לקראת דוחות קוסטקו - למה לשים לב אצל ענקית הקמעונאות?
הדוחות של רשתות הקמעונאות הגדולות בארה"ב נחשבים למדד עבור יכולת הצריכה של הצרכן האמריקאי. הדוחות של וולמארט וטארגט היו חזקים, מה שמעיד על עוצמה אצל האמריקאים, למרות הריבית הגבוהה, וגם הדוחות של קוסטקו צפויים להיות חזקים. למה לצפות בדוחות?
הצפי לדוחות הקרובים
ראשית, קוסטקו היא לא עוד רשת קמעונאות. היא הרשת הצומחת ביותר, מה שמשתקף גם במניה שלה שעלתה ב-62% בשנה האחרונה, לעומת 50% של מניית וולמארט ו-37% אצל טארגט. בנוסף, קוסטקו פועלת באופן שמהותית שונה מהאופן בו פועלות הרשתות האחות - בשביל לקנות בקוסטקו אתם צריכים להיות חברים במועדון, שכרוך בתשלום של 65 דולר לשנה. הרוכשים אומנם משלמיםאת הסכום עוד לפני שהם שמו מוצר בעגלה, אבל הם עושים זאת כי הם יודעים שקוסטקו היא הרשת הזולה בפער, כך שגם עם עלות המנוי, הקנייה אצלם יותר זולה.
סניף קוסטקו; קרדיט: טוויטר
הדבר העיקרי שעוזר לקוסטקו למכור כל כך בזול הוא כמויות. בקוסטקו תרכשו מוצרים בחבילות גדולות, כמעט בסיטונאות. ככה קוסטקו אומנם מוכרת בזול אבל היא מוכרת יותר.
- וולמארט תאפשר קניות ישירות דרך ChatGPT - המניה קופצת ב-5%
- עד סוף השנה: אמזון צפויה להפוך לקמעונאית הגדולה באמריקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צפי האנליסטים בוול סטריט הוא כי ההכנסות של קוסטקו ברבעון יגדלו ב-1.29% ל-79.96 מיליארד דולר, והרווח למניה יעלה ב-12.2% לעומת השנה שעברה, ל-5.69 דולר.
"על רקע תנאים מעורבים בתחום הצריכה הלא-חיונית, אנו מאמינים שמאמצי המסחור של קוסטקו, כולל מגוון אטרקטיבי של רמות מחירים למנוי, תרמו לשיפור משמעותי במגמות בקטגוריות שאינן מזון לאחרונה", כתב האנליסט רופש פאריק מאופנהיימר. מכירות קוסטקו בחנויות זהות צפויות לעלות ב-6.4%, בעוד שמכירות האונליין צפויות לזנק ב-19.63%.
הפרומו - הנתונים של חודש אוגוסט
בחודש אוגוסט, התנועה בסניפי קוסטקו קפצה ב-10.5%, לפי חברת ניתוחי הנתונים Placer.ai. מגזר חנויות הסופר-מרקטים ומועדוני הסיטונאות רשם גידול של 4.9% בתנועת הלקוחות.
- אסיה במגמה מעורבת, אנבידיה דוחפת את החוזים על הנאסדק לעליות
- "אנליסט AI" - מי החברה שמנסה להחליף אנליסטים ומנהלי השקעות בבינה מלאכותית?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
על פי נתונים מקדמיים שפרסמה החברה, היא הציגה עלייה של 7.1% במכירות נטו מהמועדון שלה שהגיעו ל-19.8 מיליארד דולר ברבעון. למרות הביקושים החזקים, המכירות בחנויות זהות רשמו עלייה מתונה יותר של 5%, בהשוואה ל-5.2% בחודש הקודם. הסיבה העיקרית לכך היא הירידה במחירי הדלק, שהשפיעה לרעה על המכירות בשיעור של 1.5%.
