת האג"ח של גזית גלוב צפויה להצליח?
בימים האחרונים התפרסם, שגזית גלוב מתכוונת להנפיק סדרה חדשה של אגרות חוב (סדרה טו'). לאור העובדה שסדרות האג"ח האחרות של החברה ירדו בלא פחות מ-15% מתחילת השנה, היה בנקל מתקבל הרושם, שהנפקה זו לא תצליח. אולם, הנפקה זו, משלבת מספר אלמנטים שלהערכתנו יביאו להצלחה ואפילו מעל המצופה.
הנפקת סדרת אג"ח מגובה בטחונות
כאשר חברות מנפיקות חוב, הן עושות לעצמן שיקול כלכלי, כמה "לחזק" את שטר החוב, כדי שהמשקיעים יסתפקו בריבית נמוכה ככל שאפשר. לעיתים חברה בוחרת להוסיף שעבודים שונים, כדי לקבל הלוואה זולה ובמקרים אלו, מחזיקי האג"ח עם השעבוד, מצבם עדיף על בעלי האג"ח ללא שעבוד.
במקרים רבים, במיוחד כששוק ההון רגוע, חברות מנפיקות אגרות חוב ללא בטחונות. במקרה שכל סדרות האג"ח של חברה מסוימת, הן ללא שעבודים, אזי בעלי האג"ח הם בעלי זכויות שוות ובמקרה של כשל, יפרעו במנגנון שנקרא "פארי פסו" דהיינו בחלקים שווים ללא עדיפות לסדרה אחת על פני השנייה. אם לאותה חברה גם אין חובות בנקאיים (או שהם קטנים יחסית) אז המצב, מעניק שקט יחסי למחזיקי האג"ח ובשפה המקצועית, האג"ח שבידם נקרא אג"ח בכיר (סניור).
זה היה המצב עד היום בגזית גלוב, החברה הנפיקה סדרות רבות ללא שעבוד, מה שהפך את בעלי החוב ל"בכירים". עכשיו החברה טורפת את הקלפים ומנפיקה סדרה אחת בעלת שעבודים איכותיים. מהלך זה משדרג את הסדרה המונפקת ו"משנמך" אוטומטית את הסדרות הקיימות שבמקרה של כשל, יסתפקו ביתרת הנכסים שיהיו בחברה לאחר שהאג"ח המובטח יפרע. הנפקה זו של סדרת האג"ח של גזית גלוב, מעניקה לנו נקודת מבט מצוינת על מקרים מסוג זה, ובכדי להבין לעומק, נעבור קודם על מצבה הנוכחי של החברה.
- "שרי החינוך באים והולכים ובשביל שלא תהיה שביתה הם נותנים עוד כסף"
- טסלה מבקשת לאשר חלוקת מניות הטבה בשיעור של 3 ל-1: איך תגיב המניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גזית גלוב תמונת מצב - גזית גלוב היא חברת החזקות נדל"ן שעיקר נכסיה הם: מניות סחירות של חברת הנדל"ן הפינית סיטיקון בשווי 2.4 מיליארד שקל. מניות סחירות של חברת הנדל"ן המזרח אירופאית אטריום בשווי 2.4 מיליארד שקל. פעילות נדל"ן בברזיל בשווי 2.5 מיליארד שקל. פעילות בישראל (מרכזי G) בשווי 3.5 מיליארד שקל וכן פעילות נדל"ן בארה"ב וקנדה בשווי 1.9 מיליארד שקל.
זה לא הכל. לחברה מזומנים ויתרות נזילות בשווי 2.4 מיליארד שקל. סה"כ נכסי החברה 15.5 מיליארד שקל. מול נכסים אלו לחברה יש התחייבויות של כ-12.3 מיליארד שקל מתוכם 7.5 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח הקיימים (ללא שעבודים בכל הסדרות) וכ-4.5 מיליארד שקל בהלוואות וקווי אשראי בנקאיים המגובים במניות הסחירות של סיטיקון ואטריום וברוב הנכסים בישראל.
