אמאזון קיבלה יותר מ-200 הצעות ממקומות המעוניינים לארח את בניית המטה החדש

"אנו מצפים להשקיע מעל 5 מיליארד דולר בבנייה ולהגדיל את המטה השני כדי לכלול עד 50,000 עובדים בשכר גבוה - זה יהיה באופן שווה לקמפוס הנוכחי שלנו בסיאטל"
עוז שידלובסקי |
נושאים בכתבה אמזון

אמאזון מדווחת היום (ב') שקיבלה 238 הצעות להקמת מטה השליטה החדש. בקשת ההצעות הייתה עד 19 לאוקטובר. החברה צפויה לפרסם את שם העיר הנבחרת בשנת 2018. באתר האינטרנט של החברה מפורטים התנאים לבניית המבנה החדש, כמו כן הודעה בדבר העלויות הכרוכות בבניית המטה. החברה מחפשת אחר עיר של לפחות 1 מיליון תושבים, מערכת תחבורה יעילה וגישה נוחה לשדה תעופה בינלאומי ואוניברסיטה. "אנו מצפים להשקיע מעל 5 מיליארד דולר בבנייה ולהגדיל את המטה השני כדי לכלול עד 50,000 עובדים בשכר גבוה - זה יהיה באופן שווה לקמפוס הנוכחי שלנו בסיאטל. בנוסף להעסקה הישירה החברה צפויה ליצור עשרות אלפי מקומות עבודה נוספים ועשרות מיליארדי דולרים בהשקעות נוספת בקהילה".

לשם הערכה אמזון פרסמה באתר האינטרנט שלה, כי השקעותיה בסיאטל בין השנים 2010 ל-2016 תרמו ל-38 מיליארד דולר נוספים לכלכלת העיר, כלומר כל דולר שהחברה השקיעה יצרה תוספת של 1.40 דולר לכלכלת העיר. כמה ערים, כמו בוסטון פרסמו את הצעתן בפומבי,אחרים כמו סטונסרסט, ג'ורג'יה ניצלו את ההזדמנות כדי להרוויח 15 דקות של תהילה על ידי הצעתם לשנות את שם העיר ל"אמאזון" במידה והם ינצחו.

בהמשך השבוע צפויה החברה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי. בתוך כך,  מניית החברה מאבדת כעת 1.3% וזאת ברקע להיחלשות כלל חברות הטכנולוגיה במסחר היום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.