האם מניית קרניבל מעניינת אחרי ירידה של 90%? ומה מצבו של שוק השבבים?
למה רכש ווארן באפט 60,060,880 מניות TSM TAIWAN SEMICOND MNFCG CO (במחיר של 68.56 דולר למניה ובסכום של 4.17 מיליארד דולרים) דווקא כעת? רק לצורך הדיוק הוא רכש את המניות בסוף ספטמבר, לפני תום הרבעון השלישי. הטענה היא שעשה זאת כיוון שליצרנית המוליכים למחצה יש חפיר חזק, מודל עסקי שקשה לשכפל ותפקיד מכריע בתעשייה שמוכנה לצמיחה ארוכת טווח, שלא להזכיר שהחברה מוערכת בצורה אטרקטיבית. אין ספק שאלו הסיבות לפיהן נוהג האיש לרכוש פוזיציות גדולות מאז ומעולם. רכישה זו (שאגב הוכרזה כהתחלתית), לצד הפוזיציה הענקית באפל APPLE , מרמזת על הכיוון שקבוצת ברקשייר BERKSHIRE HATHAWAY A מתמקדת בתחום הטכנולוגי, תחום ה-IT וכן על האמונה שהחששות מהשתלטות סינית על טאיוואן מוגזמות. TSM היא הסיבה העיקרית מדוע סין לא תעשה זאת וכבר הסברנו מדוע. בקיצור, מי שטוען שתעשיית השבבים במשבר פשוט אינו מבין לאן צועד העולם.
אחרי ירידה של 91% במניה, מאז תחילת 2018, חוגגת קרניבל 50 שנה להיווסדה. האם נראה קאמבק ומה צופים לתעשיית הפנאי?
בתחילת החודש ובתום שנת היובל לקיומה הציגה קרניבל CARNIVAL CORP את אוניית הדגל החדשה שלה Carnival Celebration. זו ספינה שמשקלה 183,521 טון ושנבנתה ע"י חברת Meyer Turku הפינית, החברה המובילה בתחום תכנון ובניית יאכטות וספינות טיול שיסד, ב-1989, טד אריסון המנוח והיזם הפיני Martin Saarikangas. מדובר במילה האחרונה של ספינות קרוז. הספינה מחולקת לשישה אזורים המשלבים אלמנטים וחללים בנושאים שיארחו פעילויות ואירועים ויאכלסו גם חנויות אוכל וקניות שונות. על הסיפונים העליונים שלה נבנה אזור "Ultimate Playground", שבו ממוקמת רכבת הרים, פארק מים גדול ומרכז ספורט נרחב. האונייה נבנתה בתוך 6 חודשים (אוגוסט 2020-ינואר 2021) וכוללת כל טכנולוגיה חדשנית שאפשר להעלות על הדעת ובמחיר "מציאה" (בגלל הקורונה) של מיליארד דולרים. "טקס הענקת השם לקרניבל החדשה שלנו הוא השיא המושלם של יום הולדתנו ה-50, שכן הספינה המרהיבה הזו מכבדת את העבר שלנו ומסמלת את הכיף והצמיחה שלפנינו", אמרה כריסטין דאפי, נשיאת קרניבל קרוז ליין, בטקס ההשקה. "Carnival Celebration מציעה תכונות ייחודיות משלה שנותנות לאורחים חווית שייט חדשה ומדהימה, כיף וזיכרונות לכל החיים". אחד העיתונאים בהשקה כתב, "זה כמעט כמו לשוט בדיסני-וורלד".