שעבודים על הסדרה החדשה
גזית גלוב תנפיק את סדרה טו' ותספק שעבודים מפעילות החברה בישראל (נכסי הליבה שלא שועבדו לטובת ההלוואות וקווי האשראי), אלו הנכסים שיבטיחו את הסדרה:
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניות קטנות - הזדמנויות גדולות
סדרה טו' החדשה, משתדרגת בבטוחות המפורטות ואילו החוב הבנקאי והמוסדי מחזיק כאמור, בבטוחות טובות גם כן (נדל"ן הישראלי בשווי של כ 2.2 מיליארד שקל והמניות הסחירות של אטריום וסיטיקון). במקרה קיצון של פירוק, הסדרות הקיימות יצטרכו לשים את יהבן בעיקר על הנדל"ן הברזילאי (2.5 מיליארד שקל של נכסים לא משועבדים). זאת הסיבה להערכתנו, שמשקיעים רבים באג"ח הקיים של גזית גלוב, יבקשו להחליף את החזקתם הקיימת בסדרה החדשה.
בטוחה איכותית
הסיבה השנייה שתביא להערכתנו להצלחה בהנפקה למרות הנסיבות, היא איכות הנכסים. בשוק האג"ח הישראלי נתקלנו לא מעט פעמים, בבטוחות שנרכשו בפרוטות ושוערכו בצורה מוגזמת כלפי מעלה ואילו בגזית זה ממש לא המקרה. למעט מרכז חורב שנרכש מזמן ושופץ, רוב השמאויות די קרובות לעלויות שהושקעו בפועל, ברכישת והקמת המרכזים.
נקודה חשובה לא פחות, המתודולוגיות של חברות הדירוג השתנו והן מעניקות דירוג הגבוה בנוץ' אחד, עבור אג"ח המגובה בבטוחה. ככל שלא יהיו הפתעות בדירוג החברה, הסדרה החדשה צפויה להיות מדורגת בדירוג AA או Aa2.
תשואה אטרקטיבית לפדיון
סדרות יב' ויג' של גזית גלוב, משתייכות למדד התל בונד 20. הצניחה במחירי סדרות האג"ח של גזית, הביאה את התשואות השנתיות לפדיון של שתי סדרות אלו, לרמה של 4.7%-4.8%. רק לשם ההמחשה, התשואה הממוצעת לפדיון של שאר 18 הסדרות במדד תל בונד 20 עומדת על 0.9% בלבד. פערי התשואה המשמעותיים שנפתחו, יגרמו תיאורטית לתשואה לפדיון במכרז בעת ההנפקה החדשה, להיסגר אי שם בין 0.9% (ממוצע השוק) ל-4.8% (התשואה הנוכחית של גזית). דבר זה צפוי למשוך משקיעים נוספים להשתתף במכרז. במיוחד שכאמור, הסדרה צפויה לקבל דירוג AA והתשואה הצפויה בהשוואה לקבוצת דירוג AA תהיה אטרקטיבית.
בשורה התחתונה
גזית גלוב חוותה שנה לא קלה, ירידת ערך משמעותית בשווי המניה ובשווי סדרות האג"ח של החברה, עם זאת, בשל חוסנה, היא מסוגלת לצאת במהלך של גיוס כספים, גם כשלא הכל ורוד בפעילותה. מנינו שלוש סיבות, למה להערכתנו, ההנפקה תצליח. הסטה של משקיעים מהסדרות הקיימות לסדרה החדשה, איכות השעבודים והתשואות לפדיון האטרקטיביות, הצפויות במכרז.
קובי שגב, שותף מנהל, אקורד בית השקעות
- 16.צודק לחלוטין, (ל"ת)תומר 07/10/2020 03:13הגב לתגובה זו
- 15.אא 07/10/2020 00:30הגב לתגובה זוהפעם הקודמת שגזית הנפיקו עם ביטחונות הייתה ב-2009, מיד המשבר של 2008. אז הריבית הייתה אם אני לא טועה מעל 7% צמוד מדד. אני מאמין שאם היו יכולים לגייס בלי שעבודים היו עושים את זה. המסקנה שלי שכנראה היום אף מוסדי לא ייתן להם מימון בלי ביטחונות. חוץ מזה גזית ביצעה לא מעט גיוסים בשנה האחרונה. לא ברור למה לחוצים לעשות עוד גיוס..... שורה תחתונה, כנראה שהמצב יותר קשה ממה שהם מבקשים לשדר. מעניין באיזה תשואה המשקיעים ילוו להם כסף לאור המצב העגום של הקבוצה.
