אנונימי מכר מניות בנקים בגרמניה ב-1.75 מיליארד א' ומפיל את המניות
במהלך יום המסחר אתמול באירופה מכר משקיע אנונימי 116 מיליון ממניות דויטשה בנק ו-72.5 מיליון ממניות הבנק קומרזבנק - שניהם מהבנקים הגדולים בגרמניה. סך הכל מסתכמת המכירה ביותר מ-5% משווי כל אחד מהבנקים הללו והיא מוערכת ב-1.75 מיליארד דולר. המכירה התצבעה בדיסקאונט של 7.9% במקרה של דויטשה בנק ושל 6.6% במקרה של קומרזבנק. שתי הפעולות התבצעו באמצעות בנק מורגן סטנלי.
המכירה מצטרפת ליציאה של קרן הגידור האמריקאית Cerberus מהשקעתה בבנקים הללו בחודשים האחרונים, שהתבצעה בעקבות שינוי האסטרטגיה העיסקית של שני הבנקים שנועדה להתמקד בשיפור הרווחיות ובניית האמון עם המשקיעים.
מניות הבנקים הגדולים מגיבות בירידות שערים וגוררות אחריהן את מדד מניות הבנקים הגרמני שיורד ב-2.3% ובעקבותיו את מדד הדאקס הגרמני שיורד 1.2% בשעה זו.
מטעם בנק דויטשה בנק נמסר: "מודל המיקוד העיסקי שלנו ויכולות ניהול הסיכונים הוכיחו את עוצמתם בזמנים מאתגרים. כפי שאמרנו ביום המשקיעים שלנו אנו חווים התחלה מבטיחה של השנה והמטרות שלנו נשראו ללא שינוי". דובר בנק קומרזבנק מסר: "מכירת מניות לא משנות שום דבר באסטרגיה שלנו. המודל העיסקי וניהול הסיכונים של הבנק הוכיחו את עצמם בזמנים מאתגרים".
ניגל בולטון, מנהל השקעות בבלקרוק אמר כי איננו מתייחס לחדשות בנוגע למניה ספציית אך "כאשר אתה מסתכל על שוק ההון בזמן הנוכחי נראה שיש כמה אזורים אטרקטיבים. הבנקים האירופאיים נראים זולים מאד כרגע. בזמן שמתחילים לראות העלאת ריבית, כל עוד את ללא חושב שאנו נעים לקראת סוג של סביבת מיתון בתוך שנה או שתיים, אם כן זה נראה אטרקטיבי באופן יחסי".
- רחפנים בשמי ברלין: איך גרמניה ואירופה כולה נלחמת בתופעה שמשבשת את התעופה האזרחית
- 3.6 מליארד אירו: ישראל מוכרת את ״חץ 3״ לגרמנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי אתר החדשות הפיננסיות בלומברג בסוף שנת 201 היו רק שני משקיעים עם מספיק מניות לביצוע מכירה כזו: בלקרוק וקפיטל גרופ. האחזקות של בלקרוק שייכות ברובן להשקעות פאסיביות בתעודות סל אותן היא משווקת והחברה אינה יכולה למכור אותן, כך שככל הנראה המוכרת היא חברת ההשקעות קפיטל גרופ.
- 4.אוליגרכים שמחפשים מזומן עכשיו (ל"ת)Paz 13/04/2022 18:11הגב לתגובה זו
- 3.ומקביל הם כותבים לונג ומרוויחים כפול.. (ל"ת)משה 12/04/2022 18:41הגב לתגובה זו
- 2.nav 12/04/2022 13:47הגב לתגובה זוהאוליגרכים נותנים בראש מוכרים והכסף למקום מבטחים.
- 1.טריידר 12/04/2022 13:41הגב לתגובה זואתם כותבים על חברה, תוסיפו את הסימול שלה או את שם החברה עם לינק לגרף שלה. זה בסיסי.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