ההחלטה על בניית האונייה התקבלה בימים טובים לתעשיית הפנאי והבלוי (ה-leisure and recreation Industry) שקרניבל היא חלק ממנה, בסוף 2019 ולפני הקורונה וההחלטה לדבוק בפרויקט נעשתה בזמן הגרוע ביותר לתעשייה, בקיץ 2020. קרניבל, שסיימה את 2019 עם הכנסות שיא של 20.8 מיליארד, רווח תפעולי ונקי של 3.3 ו-3 מיליארד בהתאמה ורווח למניה של 4.3 דולרים, ירדה בהכנסות של 2020, ל-5.6 מיליארד, עברה להפסד תפעולי ונקי של 6.8 ו-10.2 מיליארד בהתאמה (הפסד של 13.2 דולר למניה). המצב לא השתפר ב-2021. ההכנסה ירדה ל-1.9 מיליארד וההפסד התפעולי והנקי היו 6.9 ו-9.5 מיליארד בהתאמה (הפסד של 8.5 דולר למניה). "השיפור" בהפסד הנקי ובהפסד למניה נבע בעיקר מקיצוץ בהוצאות. מילא כל זה אבל חובות החברה, שבסוף 2019 הסתכמו ב-11.5 מיליארד עלו, ב-2020-21 ל-28.4 ול-34.6 בהתאמה, פי 3 מערך החברה כיום (כ-31 דולר חוב למניה). אין זה פלא לפיכך שהמניה, שבתחילת 2018 הגיעה לשיא כל הזמנים, 72 דולרים, נחתה, באוקטובר השנה, על שפל של 30 שנים, 6.11 דולר. התמונה שכרגע רואה המשקיע, מהבחינה החשבונאית, מפחידה ובמיוחד לאור הציפיות להאטה כלכלית שתפגע בביקושים לשיט תענוגות, העלויות שמאמירות, במיוחד מחירי הדלקים, הציפיות להמשך העלאות הריבית ועוד. בעולם "נורמלי" היינו מצפים לקונצנזוס אנליסטים מאוחד של "מכירה" למניה אפילו ברמה הנוכחית.
למעשה, בעולם "נורמלי" היינו מסיימים את הסיפור כאן ועוברים לנושא אחר. אלא שהעולם אינו בדיוק "נורמלי", לא כלכלית, לא פוליטית ובטח לא חברתית ולבטח לא מבחינת ההערכות הכלכליות ומה שקורה למניה בחודש וחצי האחרונים. גם הקונצנזוס ש"מסרב" בעקשנות מלהתאחד על SELL ושלושת האנליסטים האחרונים שהוציאו מחקרים החודש, כולם בהמלצת "קניה", מצביע על כך שהגברת הזקנה של שיט התענוגות ושעוברת סדרת ניתוחי הצערה (רה-ארגון חזק), עשויה להפתיע.
- אנבידיה ו-TSMC מציגות את שבב הבלקוול הראשון שמיוצר בארה"ב
- TSMC בלב מהפיכת ה-AI: מעלה את התחזיות במעל 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה קרה בחודש וחצי האחרון ומדוע בכל זאת המניה מעניינת?
ראשית היו תוצאות הרבעון השלישי של השנה שהראו עלייה חדה מאוד בהכנסות, מעבר (אחרי כמעט 3 שנים של הפסדים) לרווח גולמי, ירידה חדה בהפסד התפעולי, בהפסד ובהפסד למניה. יותר מכך, בעוד האנליסטים תוהים על פשר המהפך הפתאומי הזה הם "מגלים" שהמהפך המוזר הזה נמשך כבר 4 רבעונים שבהם עלו המכירות מ-1.28 מיליארד ברבעון האחרון של 2021 ל-1.62, 2.40 ו-4.51 בשלושת הרבעונים העוקבים של 2022. הסתבר לאנליסטים גם שההפסד התפעולי, שברבעון האחרון של 2021 הגיע ל-1.67 מיליארד, ירד ברבעון השלישי של 2022 ל-0.22 מיליארד וההפסד למניה ירד, במהלך אותם רבעונים, מ-2.3 דולר ל-0.65 דולרים וזה קצת מיפה את התמונה. כעת ממתינים לרבעון האחרון של 2022 שיתפרסם עם יציאת הכתבה כדי לראות אם המגמה נמשכת.
