לא עוצרת: נקסט ג'ן זינקה 100% ב-3 ימי מסחר, פועלת להשתלט על אינטרקיור
מניית נקסט ג'ן זינקה ביום ראשון בכ-28% והשלימה זינוק של יותר מ-100% תוך שלושה ימי מסחר בלבד. ממידע שהגיע ל-Bizportal עולה, כי ברקע לזינוק החד במניה עומדות הערכות בשוק, כי נקסט ג'ן (בעבר סלע גרופ), הנמצאת בשליטת די מדיקל (58.51%), פועלת להשתלט על חברת המיכשור הרפואי אינטרקיור.
על פי הערכות, נקסט ג'ן צפויה להציע לרכוש את איגרות החוב שאינטרקיור לא הצליחה לפרוע ובהמשך לכך להמיר את איגרות החוב להון מניות. בעקבות המהלך, צפויה נקסט ג'ן להפוך לבעלת שליטה באינטרקיור.
אינטרקיור עוסקת בפיתוח מכשיר רפואי לא פולשני להורדת לחץ דם. החברה נמצאת במצוקת מזומנים ומחפשת הסדר חוב מול מחזיקי האג"ח להם היא חייבת כ-40 מיליון שקל.
בשלהי חודש ינואר השנה השלימה די מדיקל, שבשליטת זאב ברונפלד מני מור ואייל שרצקי, את רכישת חברת נקסט ג'ן לאחר שמזגה לתוכה את פעילות חברת הבת סינדולור אשר פיתחה מזרק ללא כאב.
בהמשך לכך, במהלך פברואר גייסה החברה 3.58 מיליון שקלים ממשקיעים פרטיים ע"י ביצוע הנפקת זכויות לבעלת השליטה די מדיקל ומכירת המניות שהתקבלו ממימוש הזכויות למשקיעים. העסקה התבצעה לפי שער של 9.4 אגורות למנייה.
מטוס אתיחאד (אתיחאד)טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.
