ענקית מזון בתשואה נאה: ברזילפוד בתיק ההשקעות
ברזיל נהנית ממנוע צמיחה המשלב בין תחום הסחורות לתשתיות. בנוסף, שני אירועי ספורט גדולים שברזיל אמורה לארח בעתיד, צפויים לתרום להאצה כלכלית. במהלך 2012, ברזיל סבלה מריבית ריאלית גבוהה, ירידה ביצוא ובסחר העולמי. השנה, היא צפויה להאיץ ולצמוח מעל 4% לאור תהליך הורדת הריבית, הורדת מיסים והשקעה בתשתיות. יחד עם זאת, בתקופות האטה עולמית, חברות דפנסיביות מענף מוצרי המזון, תקשורת ובריאות מושפעות פחות ממחזוריות השוק.
ברזילפוד (סימול:BRF) הינה חברת מזון, הפועלת בברזיל ומחוצה לה. החברה נוצרה ממיזוג ב-2009 של שני תאגידי מזון גדולים בברזיל SADIA ו-PERDIGAO. ברזילפוד הינה חברת המזון הגדולה בברזיל והרביעית בגודלה בעולם (אחרי נסטלה ודנונה), והיא היצואנית העיקרית של ברזיל של מוצרי עוף ובשר. ברזילפוד משווקת את מוצריה לכ-110 מדינות. לחברה כ-60 מפעלי תעשייה בברזיל וארבעה מרכזי הפצה ברחבי העולם. החברה מייצרת ומייצאת מוצרי עוף, הודו ובשר חזיר, וכן מזון מוכן, חלב, קינוחים ומוצרים נוספים. כ-75% ממוצרי החברה הינן מוצרי עוף ובקר, כ-10% מוצרי חלב והיתרה במוצרי מזון נוספים.
הכנסות החברה מפוזרות גלובלית, כ-60% מהייצור של ברזילפוד מיועד לשוק המקומי וכ-40% מופנה לייצוא. נוסיף כי כחצי מהיצוא שלה (כ-20% מכלל ההכנסות), הינו למזרח התיכון והמזרח הרחוק. לחברה כ-70 אלף נקודות מכירה בברזיל. לאור הצפי לשיפור בצמיחה בברזיל החל מ-2013, בהמשך להורדת הריבית, הצריכה הפרטית צפויה להשתפר ולהתבטא בהגברת צריכת המזון בברזיל. כמו כן, החברה צפויה ליהנות מהמשך העלייה בצריכת בשר ועופות בשאר השווקים המתעוררים.
שנה לאחר המיזוג, הכנסות החברה צמחו ב-2011 בכ-19%, אך ב-2012 הכנסותיה צפויות לרדת בכ-7% בשל ההאטה בביקושים בעולם ובברזיל. הכנסות החברה הסתכמו בכ-3.5 מיליארד דולר ברבעון שלישי 2012 לעומת כ-3.9 מיליארד דולר ברבעון מקביל.
נציין, כי מלבד הצפי לשיפור בצמיחה ובצריכה הפרטית בברזיל בשנה הקרובה, החברה מתכננת לצמוח בנוסף באמצעות רכישות אגרסיביות מחוץ לברזיל. המרווח הגולמי ברבעון השלישי עומד על כ-21.2% לעומת כ-21.8% ברבעון השני ב-2012 וכ-25.5% ברבעון המקביל. בהקשר זה נציין, כי החברה רגישה לשינויים במחירי חומרי הגלם ולמחירי הגרעינים, אשר צפויים להתייצב ב-2013. למרות זאת, החברה מצליחה לשמור בשנים האחרונות על שיעור EBITDA שנתי ממוצע של כ-10%.
החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-20 מיליארד דולר. ההון העצמי בסך כ-7 מיליארד דולר, מממן כ-45% ממאזן החברה ומותיר לברזילפוד כרית ביטחון מרשימה. סך החוב של החברה ירד מכ-4.8 מיליארד דולר ברבעון שני, לכ-4.5 מיליארד דולר בסוף רבעון שלישי 2012. יתרות הנזילות של החברה אמנם ירדו בסוף הרבעון השלישי לכ-743 מיליון דולר מכמיליארד דולר ברבעון הקודם, אך היקף הפירעונות הצפוי עד לסוף 2017 עומד על כ-250 מיליון דולר.
בשנתיים האחרונות חלה עלייה הדרגתית ביחס החוב נטו ל-EBITDA, מכ-1.8 לכ-3. לחברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת שנתי של כ-1.2 מיליארד דולר. החברה מחלקת דיבידנד שנתי של מעל 200 מיליון דולר, באופן לא קבוע, ובמידת הצורך תוכל להפחיתו על מנת לשפר ולעמוד ביכולת החזר החוב שלה.
החברה הנפיקה חוב במאי 2007 של כ-250 מיליון דולר באג"ח נקובה דולרית, הנפדית במאי 2017 (כ-4.3 שנים) ונסחרת כיום בתשואה שנתית לפדיון של כ-3.25%. נדגיש, כי דירוג האשראי של החברה עלה ב-2012 ע"י סוכנות הדירוג P&S מכ-BB+ לכ-BBB-, בשל מובילות החברה בייצור מוצרי עוף והפיזור הגיאוגרפי של ההכנסות.
אנו מאמינים, כי הצמיחה בכלכלת ברזיל בשנים הקרובות, תוביל לביקושים גוברים למזון במדינה זו. בנוסף, התאוששות בכלכלה העולמית תוביל לצמיחה מואצת של השווקים המתעוררים ולהמשך העלייה בצריכת בשר ועופות בשווקים אלו. לדעתנו ההשקעה באג"ח ברזילפוד ראויה לאור חוסנה הפיננסי, אסטרטגיית החברה ומובילות השוק שלה .
- 3.יותר בטוח ETF או תעודת סל על ברזיל (ל"ת)22 03/02/2013 15:07הגב לתגובה זו
- 2.גרף - בדקנו ! 03/02/2013 13:26הגב לתגובה זולמה לחפש צרות [ דיבידנד לא קבוע מלא גאפים בגרף ] מה , כבר נגמרו הצרות ? הכל דבש פתאום ? שצריך לחפש מתחת לאדמה מניות בברזיל
- 1.טעות 03/02/2013 13:05הגב לתגובה זוולא ככתוב

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