בנוסף, במהלך הרבעון קוסטקו העלתה את מחירי המנויים שלה, לרשונה אי פעם. החל מה-1 בספטמבר, דמי החברות ברמת ה-Gold Star של קוסטקו עלו ב-5 דולר ל-65 דולר, בעוד שחברות ברמת Executive עלתה ב-10 דולר ל-130 דולר. ההעלאה צפויה להשפיע על כ-52 מיליון מנויים, כאשר מעט יותר ממחציתם הם חברי Executive. הצפי הוא שההכנסות מדמי החברות יגדלו בשיעורים גבוהים של ספרה אחת עד שתי ספרות נמוכות.
הצריכה האמריקאית חזקה
עד לא מזמן המשקיעים חששו ממצב של כניסה למיתון. החששות נבעו בעיקר מדוחות חלשים של נתוני התעסוקה, אך הנתונים חזרו לרמות מעודדות יותר, וכמובן שהורדת הריבית של 0.5% על ידי הפד' הורידה הרבה מאוד מהלחץ.
בנוסף, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב, מכירות הקמעונאות והשירותים בארה"ב בחודש אוגוסט 2024 עמדו על 710.8 מיליארד דולר, עלייה קלה של 0.1% לעומת חודש יולי 2024. למרות השיפור הקל בחודש האחרון, קיים גידול שנתי של 2.1% בהשוואה לאוגוסט 2023. הנתונים מעידים כי הרכישות בקמעונאות ממשיכות לעלות בצורה עקבית, למרות העלייה המתונה בקצב החודשי.
המגמה השנתית מראה כי גם בתקופת יוני עד אוגוסט 2024, המכירות עלו ב-2.3% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. נתון זה מדגיש שהצריכה נמשכת בקצב יציב, גם על רקע אי הוודאות הכלכלית והאתגרים הגלובליים. גם עסקי המזון והמזון לשתייה רשמו עלייה שנתית של 2.7%, מה שמסמל את המשך ההתחזקות של הענף ואת ההתאוששות של היציאה ממשבר הקורונה. עם זאת, העלייה בחודש אוגוסט הייתה מינורית לעומת החודש הקודם.
באופן כללי, הנתונים משקפים יציבות יחסית בשוק הקמעונאי האמריקאי, אך עם מגמה ברורה של עלייה במכירות מקוונות לצד התחזקות ענף המזון והשירותים. למרות שענפים מסוימים חוו ירידות חודשיות, קצב הצמיחה השנתי מראה אופטימיות מסוימת בנוגע לשוק הקמעונאי בשנה הקרובה.
כאמור, הקמעונאיות הגדולות האחרות כמו וולמארט וטארגט כבר דיווחו על תוצאות טובות והראו שהצרכן האמריקאי ממשיך לקנות. לפי צפי האנליסטים והנתונים המקדמיים שפרסמה קוסטקו, נראה שגם היא תדווח על מספרים חזקים ותמשיך את הקו של המתחרות שלה.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
עליות בבורסה (גרוק)למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
תחזיות המומחים והעיתונים הכלכליים המרכזיים לקטסטרופה שיגרמו המכסים שמופרכות מדד אחר מדד, יחד עם חדשות טובות מחזית הסחר והריבית מעודדים את השוק - מהם גורמי הסיכון שנותרו?
ביום שישי האחרון התפרסם באיחור מדד המחירים לצרכן לחודש הקודם, ולמרות שהוא הוכיח בבירור שהאינפלציה עדיין כאן ואף חזרה למעל הרף הסימבולי של 3%, המשקיעים קיבלו את הנתונים בברכה ומיהרו להמשיך בראלי שמאפיין את השוק בחודשים האחרונים. המדד השנתי היה מעל 3% בפעם הראשונה מאז ינואר השנה, כלומר, בפעם הראשונה מאז שהנשיא טראמפ נכנס לתפקידו, ומדד הליבה עלה בשיעור דומה, עדיין אחוז שלם מעל היעד. אז מה הסיבה לשמחה? כמו בדרך כלל במצבים כאלה, השמחה היא שהמצב לא גרוע יותר, שהאינפלציה לא באמת חוזרת לזנק, ושהמכסים לא גורמים לצרות גדולות יותר.
