דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס
צילום: יח"צ

אופל בלאנס ירדה בהכנסות וברווח, אבל השתפרה בשולי הרווחיות

דיווחה על ירידה של 16.6% בהכנסות וירידה של 15% ברווח הנקי ברבעון השני, בעיקר כתוצאה מהיערכות להתמודדות עם משבר הקורונה; מניית החברה צללה בכ-34% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 11 על הרווח
ערן סוקול | (3)

חברת ניכיון הצ'קים אופל בלאנס 0% דיווחה על ירידה של 16.6% בהכנסות וירידה של 15% ברווח הנקי ברבעון השני, בעיקר כתוצאה מהיערכות להתמודדות עם משבר הקורונה. החברה תחלק דיבידנד של 2.5 מיליון שקל. מניית החברה צללה בכ-34% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 11 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים - אחת המניות הזולות בתחום. 

הכנסות אופל בלאנס לרבעון השני של 2020 הסתכמו בכ-12.8 מיליון שקל, ירידה של כ-16.6% ביחס להכנסות של כ-12.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-5.3 מיליון שקל, ירידה של כ-15% ביחס לרווח נקי של כ-6.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

שיפור משמעותי בשולי ההכנסות נטו

למרות המשבר, החברה הציגה ירידה בהפרשה לחובות אבודים - 215 אלף שקל (כ-1.7% מההכנסות לעומת כ-795 אלף שקל ברבעון המקביל). כתוצאה מכך, ההכנסות נטו, בניכוי הפסדים מירידת ערך לקוחות וחייבים הסתכמו בכ-11.5 מיליון שקל, אשר היוו כ-90% מההכנסות, ירידה של כ-9% לעומת כ-12.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר היוו כ-82.6% מההכנסות.

השפעות משבר הקורונה

בחברה מציינים כי בעקבות משבר הקורונה פעלה אופל בלאנס לטיוב תיק לקוחות החברה תוך הקשחת הליך החיתום הנהוג בשגרה, ומתוך כוונה להבטיח ככל הניתן את יציבות החברה. בהתאם לכך, קטן תיק הלקוחות הממוצע של החברה מ-296 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2020 ל-257 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2020. פעולות אלו, בשילוב מספר הליכי גבייה שהסתיימו בתקופת הדו"ח, הביאו לקיטון האמור בחומ"ס.

גידול מתון בהוצאות התפעול

ברמה התפעולית, הציגה החברה גידול יחסי בהוצאות התפעול, באופן בו חלה עלייה בשולי הוצאות התפעול לרמה של כ-37% ברבעון השני של 2020, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-30% ברבעון המקביל אשתקד.

כתוצאה מהירידה בהיקף הפעילות כנגד השיפור בשולי ההכנסות נטו, הרווח התפעולי ירד בכ-15.7% והסתכם בכ-6.8 מיליון שקל ברבעון השני, על שולי רווחיות תפעולית של 53.4%, לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-8.1 מיליון שקל, על שולי רווחיות תפעולית של כ-52.9%.

דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות: "אופל מאמינה כי דווקא בזמני משבר ניתן לבחון את פעילות הקבוצה ואת יתרונותיה ביחס לחברות המתחרות, שכן התקופה הנוכחית מדגישה את החשיבות שבנטילת סיכונים אחראית ויציבות פיננסית. עם פרוץ המשבר קיבלנו החלטה אסטרטגית לבצע חיתום קפדני אף יותר מתמיד בכדי לשמר את חוסנה ואיתנותה של קבוצת אופל בלאנס. החלטה זו הביאה אומנם לירידה בהכנסות אך לצד זאת לקיטון משמעותי בחומ"ס אשר הסתכם בפחות מ-0.07%! מסך עסקאות הניכיון של הקבוצה.

אופל ממשיכה להתקדם ולספק שירות ללקוחותיה הקיימים והחדשים עם צוות מקצועי אשר עובד בדייקנות בכדי לוודא שגם בתקופה זו משקיעי החברה לא יפגעו. לאור הפעילויות השמרניות בהן נקטנו ונוכח האיתנות הפיננסית שלנו הבאה לידי ביטוי ביחס הון למאזן של 54%, אנו חולקים ברווחים עם בעלי המניות גם ברבעון הנוכחי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גרי 27/08/2020 08:44
    הגב לתגובה זו
    השאלה מה היקף החובות הרעילים שם והאם לא מגיעים "להסדרים" שאין בסופם כלום.
  • 1.
    צריך לתקן צללה מתחילת השנה 34 לא מתחילת החודש (ל"ת)
    פנסיונר חביב מתלאביב 26/08/2020 12:33
    הגב לתגובה זו
  • קובי הגנן 08/10/2020 18:01
    הגב לתגובה זו
    אחלה דני אדם ישר פלס .כבוד לתחום
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.