אנונימי מכר מניות בנקים בגרמניה ב-1.75 מיליארד א' ומפיל את המניות
במהלך יום המסחר אתמול באירופה מכר משקיע אנונימי 116 מיליון ממניות דויטשה בנק ו-72.5 מיליון ממניות הבנק קומרזבנק - שניהם מהבנקים הגדולים בגרמניה. סך הכל מסתכמת המכירה ביותר מ-5% משווי כל אחד מהבנקים הללו והיא מוערכת ב-1.75 מיליארד דולר. המכירה התצבעה בדיסקאונט של 7.9% במקרה של דויטשה בנק ושל 6.6% במקרה של קומרזבנק. שתי הפעולות התבצעו באמצעות בנק מורגן סטנלי.
המכירה מצטרפת ליציאה של קרן הגידור האמריקאית Cerberus מהשקעתה בבנקים הללו בחודשים האחרונים, שהתבצעה בעקבות שינוי האסטרטגיה העיסקית של שני הבנקים שנועדה להתמקד בשיפור הרווחיות ובניית האמון עם המשקיעים.
מניות הבנקים הגדולים מגיבות בירידות שערים וגוררות אחריהן את מדד מניות הבנקים הגרמני שיורד ב-2.3% ובעקבותיו את מדד הדאקס הגרמני שיורד 1.2% בשעה זו.
מטעם בנק דויטשה בנק נמסר: "מודל המיקוד העיסקי שלנו ויכולות ניהול הסיכונים הוכיחו את עוצמתם בזמנים מאתגרים. כפי שאמרנו ביום המשקיעים שלנו אנו חווים התחלה מבטיחה של השנה והמטרות שלנו נשראו ללא שינוי". דובר בנק קומרזבנק מסר: "מכירת מניות לא משנות שום דבר באסטרגיה שלנו. המודל העיסקי וניהול הסיכונים של הבנק הוכיחו את עצמם בזמנים מאתגרים".
ניגל בולטון, מנהל השקעות בבלקרוק אמר כי איננו מתייחס לחדשות בנוגע למניה ספציית אך "כאשר אתה מסתכל על שוק ההון בזמן הנוכחי נראה שיש כמה אזורים אטרקטיבים. הבנקים האירופאיים נראים זולים מאד כרגע. בזמן שמתחילים לראות העלאת ריבית, כל עוד את ללא חושב שאנו נעים לקראת סוג של סביבת מיתון בתוך שנה או שתיים, אם כן זה נראה אטרקטיבי באופן יחסי".
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- הבעיה של תעשיית הרכב הגרמנית: מנהלים המבינים במכניקה, ולא בדיגיטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי אתר החדשות הפיננסיות בלומברג בסוף שנת 201 היו רק שני משקיעים עם מספיק מניות לביצוע מכירה כזו: בלקרוק וקפיטל גרופ. האחזקות של בלקרוק שייכות ברובן להשקעות פאסיביות בתעודות סל אותן היא משווקת והחברה אינה יכולה למכור אותן, כך שככל הנראה המוכרת היא חברת ההשקעות קפיטל גרופ.
- 4.אוליגרכים שמחפשים מזומן עכשיו (ל"ת)Paz 13/04/2022 18:11הגב לתגובה זו
- 3.ומקביל הם כותבים לונג ומרוויחים כפול.. (ל"ת)משה 12/04/2022 18:41הגב לתגובה זו
- 2.nav 12/04/2022 13:47הגב לתגובה זוהאוליגרכים נותנים בראש מוכרים והכסף למקום מבטחים.
- 1.טריידר 12/04/2022 13:41הגב לתגובה זואתם כותבים על חברה, תוסיפו את הסימול שלה או את שם החברה עם לינק לגרף שלה. זה בסיסי.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