האנליסט Robin Farley מבנק UBS UBS GROUP AG , הוציא, בסוף השבוע שעבר, עדכון על קרניבל שבו הוא ממליץ ב"קניה" ומעלה מחיר היעד ל-16 דולר. מחיר היעד' הקודם שלו היה 8 וזאת בעקבות הורדת המלצה חדה של אותו אנליסט, ביולי השנה "בגלל הציפיות לעליית מחיר הנפט ובעיות שרשרת אספקה...". להזכירכם שמחיר הנפט עדיין גבוה מאוד ובעיות השרשרת עדיין בתוקף. לצד השיפור בדוחות ובהרגשת האנליסטים ישנם נתוני ההזמנות (Booking) בתחום התיירות והמלונאות, שלמרות איומי המיתון, העלאות הריבית ושאר מרעין בישין, הולכות וגדלות בעקביות, במיוחד הזמנות ברשת שהגיעו ל-68% מסך ההזמנות גלובלית. מסתבר שלפי כל מחקרי השוק שהביקוש לטיולים מכל הסוגים פשוט מתפוצץ. גודלו של שוק הנסיעות המקוון העולמי, שבשנת 2021 היה שווה בסביבות 354.25 מיליארד דולר, צפוי לגדול לסביבות 1835.7 מיליארד דולר עד 2028 עם קצב צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של כ-14.9% בין 2022 ל-2028, העובדות הן שלמרות איומי המיתון התפוסה וההכנסות בתחום השיט במגמת עלייה אפילו חדה.
מנכ"ל חברת הבוקינג המובילה אקספדיה EXPEDIA INC , פיטר קרן, נתן ריאיון לאחרונה ל-Yahoo Finance Live. הריאיון מעניין כי הוא דן בנסיעות לחופשות כאשר צרכנים מתמודדים עם עליות בעלויות, רווחי חברות, יעדים פופולריים, הוצאות צרכנים ותחזית לצמיחה (מיתון או לא!), "המצב לא יכול להיות טוב יותר", פותח קרן את הריאיון. אם נראה המשכיות בנתוני הרבעון האחרון ונשמע גם הנחיות חיוביות אז יכול מאוד להיות שתתחיל "ידידות מופלאה" בין המשקיעים לחברה, כרגע זה עדיין בכלל לא בטוח.
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
קרניבל היא חברת נסיעות פנאי שמפעילה צי של ספינות שייט, בתי מלון ואתרי נופש עם יעדים בינלאומיים ובעלת מותגים יוקרתיים כמו Carnival Cruise, קונראד, Princess Cruises ועוד שרכשה לעצמה שם באספקה של חופשות יוצאות דופן במחיר יוצא דופן. נכון לשנת 2022, החברה מחזיקה כמעט מחצית מנתח שוק השיוט העולמי והכנסת Carnival Celebration תחזק מעמדה משמעותית. מייסד החברה והאיש שהפך אותה ללידרית של התחום היה טד אריסון שמאוד מומלץ לקרוא אודותיו.
תחום הפעילות של החברה, שהיסטורית צומח דו-ספרתית, תחרותי ביותר כי החברה מתחרה בחלופות נופש מבוססות יבשה ברחבי העולם, כגון מלונות, אתרי נופש (כולל אתרי נופש הכל כלול), פארקי שעשועים, סיורים מאורגנים, בתי קזינו, נכסי בעלות על נופש ואתרי לינה חלופיים אחרים מבוססי אינטרנט. המתחרים הגדולים הם רויאל קריביאן ROYAL CARIBBEAN CRUISES , נורווג'יאן NORWEGIAN CRUISE ואחרות. אבל הנתונים מראים שהביקוש לשירותי התחום עולים היסטורית על יכולת כל מרכיביו לספקם. התחום כולו נכנס למשבר עמוק כתוצאה מהקורונה. אבל הקורונה הובילה לשתי התפתחויות חשובות שקיזזו למעשה את אפקט הקורונה, לעליית השימוש ברשת לבוקינג (עוקף משרדי נסיעות) ולתיאבון אדיר לבילויי פנאי.
לפני הסיכום נזכיר שלחברה יש 2 סוגי מניות CCL ו-CUK שלמעשה מדובר באותה מניה עם 2 סימולים והסיבה לכך היא שהיו 2 הנפקות, בניו יורק (CCL) ובלונדון (CUK). אלא שמסיבות שונות קיים פער מחירים בין המניות, דבר שמוסבר בכתבה שצרפנו. אבל מי שמעוניין להשקיע צריך להעדיף את CCL שהיא הסחירה יותר.
אז מה המסקנה?
