רובינהוד מפספסת את תחזיות האנליסטים עם הפסד של 2.06 ד' למניה
פלטפורמת המסחר הפופולרית בניירות ערך, ROBINHOOD MARKETS (HOOD) פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה בהם פספסה את הצפי בשוק: החברה דיווחה על הפסד של 2.06 דולר למניה ועל הכנסות בהיקף של 364.9 מיליון דולר. האנליסטים העריכו כי ההפסד יהיה 1.37 דולר למניה ואילו ההכנסות בסך 431.48 מיליון דולר.
ומה הלאה? תחזית לא טובה לרבעון הבא ולשנה כולה.
ובחזרה לתוצאות הרבעון הנוכחי - מדובר אמנם ברבעון הזה בזינוק בשורה העליונה של 35% לעומת 270 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה - אבל האנליסטים ציפו ליותר, בוודאי כאשר הביטקוין עולה ונסחר בשיאי כל הזמנים. ביחס לרבעון הקודם מדובר בצניחה חדה של 35% שכן ברבעון השני הכניסה החברה 565 מיליון דולר.
על פי הדוחות, ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) ירדה ב-36% ל-65 דולר, בהשוואה ל-102 דולר ברבעון השני של השנה שעברה.
תראו את הגרף הזה שמסכם את הסיפור, בחלוקה להכנסות ממסחר במניות, באופציות ובמטבעות קריפטו:
מקור: מצגת החברה
למעשה רואים בגרף כיצד ההכנסות ממסחר בקריפטו נחתכו לגמרי, ל-51 מיליון דולר, לעומת 233 מיליון דולר ברבעון הקודם, בעוד ההכנסות ממסחר באופציות וממניות נותרו ללא שינוי.
- רובינהוד מרחיבה את פעילות שווקי החיזויים ומשיקה זירת נגזרים חדשה
- רובינהוד מזנקת לשיא כל הזמנים בעזרת שילוב של בנקאות יוקרה והימורי פוטבול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מסרה כי פעילות הקריפטו "ירדה מהשיאים ברבעון הקודם, מה שהוביל להרבה פחות חשבונות חדשים, ירידה קלה בחשבונות נטו, והכנסות נמוכות יותר ברבעון השלישי של 2021 בהשוואה לרבעון השני של 2021". ברובינהוד כבר הזהירו בעבר מפני "רוח נגדית עונתית" לקראת המחצית השנייה של השנה, מה שעלול לגרום ל"הכנסות נמוכות יותר והרבה פחות חשבונות חדשים" - אז הנה זה קורה בפועל, וכאמור - גם התחזית להמשך לא טובה.
עם זאת, ביחס להכרזה שלה לאחרונה על ארנק קריפטו בקרוב אמר מנכ"ל החברה והמייסד המשותף ולאד טנייב כי: "יותר ממיליון אנשים הצטרפו לרשימת ההמתנה של ארנקי הקריפטו שלנו עד היום".
בוול סטריט גם עוקבים אחרי הרעיון של החברה לגבות תשלום על הזמנות, המודל שמאפשר עסקאות ללא עמלה מרובינהוד ואפליקציות נוספות, ויו"ר רשות ניירות ערך האמריקאית (ה-SEC) כבר אמר כי זו בהחלט אפשרות שהם יאסרו על כך. לדבריו מדובר ב"התנגשות אינהרנטית" במודל ההכנסות הזה, מכיוון שזה עשוי לתמרץ ברוקרים להמריץ הימורים כדי להגדיל את נפחי המסחר.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
כזכור, רובניהוד הונפקה בנאסד"ק בסוף חודש יולי במחיר של 38 דולר למניה, וזאת לאחר שסוחרים רבים ראו בה פלטפורמת השקעה נוחה בתחילת השנה, סביב סאגת 'גיימסטופ' - הרצת המניות של 'משקיעי הריטייל' - המשקיעים הצעירים שישבו משועממים בבית וגילו את שוק ההון. לפני פרסום הדוחות עמדה מחיר מניית רובינהוד על 39.6 דולר למניה, כלומר ללא שינוי משמעותי ביחס למחיר ההנפקה, אך כעת היא נופלת במסחר המאוחר אל מתחת למחירה בהנפקה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
