ICL יורדת 6%: החברה לישראל מוכרת 1.4% מהמניות בהיקף של 200 מ' ד'
מחירי חומרי הגלם של המשמשים את חברת איי.סי.אל 0.55% , איי.סי.אל (US) לרבות האשלג - שרוסיה היא מבעלות העתודות הגדולות בעולם שלו - עלו בשנה החולפת ואיתם מניית החברה, שהכפילה את שוויה. עתה מחליטים ב חברה לישראל 0.58% לממש מניות בהיקף 200 מיליון דולר, השקולים ל-1.4% מסך המניות. בעקבות המהלך המנייה יורדת בכ-6% בוול סטריט.
הסכום האמור הוא הסך המקסימלי וסביר כי כל הכמות המוצעת תענה בביקושים בהתאם. את הפצת המניות יעשו עבור ICL ברק קפיטל וכן BANK OF AMERICA (BAC). בהודעת החברה לבורסה נכתב כי: "מטרת עסקת המכירה האמורה הינה חיזוק מבנה ההון של החברה, הגדלת הסחירות במניית ICL, וכן מתן מענה למשקיעים בינלאומיים חדשים להשקיע במניות ICL".
- 9.דייויד 09/03/2022 16:38הגב לתגובה זונראה שזוהי מציאה קלאסית להשקעה בחברה ריווחי במיוחד ב 2022 כשמחירי האשלג מאמירים
- 8.הכי מצחיק בכתבה 09/03/2022 07:40הגב לתגובה זובשיא . שער 80 . כדאי שתעשו שיעורי בית.
- 7.משקיע קטן 09/03/2022 02:37הגב לתגובה זולא זוכר שהיה כזה במקרה של בזן
- 6.הרשות לניירות ערך 09/03/2022 00:06הגב לתגובה זוהמניה עלתה בארה"ב אבל פתאם אצלנו היא ירדה הרבה וזה אומר שהיו מי שידעו שהוא מוכר מניות . פחלון מינה את גווטע כי היא מעדת המפרום וחריימה שלו . כרגיל המינויים שלו עושים כבוד וכסף ואנחנו מפסידים. אותו דבר עשה לפיד שהחליט בלי בדיקה לא למכור את כיל והיו שעשו שורט על כיל וח"ל והתעשרו . תמר זנדברג שלחה מכתב לרשות לאיימה לתבוע אם לא תקבל תשובה ולא שמענו כלום מאז כולם החרישו גם היא נאלמה. ולפיד קיבל פרס להיות ראש ממשלה חליפי. ואפילו לא מתבייש בכך שלא מכר את כיל ובסוף מינה ועדה שקבעה כן למכור את כיל. מרמים פה את הציבור ואף אחד לא מוחה על כך. מקווה שלא יהיה קונה לכיל לעולם שישראל תמכור את ים המלח לפוטין . אמן
- 5.סחירות המניה 08/03/2022 23:55הגב לתגובה זובזמנו פוטאש מכרה את כל אחזקותיה בחברה והיו קונים. עידן עופר הנפיק בארהב בטענה שזה יגביר סחירות ויתרום לעליית ערך בפועל הנפיק ב20% פחות והוריד את הערך המון. כשמכר את בזן אמרו עליו שהוא רוצה להשיג בזה יתרון בכיל . מסתבר שהוא רוצה להיפטר מישראל ורק האנליסטים או המעריכים למיניהם טועים לגביו. הוא ימכר את הכל ויפטר מהמניות לפני תום הזיכיון וישראל תחפש אותו בסבוב
- 4.עידן עופר 08/03/2022 23:48הגב לתגובה זוולכן תמיד מוכר ומפסיד .ככה עשה בטאואר הוא השקיע כסף והציל את טאואר אבל מכר את כל האחזקות ולא נהנה מהשיא כנ"ל עם בזן מכר בזול ובהפסד עם אופציה למכור עוד ב115 כשהנפיק ב330 והמניה היום עלתה לשער 120 . ותעלה עוד . כנל עם כיל דווקא כעת שמחירי הסחורות עולים ויש חרם על ביאלרוס וסוגרים עסקאות בשער 590 המניה צריכה להיות בשער 5900 כי תמיד הצמידו את המחיר למחירי הסחורות לתירס וכו. ולמחיר לטון לאשלג כעת האנליסטים השקרנים נאלמים . הוא מוכר בזול מאוד כנראה הוא נהנה תמיד להפסיד או שהוא אוהב לחלק כסף חחח. ויתכן שרמזו לו בממשלה שלא יאריכו לו את הזכיון ולכן הוא בורח .
- בן 09/03/2022 12:19הגב לתגובה זוזה מה שקרה. כיל תיפול בהחלטה פוליטית. הוא רק מקזז סיכונים.
- 3.ובכמה . ולמה הוא מוכר הרי המניה רחוקה מהשיא מאוד (ל"ת)למי הוא מכר 08/03/2022 23:38הגב לתגובה זו
- 2.ועדת נווה 08/03/2022 23:37הגב לתגובה זושאמרה למכור את כיל שבוע אחרי שפוטאש מכרה את אחזקותיה בכיל. כולם רואים איזה מדינה מטומטמת זאת ישראל . מדינת שוק . ומיכל אבוגן החשבת הכללית לקחה איתה את התיקים בכיל והשאירה לחשב הכללי מכתב הוראות למכור את כיל אז למה הנבלות האלה לא מכרו את כיל כשהיה אפשרי והיה קונה ולמי ימכרו כעת הרי עידן עופר מוכר כי הבין שהמדינה לא תתן לו את הזכיון יותר . הוא נפטר מהאחזקות שלו. בצדק. ואם לפיד הדביל יהיה ראש ממשלה הוא יהיה יותר הזוי מבנט ושקד המפחידה והרעה
- 1.עידן עופר 08/03/2022 23:33הגב לתגובה זוקנה עסקים בעייתיים של המדינה והשביח אותם כמו צים בזן וכיל ותמיד לא מרוצים פה . תרם כספים למכון הלב באיכילוב והקים מגרש כדורגל מבין הטובים בעולם וחטף קללות . וכל מה שהוא עושה מיד קמה איזה חברת כנסת פופוליסטית ואומרת לא החל מיחימוביץ ההזויה ורוזנטל שכל שבוע הכין כתבה נגד כיל . נגד מינוי לוקר כי הוא "חבר " של ביבי ובסוף תמיד המשקיעים הפסידו ואיתם תיקי הפנסיה העלובים של הציבור . שמושקע במניות. כל שבוע יש ישיבה מה לעשות עם כיל איך לסחוט עוד לא הסתפקו בקציר המלח תמלוגים על מוצרים נילווים תמלוגים על מים ועל אויר וכעת הביאו לנו את קארין אלהרר עוד הזויה שרוצה להשיג משהו בחיים . עידן עופר החליט לברוח מפה הוא האחרון שעדיין לא ברח מפה . וכיל רחוקה מהשיא שהיה שער 80 .
- ICL 09/03/2022 23:37הגב לתגובה זומקום עבודה מושלם!!!!
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