כמה
באמת תורמים המכסים? קשה לחשב זאת במדויק, משום שהמדד מפורסם לפי רכיבים שונים, אך לא לפי מקום הייצור של כל מוצר. ישנן קטגוריות שמושפעות יותר מהמכסים, לדוגמה: הלבשה, ריהוט, מוצרי חשמל וכדומה. אלו עלו יותר מהאינפלציה הכללית (כ‑0.7%–0.9% בשיעור חודשי), אולם חלקן
היחסי במדד הכולל הוא כ‑4% לריהוט וכ‑2.4% להלבשה - כלומר השפעה מועטת בלבד על המדד הכללי.
בנוסף, לא כל הבגדים ולא כל הריהוט מיוצרים מחוץ לארצות הברית (למרות שהמכסים משפיעים בצורה עקיפה גם על מחירי המוצרים המקומיים), ויש לקחת בחשבון גם עליית מחירים “טבעית”
של כ‑2% בשנה (יעד האינפלציה).
אז כמה באמת תרמו המכסים לאינפלציה הסופית? על פי חישוב לא לגמרי מדויק שערכתי בעזרתו האדיבה של מנוע בינה מלאכותית, ושמקבל אישור ממקומות נוספים, נראה שניתן לייחס כעשירית מהאינפלציה הנוכחית למכסים, כלומר 0.2%–0.3% בחישוב שנתי.
זה הרבה או מעט? כנראה תלוי בפרספקטיבה. מה שבטוח: זה לא סוף העולם, אין לכך השפעה דרמטית על האינפלציה או על הכלכלה, ומדובר בהשפעה חד־פעמית בלבד. מן הצד השני, הבשורה החיובית בדוח האינפלציה האחרון היא המשך התמתנות הלחצים האינפלציוניים בכמה רכיבים אחרים, ובראשם
רכיב קורת הגג, הרכיב שמרכיב כ‑40% מהאינפלציה ונמצא ברמתו הנמוכה ביותר זה חמש שנים.
מה אמרו המומחים?
על רקע דוח אינפלציה נוסף שמפריך את החששות, כמה אמירות שנאמרו אי־אז באפריל נראות כיום, כצפוי, באור מגוחך למדי, לפחות לעת עתה. הנה מה שכתב אדם פוזן, נשיא מוסד פיטרסון המכובד: “ייתכן שנראה מיתון... האינפלציה היא בלתי נמנעת”. ועוד אמר
פוזן: “המכסים גורמים לסטגפלציה... זה סטגפלציה. סטגפלציה היא סיוט כלכלי”.
ג’סטין וולפרס, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת מישיגן, אמר: “המכסים הם נזק כלכלי, הם בלתי קוהרנטי ונובעים ממידע שגוי ומשקרים... למרבה הטרגדיה הם ישפיעו לרעה על העובד האמריקאי יותר מכל
דבר אחר”.
והרשימה ממשיכה: אריק שרמן, כותב טורים בפורבס, כתב יום אחרי “יום השחרור”: “כלכלנים ומומחים ביחסים בינלאומיים, סחר ותעשייה מזהירים כי הטקטיקה הזו (המכסים) עלולה להוביל לתוצאות חמורות, להביא את האומה לתקופה של סטגפלציה משמעותית המאופיינת בירידה כלכלית, אינפלציה עולה ואבטלה גבוהה”.
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- מדד המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בית ההשקעות ג’יי.פי. מורגן הוריד את תחזית הצמיחה ב‑0.3% ל‑1.3% והעלה את הציפיות לאבטלה ל‑5.3% לשנת 2025. מיותר לציין שהמספרים העכשוויים, כחודשים לפני סוף השנה, לא מתקרבים בכלל לאזור חיוג של המספרים שחזו בג'י פי מורגן. ג’יימי דיימון, מנכ״ל הבנק, אמר באפריל: “המכסים של טראמפ יובילו קרוב לוודאי למיתון ולפשיטות רגל של עסקים”.