- 14.גיל1 06/10/2020 22:42הגב לתגובה זושימו לב קורונה יכולה להימשך שנים
- 13.המניה הכי חמה עם אפסייד מטורף (ל"ת)ירון 06/10/2020 21:20הגב לתגובה זו
- 12.האמת 06/10/2020 17:49הגב לתגובה זוהכלכלי הגרוע-יש פוטנציאל לפי 3. מתאים רק לאוהבי סיכון. מרגיש בנוח עם ההשקעה ולא ממליץ
- 11.לירן 06/10/2020 17:22הגב לתגובה זונוא חייב 12.5 מילארד, עוד מכה בכנף והוא בבעיה. אחרי המהלך האחרון של כצמן שרכש מניות עצמיות להזרים כסף לנורסטאר , אני גמרתי איתו.
- 10.אמית 06/10/2020 17:17הגב לתגובה זוראו הוזהרתם !!!!!!!!!
- 9.ניפוח שווי זה תרגיל נחמד לפני פשיטת רגל (ל"ת)אור 06/10/2020 17:09הגב לתגובה זו
- 8.נמשיך לעקוב, כתבה מעניינת (ל"ת)נטלי 06/10/2020 16:02הגב לתגובה זו
- 7.בניהו 06/10/2020 15:35הגב לתגובה זודירוג AA עם בטחונות ותשואה גבוהה זה מצרך נדיר
- 6.לא יאומן כי יסופר 06/10/2020 15:20הגב לתגובה זונגד כתב מביזפורטל. אז למי להאמין לגזית גלוב לכתבה הנוכחית או לכתבה הקודמת האם גזית בדרך לחדלות פירעון או לא. נא תסבירו לי כי לא הבנתי כלום
- dw 06/10/2020 19:20הגב לתגובה זולא גזית גלוב נכס הבסיס. מה יקרה לגזית גלוב אם האמא תתפוגג? כלום. ראה אינטרנט זהב ז"ל למול ביקום. סתם קומה מיותרת בפירמידה והעסק יכול לעבוד יפה עם מנהל בשם חיים כצמן ועם כל מנהל אחר. מסתבר שחיים לא ייצר ערך לבעלי המניות ולכן לא נורא אם יוחלף.
- 5.דן 06/10/2020 15:06הגב לתגובה זותן דעתך לחיזוק הבטוחות שלה...
- 4.06/10/2020 15:03הגב לתגובה זוהערה
- 3.נחכה ונראה, מתי ההנפקה? (ל"ת)אלי 06/10/2020 14:51הגב לתגובה זו
- 2.נדלניסט 06/10/2020 14:50הגב לתגובה זוהקורונה תיעם בשנה הקרובה, וכולם יודעים שמספיק להגיד שיש חיסון, וכבר הכל חוזר לקדמותו ואנשים יוצאים שוב לקניונים ולבילויים, וחוזרים לעבודה במשרדים. נורסטאר היתה קרובה לשער 10000, והיום נסחרת בשער 1600 - שחיטה לא ברורה של 84% במניה.
- כנראה שלא בשנה הקרובה ואולי גם לא ב - 2022 (ל"ת)אלון 06/10/2020 22:10הגב לתגובה זו
- dw 06/10/2020 19:21הגב לתגובה זודלק קבוצה נסחרה ב 50000 לפני שנה וכיום 7000. אז מה? דלק קבוצה תקפוץ פי 7 בשנה הקרובה? לא סביר.
- 1.כותב מעולה (ל"ת)אנונימי 06/10/2020 14:45הגב לתגובה זו

מניות קטנות - הזדמנויות גדולות
באחד המאמרים התייחסתי פה לשינויים בפרדיגמות הסיכון שהשוק עבר. את מרבית ספרי תאוריות ההשקעות והכלכלה כנראה אפשר לתת למחזור. היום אני רוצה להציע עוד שבירת פרדיגמה: מניות של חברות קטנות הן לא בהכרח הדבר הכי מסוכן כרגע. המניות האלו היו מדוכאות שנים ארוכות בצילה של הרשימה שהתחילה בארבע חברות גדולות והפכה להיות 7 המופלאות ובהכבדת הריבית הגבוהה. אבל, כשהמניות הגדולות בפרט ומניות ה – S&P500 בכלל השתלטו על מרבית העניין ושווי השוק נותרו הרבה מניות של חברות עם שווי שוק בינוני ונמוך מתחת לרדאר.
מי שרוצה לעשות צעד נוסף בכיוון לתעשיה. לשיקולכם.ן. מבחינת הגרף אפשר לראות את הפריצה של השיא ואת העוצמה המתפרצת בהשוואה ל – IWM. היופי כאמור בניתוח טכני הוא שאנחנו פועלים על פי מה שאנחנו רואים ולא על פי מה שאנחנו חושבים.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.