קרניבל זה מותג-על של תעשיית הפנאי והשאלה החשובה יותר שמשקיע צריך להחליט עליה היא, "האם התעשייה הזו חוזרת למסלול הצמיחה ההיסטורי שלה או לא?" מי שמאמין שהעולם הולך למיתון, אינפלציה גואה, מלחמות וכדומה אין לו מה לחפש במניה הזו. אבל למי שמאמין שהאינפלציה תלך ותתמתן, שההאטה תסתיים במהלך השנה הקרובה ושהבעיות הפוליטיות שכ"כ השפיעו על הכלכלה הגלובלית (סין ורוסיה) יסתיימו (אפילו יירגעו), אז CCL בהחלט אופציית השקעה מעניינת. Paula Twidale, מנהלת איחוד הרכב האמריקאי (ה-AAA) שאוסף נתוני נסיעות מכל הסוגים, אמרה, "משבר הנסיעות מסתיים והם חוזרים בגדול, אוטובוסים, רכבות, טיסות וקרוזים ומי שמעוניין לצאת לטייל אני ממליצה להקדים ולקנות כרטיסים כי הלחץ ילך ויגדל" וזה אגב נכון גם אצלינו, קרניבל הודיעה שההזמנות למחצית הראשונה של 2023 הן הגבוהות ביותר היסטורית. לנושא ההערכה הכלכלית אין, בשלב הנוכחי, השפעה על ההחלטה. CCL "יקרה מאוד" עדיין, מהבחינה החשבונאית, גם במחיר התחתית של 6.1 דולר אבל אם האמונה בצד האופטימי שתיארנו תלך ותגדל אז המחיר הנוכחי, 9 דולר, אטרקטיבי ביותר וכעת הכדור ביד שלכם.
- 6.אבי 28/11/2022 14:56הגב לתגובה זוהפרשן מקשקש כבר שנתיים על השבבים. מה לעשות? הם ירדו ב 35-70% והוא ממשיך למכור לנו את הפוטנציאל
- 5.תודה (ל"ת)t.elimeleh 27/11/2022 00:35הגב לתגובה זו
- 4.פשוט נהדר עכשיו אנחנו בקטע דתי של אמונה, לאן עוד נגיע? (ל"ת)אשרי המאמין 26/11/2022 13:40הגב לתגובה זו
- 3.מביניהו 24/11/2022 12:50הגב לתגובה זורק הערת ביניים, האנליסטים השמרניים הכלילו ב"נטל החוב" את המקדמות מלקוחות.מבחינה השפה החשבונאית יתכן וזה נכון ברם גידול דרמטי במקדמות מלקוחות, שהינן חלק טבעי במהלך ביצוע הזמנה על ידי לקוח, וחלק אינהרנטי בתזרים של חברות אלו, מבחינה כלכלית הוא הדבר הטוב ביותר שיכל לקרות לחברו אלו, המפליגות כעת בתפוסה כמעט מלאה ועם צבר הזמנות אדיר קדימה
- 2.עזבו מניות. רק תעודות סל (ל"ת)יובל המבולבל 24/11/2022 12:24הגב לתגובה זו
- זאת הדרך לצאת מהמצב בהפסד קטן יותר (ל"ת)מאיר 27/11/2022 12:34הגב לתגובה זו
- 1.אלי 24/11/2022 12:04הגב לתגובה זואת המסכות באופן מנדטורי
- וקניון הוא לא "מלכודת"? (ל"ת)רז 25/11/2022 12:29הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
הרכישה של יצרנית הטיילנול Kenvue בידי קימברלי קלארק תמורת קרוב ל-50 מיליארד דולר תסייע לשני הצדדים - המותגים של Kenvue "יתעוררו" וקימברלי תקבל חיזוק משמעותי שיכול למצב אותה בעמדת הובלה בשוק שהתחזיות צופות לו מכירות של 632 מיליארד דולר ב-2032. וגם: מיהי מטסרה, יצרנית התרופה להשמנת יתר שנמצאת במוקד הקרב בין פייזר לנובו נורדיסק
בתחילת השבוע ראינו (שוב) את מסלול הייסורים שצריכים המשקיעים לעבור בשנים האחרונות. ביום ג' הובטח להם, באמצעות כל אתרי התקשורת מניו יורק ועד טוקיו דרך ת"א, שהמשבר הגדול מתחיל בגלל ההערכות המטורפות ועוד כל מיני סיבות. ביום ד', כשהמשקיעים התעוררו בחרדה ממה שנראה להם כחזרה של משבר 1929, התגלה להם שכלום לא קרה. אפילו מופע האימים של ראש העיר השיעי החדש של ניו יורק ומלחמותיו בטראמפ, בביל אקמן ובמיליארדרים נוספים (שאפילו כלי התקשורת המכובדים ביותר טענו ביום ג' שתרומתו למשבר שמתפתח רצינית) לא הפריע לשוק לעלות בעוצמה.
