ראש בראש: תדיראן הולדינגס נראית נהדר לעומת אלקטרה צריכה

המשקיעים ציפו לתוצאות גרועות, והמניה אף ירדה שלשום לאחר תוצאות המתחרה אלקטרה צריכה. כעת היא חושפת צמיחה נאה, והמניה מזנקת 5.6%

ערן סוקול | (6)

חברת תדיראן הולדינגסהעוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מערכות למיזוג אוויר, דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לרבעון השני של 2018 עם גידול של 13% בהכנסות, שיפור בשולי הרווחיות הגולמית וירידה של 37% ברווח הנקי. מניית החברה נפלה כ-17% מתחילת השנה והמניה נסחרת במכפיל 12 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים (או מכפיל 13 על הרווח מפעילות נמשכת).

אחרי דוחות אלקטרה צריכה, המשקיעים ציפו לתוצאות רעות 

מניית תדיראן הולדינגס מזנקת כעת בכ-5.6% למרות הירידה ברווח הנקי. לאחר פרסום תוצאות המתחרה אלקטרה צריכה -0.09%  לפני יומיים (לכתבה המלאה), אשר הציגה תוצאות גרועות, בין היתר על רקע "מגמת הקיטון בביקושים שנרשמה בשוק המגזנים בישראל, וזאת בשל תנאי מזג אוויר נוחים יחסית", ככל הנראה המשקיעים ציפו לתוצאות חלשות יותר, ושלחו עוד באותו היום את מניית תדיראן לירידה של 4%.

אולם, תוצאות תדיראן הצביעו על תנאי מזג אוויר הרבה פחות נוחים. הכנסות החברה הסתכמו בכ-234 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2018, עלייה של כ-12.9% לעומת הכנסות של כ-207.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צניחה של 14.5% בהכנסות המתחרה אלקטרה צריכה).

בשורה התחתונה דיווחה תדיראן על רווח נקי של 15.5 מיליון שקל, ירידה של כ-36.6% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-24.4 מיליון שקל. עם זאת, הירידה ברווח הנקי לא מיוחסת לתוצאות תפעוליות, אלא מיוחסת להכנסה של כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשר נבעה מעלייה לשליטה בחברת תדיראן אסקו-טק וכן להוצאה של כ-6.7 מיליון שקל כתוצאה מהפחתה לירידת ערך מלאה בגין השקעה של הקבוצה בחברת עין ורד.

הרווח הגולמי של תדיראן ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-60.1 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-25.6%, מדובר בעלייה של כ-16.1% לעומת הרווח הגולמי ברבעון השני אשתקד אשר הסתכם בכ-51.8 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-24.9%.

הוצאות השיווק נשאו פרי

החברה הגדילה את הוצאות המכירה ושיווק ברבעון השני בכ-26.5% ביחס לרבעון המקביל, כאשר שולי הוצאות המכירה ושיווק עלו ל-10.7% לעומת כ-9.5% ברבעון המקביל.

מנגד, נרשמה ירידה קלה בהוצאות ההנהלה וכלליות אשר הסתכמו בכ-5.9 מיליון שקל (2.5% מההכנסות), לעומת כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל (כ-2.9% מההכנסות).

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-27.4 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-27.8 מיליון שקל. עם זאת, החברה מציינת כי הרווח התפעולי ברבעון המקביל כלל השפעה חד פעמית בגין רווח של כ-3.2 מיליון שקל אשר נרשם כתוצאה מעלייה לשליטה בחברת תדיראן אסקו-טק (החברה היתה רשומה בספרים לפי שווי נמוך יחסית למחיר ברכישה וכתוצאה מכך הוכר רווח הון), כאשר בנטרול השפעה זו נרשם גידול ברווח התפעולי.

ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם ה-EBITDA של הקבוצה לסך של כ-29.5 מיליון שקל (12.6% מההכנסות), לעומת סך של 29.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (14.4% מההכנסות), קיטון של 1.1%. בנטרול ההשפעה החד פעמית כאמור לעיל, ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2018 עלה ב-10.7%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה: "אנו שמחים לדווח על רבעון שני חזק בפתחה של העונה החמה. מכירות הקבוצה ברבעון צמחו בשיעור גבוה, תוך שיפור הרווח הגולמי ושיעורו. זאת, תוך התמודדות מוצלחת עם האתגרים שאפיינו את השוק. אנו ממשיכים לממש את אסטרטגיית הקבוצה לפעול בכל הסגמנטים של מיזוג האוויר, תוך מתן מענה אופטימלי לצרכי לקוחותינו."

"החל מתחילת השנה, אנו מפתחים את הפעילות הבינלאומית של הקבוצה, מתוך מטרה לייצר מקור רווח נוסף, על רקע מזג האוויר החם השורר בעולם, ובין היתר, במדינות שעד לפני שנים אחדות נחשבו למדינות בעלות מזג אויר נוח. אנו מאמינים כי הביקוש המאמיר למיזוג אויר בעולם, בשילוב עם היכולות הגבוהות בתחומי ייצור, הנדסה ופיתוח של הקבוצה, פותח בפנינו הזדמנות מצוינת בשוק הבינלאומי."

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דן חסכן 20/08/2018 18:41
    הגב לתגובה זו
    זה לא סוד שיש תחרות מאוד גדולה על הקירור וחימום הבית של כל אזרח בישראל, נראה לי שהמבחינה הזאת תדיראן פשוט יותר טובים מבחינת החיסכון והאמינות שלהם. יש לו מעט שחקנים חדשים שנכנסו לתחום של המזגנים אבל הסוד הוא לתת את החיסכון וגם שקט להרבה זמן לדעתי.
  • 4.
    איתי 16/08/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
    ואם זה איזשהי אינדקציה אז זה כנראה מורגש בתוצאות
  • 3.
    איש אחד 15/08/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
    זה ההבדל בין חברה כמו תדיראן שכולם משפחה, לבין אלקטרה שכולם שכירי חרב !!!
  • ג'רר 15/08/2018 22:06
    הגב לתגובה זו
    אין הגדרה טובה יותר (לשתי החברות)!!!
  • 2.
    Ron 15/08/2018 15:16
    הגב לתגובה זו
    תוצאות יפות מאוד כנגד כל הציפיות!!!!!
  • 1.
    אזרח מאוכזב 15/08/2018 14:09
    הגב לתגובה זו
    חברה גרועה.בגלל לשון הרע אני לא מוסיף והמבין יבין. לא מתקרב למוצריה ולשרות שלה מק"מ.במדינות נורמליות היא היתה מסמן פושטת רגל. להתרחק..
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%

המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש

מערכת ביזפורטל |

אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.

את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.

עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.


הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".