עסקת ענק לפריון: רוכשת חברת פרסום דיגיטלי ב-180 מיליון דולר - המניה מזנקת
פריון נטוורק דיווחה היום על עסקת ענק ועל כניסתה של ג'י.פי מורגן להשקעה של 10 מיליון דולר החברה. המסחר במניה חודש ב-16:49 והמניה מזנקת 5.7% במחזור של 1.02 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי של 619 אלף שקל בממוצע בחודש האחרון.
פריון נטוורק 2.24% רוכשת את חברת הפרסום הדיגיטלי האמריקנית Undertone, תמורת 180 מיליון דולר. הרכישה תמומן ב-91 מיליון דולר במזומן, תשלום דחוי בהיקף של 16 מיליון דולר לתקופה של 18 חודשים, 3 מיליון דולר פרוסים על פני 18 חודשים ו-20 מיליון דולר אשר ישולמו ב-2020, בתוספת ריבית.
כמו כן, החברה חתמה על אשראי לזמן ארוך עם הלווים הנוכחיים של Undertone, SunTrust Robinson Humphreys, Silicon Valley Bank ו-Comerica Bank, בהיקף של 50 מיליון דולר.
חברת Undertone, שבסיסה בניו יורק, מספקת למותגים המובילים בעולם פתרונות בתחום הפרסום דיגיטלי. ההתמחות שלה היא בפרסום החוצה את כל סוגי המסכים (מובייל, טאבלטים ודסקטופ) ובפיתוח פורמטים ייחודיים עבור המותגים המובילים בעולם - כמו קוקה קולה, BMW, AT&T, נסטלה, ועוד.
- מה קורה במניות האד טק הישראליות והאם הן מעניינות?
- פריון - ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-88 מ' דולר, מעל לצפי
מהודעתה של פריון עולה, כי את 9 החודשים הראשונים של השנה סיימה Undertone עם הכנסות של 104 מיליון דולר. 75% מההכנסות הגיעו מפרסום High-Impact במובייל או על פני מגוון סוגי מסכים (cross-screen). ה-EBITDA המתואם ב-9 החודשים הראשונים עמד על 14.6 מיליון דולר. תחזית ההכנסות השנתיות ל-2015 כולה עומדת בטווח שבין 143-145 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם ל-2015 צפוי להיות בטווח שבין 21 ל-23 מיליון דולר. Undertone נוסדה בשנת 2001 ומעסיקה כיום 275 עובדים בעולם, כולל צוות פיתוח קטן ברמת גן. לאחר הרכישה יהיו לחברה המאוחדת 660 עובדים ב-8 מדינות. לחברה המאוחדת יהיו כ-660 עובדים בשמונה מדינות, ושיתופי פעולה עם 780 מותגים ו-570 Premium Publishers.
מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום: "זיהינו ב-Undertone חברה צומחת ורווחית, עם מיצוב ייחודי ובר קיימא בשוק וניסיון בעבודה עם מותגי פרימיום בעולם. יחד, אנחנו מבססים עצמנו כחברה המובילה בעולם בפתרונות פרסום High Quality למותגים ולמפרסמים. בנוסף לשמירה על תזרים מזומנים חזק וגיוון מקורות ההכנסה של החברה - רכישה זו מעניקה לחברה שלנו רבדים נוספים של כישרון וניסיון. בכוונתנו להפוך את החברה לשם נרדף עבור פתרונות פרסום בעלי השפעה, המייצרים מעורבות וגולשים ומניעים אותם לפעולה".
- 2.דני 02/12/2015 12:38הגב לתגובה זויהיה כואב מה שיהיה בכל התחום הזה של פרסום..............קריעה תהיה פה ברמות של תקופת הבועה
- 1.אבן החכמים 01/12/2015 16:28הגב לתגובה זומי שלא הריח את זה באוויר - חבל!פריון עושה יופי של עבודה. עם הרכישה האסטרטגית הופכת למאוד דומיננטית בתחום סופר-עכשוי.יישר - כח!