למה חשוב לציין זאת? ראשית, כי המשקיעים, ברובם, אינם מטומטמים כפי שהתקשורת נוטה להאמין. הם רואים את התוצאות העסקיות, מבינים לאן מכוון הנשיא ומנתחים נכון את התוצאות. תיקון בהחלט מתחייב בגלל ההערכות המטורפות, אבל משבר? למה? הבעיה היא שאפילו תיקונצ'יק לא מתאפשר בגלל שמי שקורא נכון את המפה הכלכלית מבין שכרגע המניות הן עדיין המשחק המועדף בעיר לטווח הבינוני והארוך, והבעיה היחידה היא המחיר. אבל מה לעשות כשיש מספיק משקיעים, במיוחד מדורות ה-X,Y ו-Z, שמוכנים להיכנס אפילו בתיקון קטנטן. דעתי היא שמתחייב תיקון ערכים גדול בהרבה מ-2%, אבל לצורך כך מתחייב "זרז" רציני ולא שטויות מהתקשורת.
משקיעים אקטיביסטים ציפו לעסקה
מדוע קימברלי קלארק (סימול:KMB) רוכשת את Kenvue (סימול:KVUE), יצרנית הטיילנול? האמת, לא הופתעתי לראות את עסקת הרכישה הזאת בשווי של 48.7 מיליארד בשילוב של מניות ומזומן. לא הופתעתי כי מאז הונפקה KVUE, יצרנית התרופה הנפוצה בעולם לשיכוך כאבים והורדת חום, במאי 2023, היו דיבורים רבים בוול סטריט על האפשרות של מיזוג בין החברות. Kenvue הייתה מטרה של משקיעים אקטיביסטים שאינם מרוצים ממסלולה של החברה ווול סטריט. בנוסף הם ציפו שקימברלי-קלארק הוותיקה תבצע פעילות M&A משמעותית מאחר שבחמש השנים האחרונות היא לא סיפקה את הסחורה לבעלי מניותיה לאחר שבין 2009 ל-2020 שילשה המניה את ערכה.
אני הכרתי היטב את Kenvue עוד בטרם הונפקה, כשהייתה חלק מענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול:JNJ). ג'ונסון אנד ג'ונסון הנפיקה את החברה במאי 2023. ההנפקה אמנם הצליחה, החברה גייסה 3.8 מיליארד, והמניה פתחה את דרכה הציבורית בעלייה שאיפשרה ל-JNJ למכור את כל המניות שברשותה בשוק. אבל מניית KVUE לא שימחה את בעליה כי מאז ההנפקה ירדה בקרוב ל-50%. הירידה נבעה מירידה במכירות שלוותה בירידה חדה יותר ברווח למניה, מ-1.09 דולר ב-2022 ל-54 סנט ב-2024.
- קימברלי-קלארק רוכשת את יצרנית טיילנול ב-48.7 מיליארד דולר
- קימברלי-קלארק עולה בכ-4% בעקבות צמיחה אורגנית חדה ברבעון השני ותחזית מעודכנת כלפי מעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסט קונהי קים מהמורנינג סטאר, שאני עוקב אחרי הניתוחים שלו בתחום הרפואה ושמכסה את קימברלי, כתב שלדעתו מסעה הקצר והבלתי מוצלח של Kenvue כחברה ציבורית נבע בחלקו מביצוע לקוי וחוסר ניסיון בפעילות כעסק עצמאי. הוא כתב שחברת מוצרי צריכה מבוססת יותר, כמו קימברלי-קלארק, יכולה לסייע בהעלאת ערכה של Kenvue, מה שיתרום משמעותית לרוכשת. הסיבה שקימברלי רכשה את Kenvue במחיר כזה - פרמיה של 46% אבל במחיר שלמעשה מייצג את מחיר ההנפקה ב-2023 - קשורה לכך.
